4 Reacties

één jaar geleden

Hey ik herken je verhaal best wel, zelfs gewogen en toen woog hij hetzelfde als 2 maanden eerder. Met het consultatiebureau gebeld, die zeiden dat zolang ze drinken er nog geen reden is tot verdere actie en dat deze periodes vaker kunnen voorkomen. Haar tip was gewoon blijven aanbieden, als ze honger hebben eten ze wel en vaak halen ze in na die periode. Dat klopte wel, meneer heeft hier tijden van niet eten duurt ongeveer een week en daarna eet hij weer als een bouwvakker, echt veel per keer. Ik blijf in die periodes aanbieden wat hij normaal ook zou krijgen, alleen geef ik weer zijn ‘favoriete’ hapje, ik kook 5 soorten groente en deze pureer ik en geef ik met kip of vissticks en rijst of aardappelpurree. Overdag geef ik ook wat hij normaal erg lekker vind, banaan en soms ei als lunch, daarnaast geef ik alpro soya groeimelk, daar zitten vitamines en mineralen in en dat gaat er goed in 1x per dag 100 ml. Zo hoop ik dat hij wel aan zn voedingsstoffen komt! Het lijkt soms ook te komen door doorkomende tanden of verkoudheid/griep… Heel veel succes de komende tijd, je bent niet alleen! Wij zitten nu ook weer in de niet-eten fase en ik lijk het nu redelijk door te hebben en dan valt het best mee 😅

één jaar geleden

Ik heb even niet de andere reacties gelezen maar onze dochter wou ook een paar avonden geen eten. Uiteindelijk kwamen we erachter dat ze zelf wou eten, dus bord op het dienblad van de triptrap en zelf een lepel vast houden. Misschien helpt dit

één jaar geleden

Reactie op Nb-

Ik heb even niet de andere reacties gelezen maar onze dochter wou ook een p ...
Dit was bij ons precies zo, wilde het zelf doen! En sprong 10 wilde hij even 1,5 week uberhaupt niks en toen was het ineens weer goed 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Ja hier werkt het het beste om te negeren als ze het weigert. Gewoon bord met een vorkje voor zetten. En zelf door eten. Het zo min mogelijk aandacht geven. Dan is de "lol" er ook snel vanaf. Of tijdens het koken bijv. Een boontjes of iets anders zo in de handen geven.. Maar je zou eens langs de huisarts kunnen gaan kan natuurlijk ook zijn dat ze ergens echt last van heeft bijv. Oorontsteking. Zolang ze het niet echt kunnen zeggen zou ik het gewoon doen. Of kiezen die doorkomen dan is dat ook maar een periode.