23 Reacties

één jaar geleden

Speciale badolie bij de betere drogist halen. Helaas heb ik het doosje niet meer, maar had op advies van de huisarts speciale badolie die extra vettend is. Dagelijks daarmee in bad gestopt en met een aantal dagen was de droge huid over. Wij doen nu weer gewoon kneipp in zijn badje en smeren met cetomagolzalf.

één jaar geleden

Ik ben mijn zoontje probiotica druppels gaan geven omdat meerdere mensen tegen me zeiden dat eczeem vanuit de darmen komt. Toeval of niet, zijn huid werd er een stuk rustiger van! Totdat er toch een infectie bij 1 eczeem plek kwam en we aan de antibiotica en triamcinolon moesten.... Maar nu is het weer rustig met probiotica en cetamacrogol met vaseline 1x daags

één jaar geleden

Voor de eczeem van onze dochter hadden we ook een hormoonzalf gekregen van de huisarts. Hielp niet zo als gehoopt en het stond mij eerlijk gezegd een beetje tegen om te gebruiken. Verschillende intensief vettende crèmes geprobeerd zonder resultaat. Sinds 2 weken gebruiken we frambozenzalf (100% natuurlijk met maar 2 ingrediënten) en na 2 dagen 2 keer per dag smeren was haar huid vele malen zachter. Nu kan ik zeggen dat haar zachte babyhuidje weer terug is!