33 Reacties

één jaar geleden

Brood wordt hier ook in heel wisselende hoeveelheden gegeten. Ik geef onze dochter 's ochtends melk, brood, en wat fruit. Het fruit eet ze bijna altijd op. Misschien kan je dat ook geven bij het ontbijt? Het brood gaat hier beter als ik afwissel door soms te roosteren of soms een volkoren bolletje. En in de middag soms een "gezonde" tosti met volkoren brood en beetje geraspte mozzarella, tomaat en avocado, dat eet ze dan weer heel goed.

één jaar geleden

1 ei 1 geprakte banaan 100 ml melk 75 gram havermeel = 2 pannenkoekjes, kan je zelf gelijk lekker mee-eten :)

één jaar geleden

Hoi hoi, hier zijn de twee ochtenden voor de opvang ook wat lastiger met het ontbijt. Ze is net wakker en heeft niet altijd behoefte om meteen een boterham te eten, begrijpelijk. Hier helpt het om haar uit twee dingen te laten kiezen; Bijv. een banaan en boterham laten zien, dan wijst ze zelf aan waar ze trek in heeft. In de auto krijgt ze vaak nog knijpfruit voor de opvang.

één jaar geleden

Reactie op Mommmmmmmmmmmm

Hoi hoi, hier zijn de twee ochtenden voor de opvang ook wat lastiger met he ...
Ohja keuzes voor dr zelf maken is ook een idee. De meeste zeggen fruit. Maar meestal geef ik haar rond 10uur nog wat fruit. Teveel fruit lijkt me ook niet goed en wat zou ik haar dan om 10uur moeten geven🤯 haha misschien denk ik te moeilijk.

één jaar geleden

Havermout (snuf kaneel, banaan of lepel notenboter erdoor) Volkoren pita uit de broodrooster of een goede cracker / rijstwafel met beleg (heeee wat anders dan stomme boterham..doet eten soms) Omelet of gekookt ei Ook wel eens zo'n volkoren notenbolletje van ah (zit wel suiker in)

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Havermout (snuf kaneel, banaan of lepel notenboter erdoor) Volkoren pita ui ...
Ja klopt. Ben gewoon niet zo creatief daarin. Bedankt voor de tips zal eens wat proberen!

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja klopt. Ben gewoon niet zo creatief daarin. Bedankt voor de tips zal een ...
Ik denk altijd maar van fijn als er iets in zit en dan probeer ik weer eens wat 🫣 Wat ook geinig is is om je kindje zelf wat te laten kiezen bij de cracker afdeling in de supermarkt en dan tadaaaaa heb jij zelf gekozen!

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Ik denk altijd maar van fijn als er iets in zit en dan probeer ik weer eens ...
Ja dat is ook zo. Is ook leuk om eens wat anders te bedenken. Ik.moet zeggen echt een moeilijke eter is ze ook niet dus inderdaad eens zelf iets laten kiezen of wat anders proberen dan alleen maar brood is inidergeval de moeite wel waard

één jaar geleden

Ja helaas hier ook. Lunch ook al slecht. Als ik iets bekends geef wat ze altijd goed at, spuugt ze het nu makkelijk weer uit. En als ik denk, laten we wat nieuws en leuks proberen wil ze dat ook niet. Schiet lekker op😅 hopelijk snel weer voorbij

één jaar geleden

Is echt 2 jarige fase. Niet goed willen eten en kieskeurig zijn verschrikkelijj wij zitten er ook in. Mss tosti ofso die werkt bij ons nu ineens goed. In de ochtend

één jaar geleden

Ik laat hem kiezen tussen 2 dingen, dat helpt enorm. Yoghurt of broodje, havermout of pannenkoekjes etc. Dat gevoel van eigen keuzes maken, autonomie is in deze fase ook sterk in ontwikkeling 😅

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Ik laat hem kiezen tussen 2 dingen, dat helpt enorm. Yoghurt of broodje, ha ...
Ja dat merk ik. Ik geef haar nu wel vaak zelf de keuze maar niks daarvan gaat op. Vaak een of 2 hapjes..

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja dat merk ik. Ik geef haar nu wel vaak zelf de keuze maar niks daarvan ga ...
Lastig he! Mijn zoontje heeft het ook bij vlagen. Ik volg kleine buikjes vullen op insta en maak nu veel van die dingen als afwisseling. Bietenmuffins, wortelbananenbrood etc. Elke maaltijd probeer ik er zo variatie in aan te brengen en ook meteen groente. Die noem ik overigens allemaal taartjes 😂 En ik denk ook maar, als je echt honger hebt dan eet ie wel ofzo. Het is een fase het is een fase het is een fase 🫨😂