6 Reacties
2 jaar geleden
Hier hielp hem de pijn ontnemen. Sinds hij geen pijn meer heeft gaat t beter en huilt hij minder. Als hij niet wil slapen dan wiegen we hem in een donkere kamer met whitenoise. Soms een flesje als toevoeging. En soms werkt ook dat niet…. Moeilijk he lieve mama
2 jaar geleden
Ik kan alleen de tips opnoemen die ik kreeg van de gezinscoach
Bedritueel en eindigen met liedje
In slaap voeden is niet slecht (ik.geef bv) en dit wil niet zeggen dat een ander hem dus niet in slaap krijgt
Bij huilen oppakken, ook al blijven ze huilen. Jij bent erbij en dat werkt stressverlagend
Afwisselen met je partner of andere verzorger
Bij huilen inbakeren, lopen en zingen. Mooiste is steeds hetzelfde mrlodie bij elke keer huilen. Dan associëren ze dat met troost, heel handig.later bij oeuterdriftbuien. Zingen verlaagd jouw hartslag en die van degene die luistert
Zing/praat zolang de huilen
Baby stil en jij dan ook, maar wel.blijven lopen/bewegen
Bij slapen rustig gaan zitten, minimaal 3 minuten wachten. Rustig op de zij draaien. Op de zij in bed leggen. Handen onder hoofd en op de zij laten rusten, even wachten en voorzichtig weghalen. Zorg dat de inbakerdoek openvalt
2 jaar geleden
Heel herkenbaar, hier een dochter van september die alleen maar woelt,kruipt door het bed en noem maar op... echt niet aan jezelf twijfelen hoor, je doet het goed mama!
Ik denk dat ze zoveel ontwikkelingen doormaken dat ze niet goed weten wat ze met zichzelf aanmoeten..
Hier valt ze ook vaak van ellende in slaap, vind het vreselijk haar iets te laten huilen, zit soms naast haar bed tot ze in slaap valt..
Ik heb helaas geen tips want de ene avond helpt het om wat te rommelen in haar kamer of te zingen en de andere keer wieg ik haar en zit naast haar bed.
Je bent in ieder geval niet alleen..
En als het mij soms te veel word ga ik even douchen.. dat helpt mij wel om even zen te worden.
2 jaar geleden
Ik voel heel erg wat je bedoeld. Het is zo ingewikkeld als je een lastige slaper hebt. De ene dag lijkt de ene truc, eindelijk na 2 uur, te helpen en de andere dag de andere.
Onze meid kan ook niet bij ons in slaap vallen, al wiegen we tot we een ons wegen, al vanaf 6 weken niet meer.. dus ze moet het echt zelf doen! Als ze echt moeilijke periode heeft voor meerdere dagen/ weken helpt bij ons een bezoek aan de osteopaat heel goed. Ze zit dan vaak lichamelijk heel vast en dat maakt zij los. Ik heb het idee dat onze dochter best gevoelig is, zij is van jongs af aan ook heel alert en gevoelig voor prikkels. Dus ze ziet alles en moet dit s avonds allemaal verwerken.
Maar je zoontje heeft echt wel het gevoel dat jij altijd voor hem klaarstaat hoor, dat kan niet anders!! Sterkte