Lieve mama’s,
Ik zet eigenlijk nooit een berichtje hierop maar ik merk dat ik nu een beetje opzoek ben naar herkenning.
Mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden heeft eigenlijk altijd wel oke geslapen. Altijd in haar eigen bedje, zelfs als baby. Begin december is ze ziek geworden, dubbele oorontsteking, en toen kon ze alleen maar slapen als ze buik ons in bed lag.
Maar sindsdien is het eigenlijk niet meer echt gelukt om haar structureel in haar eigen bedje te laten slapen. Eigenlijk vaker niet dan wel. Nu lees ik overal dat ik dit niet te lang in stand moet houden/ consequent moet zijn. Nu begrijp ik dat echt wel, maar mijn hart breekt gewoon als ze zo overstuur is. Alleen is het wel ook zo dat mijn vriend hierdoor veel op de bank slaapt, hij kan niet goed slapen als zij ook in bed ligt.
Hebben jullie hier ervaring mee, ik merk dat ik er onzeker van word. Maar ben ook bang dat het alleen maar moeilijker wordt als het te lang zo blijft. Ik hoor graag jullie ervaringen en hoe jullie eventueel hebben kunnen verdragen om dit te doorbreken.
Liefs!