13 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben een afspraak gehad met een slaapcoach. Ze zei het volgende. Wakker in dr bed leggen als ze aangeeft dat ze moe is. Dan ernaast gaan zitten en met je hand dr heupjes wiegen. Niet laten spelen en niet overstuur laten worden. Beetje protest is niet zo erg. Het is wel intensief idd..

2 jaar geleden

Reactie op Irisje123

Wij hebben een afspraak gehad met een slaapcoach. Ze zei het volgende. Wakk ...
Maar als je met je hand zou wiegen is het alsnog in slaap helpen toch? Ik vind het zo pittig om hem dan te laten huilen.. dit past niet bij mij en ik ben benieuwd of er ook andere mogelijkheden zijn, zonder huilen

2 jaar geleden

Mijne heeft een periode gehad en ( heel soms nog steeds) dat ze begon te huilen toen ik haar in bed legde. Ze wil al maanden geen speen dus leg ik 3 hydrofiele spuugdoekjes langs haar neer. Waarmee ze speelt en daarna in slaapt valt. Maar zodra ze begint te huilen pak ik haar op. Kusje, troosten beetje op haar rugje kloppen. En soms laat ze nog een boertje en zodra ik haar terugleg valt ze in slaap. Mocht t zo zijn dat ze weer huilt wacht ik 1 minuut en pak ik haar weer op. Troosten en zodra ze weer rustig is terugleggen. Dit doe ik eigenlijk totdat ze in slaap valt. Soms moest ik wel 10 keer dezelfde doen maar uiteindelijk beseft ze denk ik dat ze geen andere keus heeft dan slapen. 😭 het is pittig. En misschien heb je hier iets aan. Succes

2 jaar geleden

Hier ook een baby die niet zelf in slaap kan vallen. Moet hem helemaal in slaap wiegen en meestal gaat het gepaard met best wat verzet. Ik heb een slaapcoach ingeschakeld omdat ik dit wilde afbouwen, zonder huilen. Zij heeft nu een plan voor ons opgesteld waarbij we hem wakker wegleggen en dan naast hem op een matrasje gaan liggen totdat hij slaapt. Bij huilen pakken we hem meteen op. Ik ga er met Hemelvaart een paar dagen voor uittrekken, want ik ben nog niet echt begonnen. Ze heeft ook meegekeken naar ons ritme trouwens en tips gegeven mbt de wakkertijden. Dat hebben we wel aan toegepast en ik merk al een verschil in weerstand bij de dutjes

2 jaar geleden

Tip: laat je kindje eerst uithuilen (in je armen!!). Dit kan wel 15-30 minuutjes duren bij sommige kindjes. Maar dan is de spanning eruit en heb je meer kans dat ze rustig zijn eenmaal ze in hun bedje moeten. Huilen is niet slecht, zolang het in de armen is. Alleen laten uithuilen zou ik erg afraden.

2 jaar geleden

Reactie op JDSL

Maar als je met je hand zou wiegen is het alsnog in slaap helpen toch? Ik v ...
Ja met de hand wiegen is idd in slaap helpen. Het is een tussenstap om eerst oke te worden met het bedje en dan is dat wiegen uiteindelijk straks niet meer nodig. Huilen gebeurt nu al niet meer en ik doe dit nog niet eens een week. Als ze wel echt gaat huilen geef ik een speentje en dat is dan genoeg troost voor haar.

2 jaar geleden

hier is mn kindje zó psyched met zn nieuwe skills (zitten, staan, kruipen, rollen) dat je m niet alleen kunt neerleggen, dan gaat ie zitten en is ie zo een uur aan t frummelen, ronddolen en slapen ho maar omdat ik zie dat hij dus moe is, maar zichzelf in de weg zit help ik m maar wel weer een beetje met sushhh en hand op buikje /handjes vast en over zn tempel aaien ook doe ik diepe in en uit adems wordt ie chil van hij kan zeker wel alleen in slaap vallen maar nu echt totaal niet dus ben benieuwd morgen bij de opvang

2 jaar geleden

Ik kan echt een slaapcoach adviseren. Wij waren er ook niet happig op en het kost een smak geld, maar hebben nu zo’n blij mannetje, die zo goed slaapt. Geen moment spijt van gehad dat we het hebben gedaan!!

2 jaar geleden

Reactie op Fee92

Ik kan echt een slaapcoach adviseren. Wij waren er ook niet happig op en he ...
Wij hebben adviezen van haar gekregen maar dan moet je alsnog je baby laten huilen en dat past niet bij ons. We zijn al van de speen af met hulp van de slaapcoach na 4 maand. Alleen nu is het probleem voor de nachten en de langere slaapjes dus alsnog het niet zelfstandig in slaap kunnen vallen..

2 jaar geleden

Hier deed hij het prima, maar sinds 2 weken niet meer. Rond 8 maanden lastige tijd schijnbaar. Ik zou hem proberen telkens ietsje eerder weg te leggen dan wat je normaal doet. Mijn dochter heb ik van 0 tot 10 maanden in slaap gewiegd. Niet wenselijk want heel vermoeiend. Maar uiteindelijk ging het ineens prima en was ze er ook aan toe ofzo. Volg je boerenverstand en gevoel♡

2 jaar geleden

Die van ons hebben we ook 8 maanden moeten helpen met in slaap vallen en ineens sinds 2 weken ongv, geeft ie aan niet meer lekker te liggen in mn armen. Dan leg ik hem op bed en blijf er bij zitten. Soms wrijven over het rugje. Soms merk ik dat hij juist wakker blijft door mijn aanwezigheid en dan ga ik. En hij doet eigenlijk alle dutjes ineens zelf in slaap vallen. Soms duurt het iets langer, maa rhoef niet meer te helpen!

2 jaar geleden

Hier ook een groot leerproces geweest met veel geduld en soms frustraties bij mezelf. Maar oefenen oefenen oefenen en geduld is de boodschap. Wij begonnen steeds wakkerder in bed te leggen en weg te gaan. Telkens terug voor speentje en te tonen dat we hier nog waren. Heeft soms een uur geduurd maar nu kunnen we zeggen dat hij vaak na 2minuten in slaap is. We hebben ook wel twee tetradoekjes met knoopje in bij hem gelegd (zo kan die nooit op het hoofdje blijven liggen). Daar speelt hij mee, friemelt hij mee. Vaak moeten we nu de laatste 4dagen s nachts even tonen dat we hier ook zijn (hysterisch wakker worden-8maand) maar dan is het weer goed. Heel veel succes ! Kijk ook even naar de wakkertijden..

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu bij iedereen?