28 Reacties

3 jaar geleden

Ja hoor, hier geen problemen mee. Wij zijn sws ook begonnen met groenten ipv fruit. Dat is vgm hey grootste verschil

3 jaar geleden

Yess hier ook sinds die 4.5 maand is al, de 4+ potjes waren wat "natter" en die vond ie echt niet zo lekker. Van 6+ vind ie heerlijk, en van albertheijn bio potjes ook. Met name de couscous🤣!

3 jaar geleden

Yess hier ook sinds die 4.5 maand is al, de 4+ potjes waren wat "natter" en ...
Ben je daardoor ook minder voeding gaan geven of dat nog niet? Mijn zoon krijgt rond 18.00 groentehapje en rond 19.00 de fles. Ben bang dat hij die fles niet helemaal meer gaat opdrinken na een groter potje groente. Het is zijn nachtfles dus die wil ik eigelijk wel op hebben 🙈

3 jaar geleden

Reactie op rachellvthart

Ben je daardoor ook minder voeding gaan geven of dat nog niet? Mijn zoon kr ...
Ik geef meestal tussen 17.00/17.30 een potje ( ene keer half potje andere keer een heel potje) en dan rond 18.30/19.00 z'n fles. Maar hij krijgt z'n laatste fles om 22.00, wat ik wel graag wil afbouwen natuurlijk haha. Soms merk ik wel dat de fles van 19.00 niet nodig is en dat ie echt vol zit dus dan geef ik alleen nog die van 22.00.

3 jaar geleden

Reactie op rachellvthart

Ben je daardoor ook minder voeding gaan geven of dat nog niet? Mijn zoon kr ...
Misschien als het kan iets eerder het potje geven? Dat je die rond 5 uur geeft?

3 jaar geleden

Hier 5 maanden gecorrigeerd en 7 maanden ongecorrigeerd. We zijn sinds kort overgegaan naar de 6+ maanden potjes, omdat we qua voedingsschema op 6 maanden moeten zitten en het probleem dat mn zoontje heeft is dat hij gruwelt van de andere structuren in de maaltijd potjes. Als het te dik is moeten we het ook wat verdunnen.

3 jaar geleden

Ja die geef ik eigenlijk altijd al, de 4m potjes zijn net water.. en heel het potje van 200gr gaat op, sochtends en savonds met groenten bijna.. ik maakte het eerst sochtends zelf maar hij eet zo veel dat ik dan 2 appels en 4 peren moet snijden en pureren iedere dag😅. Dus dat nu eigenlijk alleen af en toe nog🙈 ik geef ook de potjes met yoghurt en zuivel zodat hij wat meer vol zit. Gaat allemaal prima hier

3 jaar geleden

Yess hier ook sinds die 4.5 maand is al, de 4+ potjes waren wat "natter" en ...
Hier de zoete aardappel met bloemkool van ah bio een succes!! Ga ook de couscous maar eens proberen dan haha

3 jaar geleden

Wij zijn hier ook al over naar "volledige maaltijd" Toen ik bij cb aan gaf dat hij zn hapjes vrolijk weg eet en niet genoeg heeft aan de oefen hapjes gaven ze aan om anders met 5,5 maand al uit te breiden naar aardappel/rijst/pasta met vlees/vis etc.

3 jaar geleden

Hier ook drama af en toe om te janken haha

3 jaar geleden

Maak hier de 4 mnd potjes op en dan over naar de 6mnd potjes (over een week is ze 6mnd). Doe al wel zo’n week of twee 50gr geprakte aardappel door de groentehapjes en ook die hoeveelheid aan geprakte banaan door de fruithap. Hierdoor eet ze iets bewuster en wat langzamer plus went ze vast aan meer structuur :-)

3 jaar geleden

Reactie op mamatime

Hier de zoete aardappel met bloemkool van ah bio een succes!! Ga ook de cou ...
Jaaa, hij vind de bio echt lekkerder dan olvarit 🤣 kieskeurige baby's!🤣

3 jaar geleden

Hier 5,5 maand en krijgt ook sinds een week de potjes vanaf 6 maanden. Ze eet het graag en krijgt ook een fles minder, 4 per dag dus ja dan mag een “flinke” maaltijd ook wel. We bieden er wel water (om te drinken) bij.

3 jaar geleden

Hier 5,5 maand en hij weet nog helemaal niet wat hij moet met de oefenhapjes, hij laat alles er weer uit lopen. Vind het eindelijk niet zo’n probleem, komt vanzelf wel denk ik. Denk er sowieso over om over te gaan rapley met 6 maanden. Dan kan hij zelf kiezen wat hij wil proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Liess91

Hier 5,5 maand en krijgt ook sinds een week de potjes vanaf 6 maanden. Ze e ...
4 flessen met 5 maanden is heel normaal. Daar horen geen grote maaltijden bij nog hoor, maar tot 6 maanden echt oefenhapjes 😃!

3 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

4 flessen met 5 maanden is heel normaal. Daar horen geen grote maaltijden b ...
Dat weten wij, maar de kinderarts raadde dit voor ons aan🙂 Eerder kreeg zij 5 flessen maar dronk super slecht!

3 jaar geleden

Reactie op Liess91

Dat weten wij, maar de kinderarts raadde dit voor ons aan🙂 Eerder kreeg zi ...
Dan heb ik niks gezegd 😊!

3 jaar geleden

Hier een meisje van 6 maanden die alles eet. Maar een vraag; hoeveel geven jullie? Ik geef een half potje van 200 gram fruit in de ochtend en om 18 uur een half potje groente van 200 gram. Jullie?

3 jaar geleden

Reactie op Hoedje van papier

Hier een meisje van 6 maanden die alles eet. Maar een vraag; hoeveel geven ...
Ik geef hoeveel ze op kan… Meestal is dat rond 9.30u 100 gram fruit, de andere helft van het potje krijgt ze als tussendoortje om 14u of bewaar ik voor de volgende dag. Maaltijd potje krijgt ze vaak net niet op.

3 jaar geleden

Reactie op Hoedje van papier

Hier een meisje van 6 maanden die alles eet. Maar een vraag; hoeveel geven ...
Hier sochtends een fruitpotje 200gr helemaal leeg, en savonds maaltijdpotje ook. Ik probeer nu daarom zo veel mogenlijk savonds hem met ons mee te laten eten, aardappels groente vlees bijv. Dan kan ik meer maken maar dat verzadigd ook beter heb ik het idee. Als wij iets eten wat hij niet mag, is het bruinebonen potje van 8 maanden met stukjes aardappel een succes! Vult ook beter naar mijn idee. Die gladde structuur potjes gaat de helft er naast, met stukjes was wel even wennen maar gaat beter op nu