20 Reacties

4 jaar geleden

Ik vind het fantastisch. Het geeft je een indicatie over wanneer de sprongetjes komen en wat je kan verwachten tijdens t sprongetje. Niet alleen hoe je kind in gedrag kan veranderen maar ook wat je kindje leert in het sprongetje. Ik vind t heel leuk!

4 jaar geleden

ik heb de app ook! vind het de 5 euro wel waard. je krijg alle sprongetjes signalen en uitleg te zien waar je kind nu inzit. je kan aankruisen welk van de kenmerken je zelf ziet bij je eigen baby leuk ook om op terug te kijken. Ik hen 3 kindjes en kan ze alle 3 erin zetten en tussen de profielen switchen. Er staan ook filmpjes met hoe je baby de wereld ziet op dit moment bij.

4 jaar geleden

Ik vul het niet in, maar de uitleg over de ontwikkeling en de opties hoe dit te stimuleren vind ik heel fijn. En ja die sprongetjes, weet je dat is toch voor elk kind verschillend. Qua lichamelijke kracht misschien al sprong 4 en qua motoriek misschien sprong 3 🤷 het ene kindje krijgt sprong 3 wel in week 12 en de andere als week 10 of pas week 14🤷

4 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik vul het niet in, maar de uitleg over de ontwikkeling en de opties hoe di ...
Inderdaad info over hoe te stimuleren is fijn. 5 euro wel waard denk ik😀

4 jaar geleden

Thanks voor jullie reacties! Het leek me inderdaad dat die sprongen per baby wel kunnen verschillen, maar de extra tips enzo lijken me toch wel interessant! Klinkt goed 😉

4 jaar geleden

Ik vind het ook een fijne app! Fijn om te kunnen zien wat er anders is tijdens/na een sprong bij je kindje

4 jaar geleden

Ik heb hem ook en vind het een fijne app. Ik gebruik hem meer als bevestiging. Als mijn dochter niet helemaal goed in haar vel zit, check ik de app even. Tot nu toe zit ze inderdaad steeds in een sprong als ik het check 😅😂, dus ik voel ze goed aan. Het is ook leuk om te zien waar je kindje zich in ontwikkelt in die fase. Kleine dingen die eigenlijk niet opvallen, vallen dan wel op.

4 jaar geleden

Ik vind het niks

4 jaar geleden

Vind t zo chill!! Komt altijd overeen en maakt me minder onzeker als hij slechter drinkt

4 jaar geleden

Hele fijne app! Klopt praktisch altijd met hoe mijn zoontje zich gedraagt en interessant ook om te zien waarom ze waar doorheen gaan :)

4 jaar geleden

Er is nauwelijks wetenschappelijk bewijs voor de manier waarop de ontwikkeling in Oei ik groei wordt beschreven. Zelf moet ik niets van Oei ik groei hebben, maar ik weet ook dat een heel aantal ouders zich er wel in kunnen vinden. Ik weet niet of ik de link mag plaatsen, maar op Wikipedia vind je meer informatie: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oei,_ik_groei! Het proefschrift waar aan gerefereerd wordt is ook openbaar te vinden, voor wie er verder in wil duiken.

4 jaar geleden

Hmm, de link werkt niet goed. Het is inclusief het uitroepteken.

4 jaar geleden

Ik heb deze app ook maar bij mij klopt het niet, en ik denk dat dat door uitgerekende datum komt, ik moest uitgerekende datum invullen in plaats van geboorte datum ☹

4 jaar geleden

Reactie op Yerii66

Ik heb deze app ook maar bij mij klopt het niet, en ik denk dat dat door ui ...
Oei ik groei: Voorspelbaar door te rekenen vanaf de uitgerekende datum, en niet vanaf de geboortedatum. Waarom dit is? De hersentjes van je baby ontwikkelen zich natuurlijk niet alleen buiten de buik, maar ook in de buik. Als je baby dus drie weken ‘te vroeg’ is geboren, wil dat niet zeggen dat hij al net zover is met de hersenontwikkeling als een baby die twee weken ‘te laat’ is geboren. Daarom gaan we bij de hersenontwikkeling en dus bij de sprongetjes uit van de uitgerekende datum, en niet van de geboortedatum

4 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Oei ik groei: Voorspelbaar door te rekenen vanaf de uitgerekende datum, en ...
Ja dat snap ik mijn dochter is ook 2 weken vroeg geboren maar bij mij klopt het niet meestal heeft ze sprongetje al gehad en dan zie ik op de app staan dat ze bij de sprongetje zit..

4 jaar geleden

Reactie op Yerii66

Ja dat snap ik mijn dochter is ook 2 weken vroeg geboren maar bij mij klopt ...
Ik heb dit ook. Het is een indicatie! En ik heb mijn hele zwangerschap gedacht dat de uitgerekende datum niet klopte, dat dus de eerste echo niet goed is gegaan. Waardoor nu deze app ook niet klopt!

4 jaar geleden

Ik vind het een leuke app om even door te bladeren maar doe er verder niets meer mee. Vind het niet zo boeiend

4 jaar geleden

Reactie op Yerii66

Dat heeft mijn zoontje ook. Het lijkt meer accuraat te zijn vanaf de geboorte dag 🙃

4 jaar geleden

Reactie op Yerii66

Als ik eerlijk moet zijn kan elke week hier anders zijn, want hij leert geleidelijk dingen en sprongetjes lijkt hij niet perse te volgen... Hij zou nu in een sprongetje moeten zitten en slaapt al 2 nachten langer door dan voorheen, terwijl ze juist slechter zouden slapen in een sprongetje....

4 jaar geleden

Ow en mijn zoontje is 9 weken te vroeg geboren.