10 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben bevallen met een keizersnede dus het advies om een jaar te wachten. Me dochter is nu ook tien maanden en kan niet wachten tot de anticonceptie er weer uit mag!! Als het eerder mocht had ik dat al gedaan 🙈 je moet je echt niks aantrekken van anderen hun mening, is het niet te snel is het wel te laat en ‘ hebben ze zoveel leeftijds verschil, dat is toch niet leukk’…. Pff het is nooit goed 🤣
2 jaar geleden
Ons mannetje is nu 10 maanden.
En hij komt door icsi traject. Wij hebben het eerste gesprek alweer gehad🙈 we hebben nog cryo’s dus als mijn ovulatie is bellen en dan beginnen we voor een broertje of zusje. Wat de buitenwereld zegt maakt me eigenlijk niet uit. We voelen dat we er klaar voor zijn en gaan met liefde voor een 2de🥰
2 jaar geleden
Reactie op mommytobe123
Ik ben bevallen met een keizersnede dus het advies om een jaar te wachten. ...
Je hebt helemaal gelijk! ❤️
2 jaar geleden
Reactie op wianne
Ons mannetje is nu 10 maanden.
En hij komt door icsi traject. Wij hebben h ...
Aahw wat goed om te lezen en jullie hebben helemaal gelijk, lat de buitenwereld maar praten!! Heeeel veel geluk gewenst ❤️🥰
2 jaar geleden
Onze dochter wordt deze maand 10 maanden en dit is ook weer de eerste maand dat we aan het proberen zijn voor een tweede. :)
Ik maak me niet zo’n druk om wat anderen ervan zouden zeggen, ik vind het juist heel leuk als er straks niet zoveel leeftijdsverschil is tussen de kindjes!
2 jaar geleden
Wij kozen ervoor dat als onze dochter 6 maanden is om voor een 2e kindje te gaan. En het is zowaar gewoon in 1x gelukt! Momenteel alweer 17 weken zwanger 🤰🏼 Als het goed voelt, voelt het goed! We kregen wel vaak de vraag of het gepland was 😂 Maar wat een ander vind boeit ons echt niet en we zijn mega dankbaar en gelukkig dat we 2 kindjes zo kort op elkaar hebben strakjes 🥰
Laat je niet onzeker maken hoor ❤️
2 jaar geleden
Wij zijn nu klaar, want dit is ons tweede kindje, maar wij gingen weer proberen na 10 maanden en het was zowaar opnieuw meteen raak. Onze dochters schelen precies anderhalf jaar. Echt genieten🥰 ze zijn nu al helemaal gek van elkaar en hebben zulk leuk contact! Precies waar we op hoopte 😍 (al zegt dit natuurlijk niets over de toekomst, maar dat weet je sowieso nooit)
In het begin (de eerste 3 maanden) heb ik me wel schuldig gevoeld tegenover onze oudste, omdat je merkte dat zij het heel moeilijk had op sommige momenten en ook omdat ik het moeilijk vond dat zij ineens afstandelijk naar me werd omdat ik zoveel met haar zusje bezig was, maar dat is gelukkig ook allemaal weer goed gekomen ❤️.
Ik zou zeggen, gewoon doen!! 😁
2 jaar geleden
Reactie op ZvdB
Wij zijn nu klaar, want dit is ons tweede kindje, maar wij gingen weer prob ...
Oh wat leuk om lezen!! Dit is precies wat wij ook hopen en ook dat leeftijd verschil zo lekker bij elkaar dat ze echt samen kunnen opgroeien.
Dat schuldgevoel ben ik ook bang voor maar gelukkig is dus alles goed gekomen. 💛
2 jaar geleden
Reactie op MamaVanMara
Wij kozen ervoor dat als onze dochter 6 maanden is om voor een 2e kindje te ...
Wat fijn dat het in een keer gelukt is 💛 en wat naar dat mensen dat vragen, vind dat altijd zo onbeschoft. Gelukkig trekken jullie je er niks van aan! Geniet van je zwangerschap 🥰 het zal wel voorbij vliegen!
2 jaar geleden
Als het voor jullie goed voelt: waarom niet?
Mensen hebben allemaal een mening, maar jullie zijn degenen die er toe doen in deze.
Ik had jaaaaren geleden een zoon en een dochter. We kondigden onze zwangerschap van de 3e aan en kregen een keer te horen; "maar je hebt toch al een jongen en een meisje?!"
Geen idee wat ze dachten toen een jaar later nóg een meisje werd geboren 😅.
De kids schelen 24 mnd, 21 mnd, 12 mnd, 2,5 jaar, 16 mnd en 6 jaar.
Elk leeftijdsverschil heeft voor- en nadelen, als je dat zo mag noemen.
Onzekerheid blijft denk ik altijd, ongeacht leeftijdsverschil. En meningen zijn er ook altijd. Dus, ga er lekker voor!