6 Reacties

één jaar geleden

Ik heb dat probleem niet echt met dr avondeten, maar meer met dr brood 🤔 echt onwijs irritant! Ik probeer het zo'n 20minuutjes. Ik laat haar gwn dr gang gaan en daarna haal ik het weg. Al vind ik dat wel moeilijk omdat ze al niet zo zwaar weegt.

één jaar geleden

Wij hadden het vanavond ook. We hadden spaghetti, dat vind hij normaal heel lekker. Maar hij ging toch huilen. Uiteindelijk wilde hij wel een banaan eten en spaghetti tegelijkertijd. Laatst hadden we ook dat hij tegelijkertijd met het avondeten rozijntjes at of kwark. Als hij dan wel wilt eten, prima. Probeer het (avond)eten niet op te dringen. Als er eenmaal slechte associaties zijn met etenstijd, wordt het moeilijk weer beter.

één jaar geleden

Bij ons hielp het haar ook een lepel te geven, zodat ze zelf ook kan eten. Sindsdien gaat het hier weer goed

één jaar geleden

Bij ons eet hij echt alles. 1x voortgekomen dat hij het niet lustte en toen heb ik een boterham voor hem gemaakt. Ik lus ook wel eens iets niet. Alleen als het meer structureel zou voorkomen zou ik het wel lastiger vinden. Vooral nu ze nu ook nog niet alles begrijpen wat je zegt

één jaar geleden

Hoe gaat nu met eten. Weigert ze nog steeds? Wij gebruiken het baby-inzetje van de stoel niet meer. Onze zoon kan zelf aan tafel gaan zitten en van tafel af gaan. Soms gaat hij dan tijdens het eten eventje spelen en dan komt hij weer terug. Als er hem daarin tegenhouden, gaat hij ook alleen maar huilen.

één jaar geleden

Hoe gaan jullie aan tafel? Klinkt misschien heel raar maar bereid je de kleine voor dat jullie gaan eten? En gaan jullie zelf relaxed aan tafel of met spanning? Als Maud niet wil eten dan speelt zij vaak lekker door en eten wij wel. Vaak komt ze er dan toch bij omdat wij dan aan t eten zijn en zij toch ook wel honger heeft haha. Wij maken er dan een feestje van, klappen als ze nieuwe dingen gegeten heeft of met haar bestek goeie dingen doet! Wij betrekken Maud ook veel bij het maken van eten, haar dingen laten proeven, tafel dekken en ook t schoonmaken. Ze zit in de fase zelf willen doen dus dat komt vaak prima uit haha. En n keer niet willen eten is ook prima he! Een kind kan zichzelf niet uithongeren 🤭 die komen echt wel als ze honger hebben👌🏻