17 Reacties

één jaar geleden

Geen tips maar wel herkenbaar misschien komt het ook een beetje door het weer zelf word ik ook wat lomer van de warmte en denk ook de ontwikkeling inderdaad wij hebben snachts 2 spenen in bed en aan een doekje zitten zodat ik er maar 1 keer of 9/10 keer helemaal er niet uit hoef weet niet of dat ook wat voor jullie is nadeel is wel hij moet nu overal 2 spenen mee naar toe omdat hij het ook als knuffeltje meer gebruikt om in slaap te komen

één jaar geleden

Reactie op Denisesanders

Geen tips maar wel herkenbaar misschien komt het ook een beetje door het we ...
Fijn om herkenning te horen! Mijn dochter heeft ook meerdere spenen in haar bed. Denk niet dat ze het niet kan vinden maar dat ze ons soms even ‘nodig heeft’. Dat we er even zijn, ze onze stem hoort en het dan goed is. Ook overgangen naar diepe slaap zijn lastig. Het warme weer zal idd ook wel meespelen!

één jaar geleden

Ja hier ook ineens rond 10:00/10:30 in de auto bijvoorbeeld in slaap vallen. Breng hem dan hier ook uurtje later in de middag naar bed. Even lastig.

één jaar geleden

Bij ons als als hij een slechte nacht heeft of ziekig is dan laat ik hem een ochtend slaapje doen om half 9. Dan slaapt hij of ligt hij gewoon een uurtje te chillen. Terwijl hij al een paar maanden alleen een middag slaapje doet en nu dus sporadisch ook een ochtend slaapje erbij

één jaar geleden

Ik herken dit ook heel erg met ons zoontje. Het liefst gaat hij om 10u al weer naar bed voor zijn middagslaapje. Vandaag heeft hij geslapen van half 12 tot half 2 en rond half 5 was hij niet te genieten. Hij is de laatste dagen zo overstuur dat hij naar adem moet happen. Ik denk dat het ook met ontwikkeling te maken heeft. Rond 24 maanden is er weer een slaapregressie. Ik denk dat ons zoontje (bijna 22 mnd) er nu wat last van ondervind

één jaar geleden

Ja bij ons ook 6 uur begint ze te kletsen. Ik laat haar vaak soms valt ze weer in slaap. En soms begint ze wel te huilen dan loop ik naar dr kamer en dan geef ik haar de speen en dam zeg ik slaaplekker. Duurt soms even maar dan slaapt ze vaak nog een paar minuten dit scheelt wel. Ik haal haar rond 7uur half 8 uit bed.Ik denk eerlijk gezegd dat 06.15 wel vroeg is. Misschien kan je dat wat verlengen?

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja bij ons ook 6 uur begint ze te kletsen. Ik laat haar vaak soms valt ze ...
En misschien even extra aandacht schenken aan een langer avond ritueel? Misschien is het overdag te druk geweest? Als later wakker worden lastig is. Kan je haar misschien juist eerder na bed doen 18.00 schijnt geen slechte tijd te zijn. Ik herken het wakker worden na een drukke en/of vermoeide dag.

één jaar geleden

Je kan overwegen om de speen af te leren. Dan zal het even erger worden, maar daarna slaapt ze waarschijnlijk beter door.

één jaar geleden

Ik herken dit van mijn zoontje, die heeft dat nu ongeveer een weekje dat hij moe wakker wordt! Ik denk dat de warmte meespeelt, en misschien onderliggend niet helemaal lekker? Bij hem kwam het na 2 dagen koorts en zich ‘meh’ voelen :)

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja bij ons ook 6 uur begint ze te kletsen. Ik laat haar vaak soms valt ze ...
Ik zou willen dat de kon! Een aantal keer geprobeerd maar als ik rond die tijd haar kamertje binnen kom staat ze al in bed ‘mama!’ Met een grote glimlach.. ze is dan klaarwakker haha. Als ik haar dan terugleg begint ze heel hard te huilen. Extra aandacht schenken in het avondritueel wat bedoel je daar dan mee? We gaan al badderen, melkfles doen en dan nog meerdere verhaaltjes lezen (1 is echt niet genoeg 😉). Nog iets eerder naar bed zou wel een goede optie kunnen zijn.

één jaar geleden

Reactie op Lotttt-

Ik zou willen dat de kon! Een aantal keer geprobeerd maar als ik rond die t ...
Ik zou dat eens omdraaien. Wij zijn eigenlijk helemaal gestopt met lezen bij naar bed brengen. Dus je kan wel beneden lezen, voor je naar boven gaat. Maar als je naar boven gaat het simpel houden. Zorgen voor voldoende goede aandacht voor je naar boven vertrekt en dan boven gewoon badje, bedje. Dat werkt hier veel beter. Bij het afdrogen en kleden voor de nacht kan je dan nog zachtjes pratend de dag doornemen en even vertellen nog aan je kindje wat jullie gedaan hebben. En dan gewoon lekker slapen. Juist dat lezen en meer moeten lezen activeert heel erg, omdat je kindje gaat rekken. Door dit wat duidelijker te maken, dat onze dochter veel beter slapen. En die speen, hebben jullie al een glow in the dark speen? Die ligt bij ons gedurende het hele naar bed brengen op een lamp, direct erop. En sinds ze die heeft, vindt ze hem gewoon zelf terug. Tegen vroeg wakker worden is verduisteren soms een oplossing. Voor mijn dochter hebben we een rolluik. Dit was stuk en is nu gemaakt, ze slaapt serieus 1,5-2 uur langer in de ochtend.

één jaar geleden

Oh en vaak wakker worden, kan ook een signaal zijn van overprikkeld. Zijn de dagen druk?

één jaar geleden

Reactie op Jurst

Oh en vaak wakker worden, kan ook een signaal zijn van overprikkeld. Zijn d ...
Ze is idd heel snel overprikkeld, al vanaf dat ze een paar weken oud was. Dus dat weten we en zijn we ook heel alert op. Dagen zijn dus niet heel druk. Maar soms ontkom je er niet aan (opa en oma vinden dat ze aan veel prikkels moet wennen namelijk 😉).

één jaar geleden

Reactie op Lotttt-

Ze is idd heel snel overprikkeld, al vanaf dat ze een paar weken oud was. D ...
Oh dat is bizar... tuurlijk moeten ze aan dingen wennen. Hier woensdag bv naar een indoorspeeltuin geweest. Haar middagdut was daarna maar een uurtje en de avond heel onrustig. Dus de dagen daarna weer rustig aan. Ze kan echt wel genieten van drukte. Maar kan die prikkels vervolgens gewoon niet kwijt.

één jaar geleden

Reactie op Lotttt-

Ik zou willen dat de kon! Een aantal keer geprobeerd maar als ik rond die t ...
Ja mijn dochter is ook wel vaak klaar wakker hoor. Maar ik ga er zelf niet uit om 6uur. Dat deed ik natuurlijk wel toen ze wat kleiner was maar nu niet meer. Dan moet ze maar wachten en even kletsen in bed. Ja of als ze zo moe is smiddags wat eerder na bed brengen bijv. 11.00/11.30 en dan om 18.00 na bed. Alleen een badje fles en meteen in bed.

één jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook. Ze is alleen rond 07:00 in de ochtend wakker. Vanaf 09:00 zit ze al te gapen. Ik breng haar nu gewoon om 11:00 al op bed. Dan slaapt ze ongeveer tot 13:00:13:30. Maar de middag gaat bij haar altijd veel beter.