18 Reacties

één jaar geleden

Geeft hij wel eens aan dat zijn luier niet lekker zit of bah is of iets met zijn luier? Bewust van dat hij moet poepen en ergens anders heen loopt? Of de wc interessant vindt? Zijn ook beginnende signalen. Ik laat hem hier (ook net 2) sinds de zomer heel veel in z'n blote billen lopen. Dan vraag ik of hij een plasje moet doen. Soms geen reactie hoor! Ik zeg dan als je voelt dat je moet plassen mag je op potje gaan zitten en kijken wat er gebeurt. Vindt hij heel interessant. Zo wordt hij zich een beetje bewust van het "moeten plassen". Geen druk erachter, gewoon nog beetje laten gebeuren. 2 is echt nog wel jong!

één jaar geleden

Mijn zoon heeft ook geen enkele interesse. Zou het lekker afwachten, het komt vanzelf, nu stimuleren kan ook averechts werken. Ik ben er van overtuigd dat ze intrinsiek gemotiveerd moeten zijn daarvoor, dat het anders geen zin heeft.

één jaar geleden

Nou nee zeker niet dwingen ik deed af en en toe even op het potje zetten bijv 1x per dag. Wij hebben hem in de badkamer staan en dan tegen over het toilet. Dus dan zeg ik altijd kom gaan we samen. Nouja dan gaat ze zitten soms komt er een plas soms niet dan laat ik haar heel even rond lopen zonder luier voordat ze in bad gaat en dan zeg ik een paar keer plasje in het potje he. Verder niet echt dwingend ofso ik word ook niet boos als het misgaat. Maar ik merk wel dat ze het interessant vind.

één jaar geleden

Mn dochter van net 2 heeft er ook nog geen interesse in. Ze zegt soms wel dat ze plas heeft gedaan. En heeft tijdje terug heel toevallig een plasje op potje gedaan. Maar wil nu niet op potje zitten. Wacht rustig af wanneer ze er mee begint

één jaar geleden

Hier heeft ons zoontje er ook nog geen interesse in. Het potje staat er wel en af en toe zet hij eens een knuffel op het potje en zegt dan beer pipi doen. Zelf geeft hij wel aan wanneer hij pipi of kaka heeft gedaan. Soms huilt hij zelf bij pipi in de pamper. Dus ik dacht het is de moment maar van zodra hij op het potje zit huilt hij. Dus ik wil het ook geen negatieve ervaring doen uitlokken. We laten het nog even voor wat het is.

één jaar geleden

Onze dochter is net 2 en heeft er ook nog weinig interesse in. Ze gaat al heel lang mee naar het toilet maar vind het vooral leuk om een stukje toiletpapier eraf te halen en in de wc te gooien. Ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt wanneer zij er klaar voor is.

één jaar geleden

Onze dochter heeft er ook nog weinig interesse in. Ze vindt het wel leuk om mee naar de wc te gaan. En ik merk ook dat ze zich afzondert als ze moet poepen. En verder laat ik het komen zoals het komt. Ze zal zelf aangeven wanneer ze daar klaar voor is:

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Ze lijkt zich bewust te zijn wanneer ze aan het plassen is, en gaat soms (met kleding aan) op het potje zit of op de wc (met verkleiner, en veegt dan ook haar billen af 😄). Ik weet ook totaal niet hoe je weet dat een kind er klaar voor is.. misschien moeten we haar wat vaker zonder luier rond laten lopen. Heeft iemand hier ervaring met de zindelijkheidsbox?

één jaar geleden

Hier ook nog geen interesse. We hebben een mini toiletje voor hem in de badkamer maar daar heeft hij eigenlijk 0 interesse in. Ik wacht voorlopig gewoon af

één jaar geleden

Hier ook nog geen interesse. Hij geeft netjes aan als hij gepoept heeft, maar op het potje wil hij niet. Wij ‘dwingen’ ook niet, maar wil wel het potje in het zicht gaan zetten. Maar ik denk dat de interesse vanzelf komt! Ben ook benieuwd naar ervaringen voor de zindelijkheidbox!

10 maanden geleden

Wij hebben al best wel een tijdje een potje in de woonkamer staan Hij gaat er wel eens op zitten maar legde nog niet echt de link met wat hij er mee moet doen. Nu hebben we vorige week een wc-bril verkleiner gekocht op Amazon. (De kikker variant) en dat vind hij echt geweldig! Hij gaat er graag opzitten. En vanavond voor het eerst ook een plasje gedaan op de wc. Hij was helemaal trots. Daarna zei hij ook "dag kikker, tot morgen" 😅😍 Het is echt een super handig ding want je kunt hem opvouwen en in het opbergtasje doen die erbij zit en dan ook later meenemen als je op pad/reis gaat! Dus zeker een aanrader/tip! PandaEar Wc-bril | Opvouwbare reis-wc-bril voor kinderen en zindelijk worden | Draagbare siliconen wc-bril voor peuters, jongens en meisjes met slipvaste siliconen kussentjes | Recyclebare wc-bril https://amzn.eu/d/0e2wtkZ

10 maanden geleden

Reactie op Tassie83

Wij hebben al best wel een tijdje een potje in de woonkamer staan Hij gaat ...
Top! Meteen besteld!

10 maanden geleden

Bij ons een kind van nu 2, welke overdag zindelijk is. Hoe wij dit hebben aangepakt? - Altijd mee laten gaan als je zelf ook gaat. - Vaak in blote kont in huis - Potje gekocht welke lijkt op een toilet met een drukknop waar het geluid van doortrekken uitkomt Eerst los potje, totaal geen interesse, schreeuwen als ze er op moest, tot deze pot. Toen ging het heel snel. Overdag geen pamper meer aan, geeft zelf aan wanneer ze moet, alleen tijdens slapen nog een pamper. Soms is ze droog, soms niet! Daarentegen poepen doet ze nog altijd in der pamper haha!

10 maanden geleden

Reactie op father.to.be

Bij ons een kind van nu 2, welke overdag zindelijk is. Hoe wij dit hebben ...
Maar je zegt overdag geen pamper aan. Maar poepen doet ze in de pamper...

10 maanden geleden

Nee poepen doet ze dan wanneer ze weer een pamper aan heeft. Dus ‘s middags of ‘s nachts. Ondanks dat we haar altijd voor het slapen gaan op het toilet zetten. Plassen doet ze altijd nog voor ze gaat slapen, alleen poepen toch wat lastiger.

10 maanden geleden

Nee joh, zodra je interesse merkt erop inspelen. Zet het potje zichtbaar neer en praat er af en toe over, maar niet dwingen. Onze oudste was iets van 2,5 richting 3 geloof ik maar toen wel binnen 1 week zindelijk.

10 maanden geleden

Onze dochter is niet volledig zindelijk en heeft er ook niet altijd zin in, maar plast wel regelmatig op het potje en de wc. In de blote billen gaat het vrij goed. Wij zijn begonnen met het boekje zindelijk maken is kinderspel. Je introduceert dan het potje spelenderwijs, dus je leest bijv. een boekje of zet er leuk speelgoed bij in de buurt. Dat maakte het hier wel leuk.

10 maanden geleden

Vandaag nam mijn dochter me bij de hand en nam ze me mee naar het toilet. Heb haar luier uitgedaan en haar op de wc gezet. Kwam een mega scheet uit maar ze deed wel erg haar best 😅. Dit is de allereerste keer dat ze echt een duidelijk signaal gaf dat ze naar de wc wou… super trots!