42 Reacties

2 jaar geleden

Mijn meisje maakt ook nog geen aanstalten tot kruipen of tijgeren. Draait de hele dag rondjes en gaat wel naar achter maar thats it

2 jaar geleden

Mijn zoontje ook!

2 jaar geleden

Hier ook een dochtertje van 10 maanden die dat niet doet. Ze kan inderdaad wel op haar knieën zitten maar gaat dan al snel liggen. Tijgeren overigens ook nooit gedaan, wel inderdaad om haar as draaien en op haar manier soort van vooruit of achteruit komen. Ze kan wel zelfstandig tot zit komen maar doet dit alleen in bed 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Mijn oudste had dit ook. Hij stond liever aan de tafel of rolde naar een andere plek. Uiteindelijk bij 11 maanden alsnog kruipen.

2 jaar geleden

Mijn dochter is vandaag 10 maanden. Ze kan alleen in zijn achteruit😅. Ze kan wel zelf zitten en rond haar as draaien. Ik maak me er niet druk om alles op haar tijd!

2 jaar geleden

Mijn dochter is van 5 september en kruipt ook niet. Ze rolt wel en tijgert achteruit. Maar maak me niet druk. Komt wel goed ooit

2 jaar geleden

Ze gaan eerst achteruit! Je kunt veel stimuleren door de voetjes ‘tegen’ te houden zodat ze leert dat ze vooruit kan als ze zich afzet. Maar alles lekker op eigen tempo!

2 jaar geleden

Mijn oudste zoon rolde alleen maar en ging pas kruipen nadat hij kon staan en langs de meubels liep. Onze jongste rolt ook de hele kamer door dus ik voorzie hetzelfde scenario 🤣

2 jaar geleden

Onze dochter heeft kruipen pas geleerd toen ze al kon lopen. Tijgeren heeft ze ook nooit gedaan. Zijn zat met 10 maanden op haar kont. Nu is ze bijna vier, alles is goed gekomen hoor. Wacht rustig af en laat haar zelf ontdekken wat ze kan en wil leren. Als ze kruipen en tijgeren over wil slaan kan het dus allemaal nog goed komen.

2 jaar geleden

Hier ook, ging met bijna tien maanden eindelijk frequent rollen, man wat heb ik me druk gemaakt. Sindsdien maakt hij wel aanstalten tot teigeren/kruipen, maar het is nog vooral gefrustreerd gefladder. Kan me er soms ook enorm druk over maken, maar het komt vast vanzelf!

2 jaar geleden

Hier ook niet, ze wilde ook nooit op haar buik. Ze zit nu zelfstandig en ze schuift rond op haar bil..

2 jaar geleden

Zoontje van 14 september gaat nog niet zelf naar zit, kruipt niet en tijgert ook niet. Maakt sinds een week wel wat meer aanstalten, maar is gewoon erg makkelijk. Hij beweegt wel naar rechts of links over de grond, maar geen hele grote afstanden voor of achteruit.

2 jaar geleden

Dochter is van 11 september en 3weken geleden kon ze niet zelf naar zit en rolde ze alleen..3weken verder ze tijgert de hele woonkamer door en probeert al te gaan staan😅 dus komt vanzelf geniet er nog maar even van😉

2 jaar geleden

Onze dochter van 10 maanden kruipt en tijgert ook nog niet. Ze trekt haar beentjes wel op zodat ze in de kruiphouding komt, maar doet vervolgens niets. Ik vroeg me ook al af of dit bij meer baby’s nog zo is. Maar zo te lezen wel!

2 jaar geleden

Ik zou zeggen geniet ervan! Hier ging hij van de 1 op de andere dag supersnel tijgeren (met 9,5 maand ongeveer). Ik kom ogen tekort. Niet normaal hoe hij in 3 seconden alles op stelten zet. Ik heb meneer al vaker uit de kattenbak moeten plukken. Hij eet kattenbrokjes, als hij net schone kleren aan heeft racet hij naar de natte inloopdouche en hij had van de week heel trots een tube glijmiddel uit een nachtkastje getrokken 🤣. Het is denk ik ook niet te voorspellen, ieder kindje heeft zijn eigen tempo, komt vanzelf!

2 jaar geleden

Hier een achteruit tijgeraar. Ze begint nu wel op haar knietjes van voor naar achteren te wiegen. En ze draait fanatiek rondjes (soms als een hondje dat achter zijn staart aan zit, als ze haar speelgoed tussen haar beentjes heeft hangen 😂).

2 jaar geleden

Reactie op mignot

Onze dochter van 10 maanden kruipt en tijgert ook nog niet. Ze trekt haar b ...
Dit doet mijn dochtertje van 10.5 maand ook!

2 jaar geleden

Ons zoontje is ook 10 maand en tot gisteren kroop of tijgerde hij alleen maar achteruit. Vanmiddag kroop hij zo ineens vooruit😂 Komt vanzelf!

2 jaar geleden

Zoontje is bijna 10,5 maand en sinds gister kruipt/tijgert hij vooruit! Hij heeft nu de smaak te pakken en gaat alle kanten op.

2 jaar geleden

Hier ook niet hoor. Ook niet zelf van lig naar zitten gaan. Ieder kindje volgt zn eige tempo. Komt vanzelf 😘