33 Reacties

één jaar geleden

Hallo Roos Anne, hoe oud is uw dochter? Een tip probeer iets anders uit dan alleen maar brood en melk. Misschien dat kwark, yoghurt met fruit honing vezels noem het maar op lekkerder is. Een kind moet je niet verplichten een standaard eetschema aan te houden. Mijn zoon eet wat hij op dit moment nodig heeft en dan geeft hij aan als hij genoeg heeft gehad. Groetjes Stan.

één jaar geleden

Daar bedoel ik dus mee dat hij van allerlei soorten ontbijten kan krijgen. Waar natuurlijk wel gelet wordt op suikers, zonder zout en goede vetten.

één jaar geleden

Denk de leeftijd lijn 2 jarige doet precies zelfde al doe ik pannenkoekjes of eitje maken tosti etc. Ochtend en middag eet hij ook vrij weinig terwijl er genoeg optie zijn die ik hem geef. Variatie toch weigert die. Zolang ze drinken zei de arts tegen mij. Die van mij heeft wel graaf fruit en groenten dan krijg die daar extra van

één jaar geleden

Ik geef mijn zoon brood en fruit als ontbijt. Daarnaast soms kwark met aarbeien of banaan. Maar hij is dol op Nutella, dan zeg ik dat ik Nutella smeer maar gaat er bijvoorbeeld smeerkaas op voor kinderen die hebben minder zout.

één jaar geleden

Reactie op Stanekeh

Ik geef mijn zoon brood en fruit als ontbijt. Daarnaast soms kwark met aarb ...
Hij accepteert smeerkaas voor Nutella??

één jaar geleden

Reactie op Stanekeh

Hallo Roos Anne, hoe oud is uw dochter? Een tip probeer iets anders uit dan ...
2 jaar. Ja ik weet dat brood niet perse de standaard hoeft te zijn. Tussen de middag omdat ze dus ook slecht brood eet krijgt ze wel eens yoghurt of kwart. Maar savonds na het avond eten ook. Dan word het naast 2 flesjes melk van 150ml wel erg veel zuivel vandaar dat het zo lastig is. Meestal eten we rond 10 wel fruit. Dus ik kom er niet echt uit

één jaar geleden

Reactie op Didem68

Denk de leeftijd lijn 2 jarige doet precies zelfde al doe ik pannenkoekjes ...
Ja als haar vraag wat wil je op brood en ze zegt het dan neemt ze een hap of smeert bij wijze van het beleg zo over de tafel. Ja dat is de moeite niet waard.

één jaar geleden

Reactie op Stanekeh

Ik geef mijn zoon brood en fruit als ontbijt. Daarnaast soms kwark met aarb ...
Oh nee het verschil tussen nutella en smeerkaas ziet ze wel😂. Fruit of kwark krijgt ze al een keer overdag daarom is het zo lastig..

één jaar geleden

Reactie op Didem68

Denk de leeftijd lijn 2 jarige doet precies zelfde al doe ik pannenkoekjes ...
Ja zal misschien de leeftijd wel zijn. Het is niet dat ze het niet lust dat weet ik dan wel. En drinken doet ze inderdaad ook goed. Ze lust alles qua fruit en groente wel avond eten eet ze goed mee daarna altijd nog yoghurt het meestal overdag. Ik geef haar vaak wel extra crackotte of soepstengels. Anders kan ze de hele dag tussendoor wel koekjes willen eten. Daarom heb ik liever brood maar goed ik blijf het gewoon aanbieden en we zien wel.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

2 jaar. Ja ik weet dat brood niet perse de standaard hoeft te zijn. Tussen ...
Misschien de flesjes eruit halen?

één jaar geleden

Misschien andere routine? Je hebt een vaste tijd dat je gaat eten.

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Misschien de flesjes eruit halen?
Ja sochtends dan geen drinken geven? 150 gewone melk in de ochtend lijkt me dan ook niet veel..

één jaar geleden

Reactie op Stanekeh

Misschien andere routine? Je hebt een vaste tijd dat je gaat eten.
Hoe bedoel je? Nouja we eten gewoon sochtends als we beneden komen. Daarna moet ze naar de opvang. Niet elke dag maar lijkt me als je wakker bent toch wel wat wil eten. Drinken gaat ook zo op. Ik merk namelijk dat ze soms toch heel snel alsnog een koekje of wat anders wil dan brood. Dan heb ik liever een gezond alternatief

één jaar geleden

Heb je pap geprobeerd? Ja sochtends is altijd bij mij even wat te drinken en dan maak ik een boterham of Brinta mijn zoon is ook 2 jaar. Heb je de boterham klein gesneden? Hij gooit snel de korstjes weg omdat hij dit niet helemaal op kan. Als het kleiner is eet hij het wel.

één jaar geleden

Reactie op Stanekeh

Heb je pap geprobeerd? Ja sochtends is altijd bij mij even wat te drinken e ...
Ja bio pap door de fles melk. Vond ze niks. Later smeer ik een boterham sla ik dubbel knip ik de zijkanten vanaf. Kan ze zo uit het vuistje eten. Kan ze heel goed maar ze wil gewoon niks🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja sochtends dan geen drinken geven? 150 gewone melk in de ochtend lijkt me ...
Mijn zoontje krijgt water of thee bij de maaltijd :) en sowieso geen flesjes meer maar uit een beker. Hij drinkt dan een bekertje melk bij de lunch op de opvang en dan kan ie prima nog yoghurt of kwark eten

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Mijn zoontje krijgt water of thee bij de maaltijd :) en sowieso geen flesje ...
Ja dat krijgt ze verder ook wel uit een beker. Maar uit de fles drinkt ze toch vaak meer dat vind ik voor nu belangrijker. Op de opvang eet ze 2,5 boterham en nog een cracker als lunch😂 dus thuis is het toch anders. Misschien ook geen behoefte sochtends. Maar voelt toch gek om je kind weg te brengen. Terwijl ze alleen maar een beetje heeft gedronken..

één jaar geleden

Dat klopt helemaal het is ook raar maar zij krijgt genoeg te eten. En komt niks te kort. Ik heb af en toe alleen een boterham voor onderweg en hij wordt er niet dunner op.

één jaar geleden

Reactie op Stanekeh

Dat klopt helemaal het is ook raar maar zij krijgt genoeg te eten. En komt ...
Nee dat zal ze halen het ergens misschien ook wel.weer in. Gaat gewoon een beetje tegen je gevoel in

één jaar geleden

Als ontbijt wisselen wij af tussen boterhammen, havermoutpap met fruit, of granola met yoghurt en fruit