17 Reacties

één maand geleden

Heel herkenbaar, de ene dag gaat beter dan de andere. Wat hier (soms) helpt is een timer aanzetten, je maakt er een soort van wedstrijdje van hoe snel je klaar kan zijn samen. Meestal werkt dit bij ons!

één maand geleden

Reactie op Bobbi90

Heel herkenbaar, de ene dag gaat beter dan de andere. Wat hier (soms) helpt ...
Veel sterkte. Ja. Een timer kunnen we misschien proberen. Het is een tijdje gelukt met een koek. Maar dit werkt niet meer 😶

één maand geleden

Wat een drama! Een vriendin van mij had dit en die liet de jongens een filmpje (5 min) zien als ze aangekleed, gepoetst en gewassen waren. Vast niet pedagogisch verantwoord, maar als het werkt.. 🙈

één maand geleden

Heeft hij het wel naar zn zin op de peuterspeelzaal? Als hij het niet leuk vind om daar te zijn, kan ik me voorstellen dat hij absoluut niet meewerkt om de deur uit te gaan. Eet hij voordat jullie hem wegbrengen?

één maand geleden

Reactie op MTC

Wat een drama! Een vriendin van mij had dit en die liet de jongens een fil ...
Al geprobeerd. Lukt niet meer 😔

één maand geleden

Wat hier soms werkt is de routine een beetje veranderen. Bijvoorbeeld beneden aankleden en tandenpoetsen ipv boven.

één maand geleden

Hier mag ze als ze flink meewerkt nog naar 1 aflevering van Peppa Pig kijken terwijl ik het huis nog rondga en mezelf klaarmaak om te vertrokken. Werkt hier goed!

één maand geleden

Reactie op Evvvv

Hier mag ze als ze flink meewerkt nog naar 1 aflevering van Peppa Pig kijke ...
Maar dan moet die tv weer uit 😱

één maand geleden

Mijn zoontje krijgt een "snoepje" (vitamine gummy) in de auto als hij goed heeft geluisterd

één maand geleden

Reactie op MamaVanKris

Heeft hij het wel naar zn zin op de peuterspeelzaal? Als hij het niet leuk ...
Ja, dit dacht ik ook. Mijn peuter wil sinds 2 weken bijv ook absoluut niet meer naar de opvang omdat hij bang is voor een jongetje wat hem elke keer laat schrikken 🙈 Duurde even voordat ik daar achter kwam..

één maand geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Mijn zoontje krijgt een "snoepje" (vitamine gummy) in de auto als hij goed ...
Dat was dan zo’n mikado stick hier bij ons. Maar nu werkt het niet meer

één maand geleden

Reactie op MamaVanKris

Heeft hij het wel naar zn zin op de peuterspeelzaal? Als hij het niet leuk ...
Hmm. Hij zegt dat hij niet wil en dat hij bang is van de andere kinderen. Algemeen. Niemand persoonlijk. Maar als ik hem dan ophaal heeft hij het zo naar zijn zin en wil hij bijna niet mee naar huis. Hij krijgt geen ontbijt voor we vertrekken want die krijgen ze daar

één maand geleden

Van opstaan tot de deur uitgaan is een hele rits aan tussenstapjes. Teken het samen als een soort stappenplan. X ligt in bed, x gaat plassen, x gaat wassen, x gaat aankleden etc (Maar dan tekenen ipv schrijven) Werkt hier als een tierelier

één maand geleden

Reactie op LauBaby

Van opstaan tot de deur uitgaan is een hele rits aan tussenstapjes. Teken ...
Ohja! Daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip

één maand geleden

Enige wat ik dan meestal zeg is. Of je doet het zelf of ik ga het doen. Maar misschien heb ik dan een makkelijk kind. Ja soms gaat dat niet meteen maar dan kom ik aan lopen of wil ik beginnen met aankleden en dan is ze zo aangekleed. Ik laat het huilen schreeuwen etc gewoon over me heen komen en ga gewoon verder met mijn eigen ding ik kleed haar dan aan als ze dat zelf niet doen ongeacht het gehuil/geschreeuw en daarna ga ik naar beneden aan tafel koffie drinken of dingen doen die ik moet doen. Uiteindelijk gaan we gewoon de deur uit. Ervaring bij is dat het juist helpt door door te gaan uiteindelijk is ze wel stil wel pittig hoor dat wil ik niet zeggen maar hoe meer ik reageer en zeg hoe dramatischer het wordt. En uiteindelijk bepaal ik. Nu heb ik een dochter en die kan flink geluid maken😭 maar ik kan niet altijd proberen haar stil te houden soms weet ze precies wat ze moet doen en als ze wat rustiger is kom ik bij haar en zeg ik ook gewoon was je nog een beetje moe. Klinkt makkelijk is het niet. Maar soms is weinig zeggen wel beter😂🫣

één maand geleden

Reactie op Roos Anne

Enige wat ik dan meestal zeg is. Of je doet het zelf of ik ga het doen. Maa ...
Negatieve aandacht is ook aandacht. En het ochtend ritueel een beetje aanpassen kan ook helpen of een soort stappen plan wat al gezegd is. Ik hoop dat het snel beter voor je gaat. Misschien ook niet gewoon moe? Hier merk ik het wel eens dan denk ik dat ze niet goed/lekker heeft geslapen nog een beetje hangerig of moe en dan kan het echt drama zijn.

4 dagen geleden

Mijn ervaring is inmiddels als het escaleert, komt het eigenijk door mij. Kijk eens heel goed waarbij het mis gaat. Waarbij keert de sfeer. Mijn dochter kan uit haar stekker gaan soms als we haar vragen dingen zelf te doen, die ze best kan. Als wij het doen, gaat het wel. Heb het er over met hem, in het weekend. Dat het niet lekker gaat in de ochtend, hoe jullie dat samen beter kunnen doen. Inderdaad het stappenplan in afbeeldingen kan helpen voor meer duidelijkheid. En als hij het niet leuk vind, heb het daar dan over. Bij het ophalen, of het leuk was? Wat er leuk was. En gebruik dat als hij zegt dat hij niet wil. Dat hij het lastig vindt om te gaan, maar hij het daar toch leuk vindt. In ieder geval, haal jezelf uit de strijd en kom desnoods een week te laat. Maar echte escalatie zit vaak in de interactie. Wat mij helpt, mijn dochter is 3, zij doet het goed. Als het niet goed loopt, moet ìk iets anders doen. Dat haalt wat frustratie weg voor mij.