8 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter (kan echt best goed lopen al) ook 14 maanden… is ook zo ongelukkig terecht gekomen terwijl ze binnen op de vloer liep. Gewoon een hele ongelukkige val en ook 1 voortandje weg nu.. Vreselijk maar zij is het gelukkig al weer vergeten en gaat vrolijk door met lopen. Je kan er gewoon echt niks aan doen soms. Het gaat met vallen en opstaan al heb je liever niet zulke situaties natuurlijk 😢

één jaar geleden

Wat verdrietig zeg! En lastig dat ze net met iemand anders erbij zo ongelukkig gevallen is. Maar ongelukken zitten in een klein hoekje. Het is ook vaak andersom, dat t allemaal heel erg mee valt. Ik hoop dat je gerustgesteld mag worden door de tandarts en het kan gaan relativeren. Het is een extra bijzonder meisje vanaf nu <3

één jaar geleden

Ohh nee ik snap dat je hier kapot van bent! En wat zal jouw schoonvader zich klote voelen. Mijn bonus dochter heeft dit ook gehad maar dan met een halve voortand. En inderdaad tot ze ging wisselen heeft ze dit gehad. Maar anderhalve tand eruit is nog heftiger. Het enige positieve dat ik kan bedenken is dat je er zo aan went dat je het na een tijdje niet meer ziet. Is geen troost 😞

één jaar geleden

Onze kleine vent heeft ook een flinke smakkerd gemaakt, ondanks dat hij al een tijd zelfstandig goed kan lopen. Hij kwam helaas terecht op een betonnen rand. 1 voortandje diagonaal afgebroken en 2 recht tot een klein stukje van het tandvlees. Ze hebben er niets aan gedaan en na een dag of 5 had hij er geen last meer van gelukkig. Mocht wel 2 weken lang geen hard voedsel en geen/zo min mogelijk zijn tut in omdat de tandjes ook een beetje loszaten. Ze zullen ze waarschijnlijk hooguit een beetje vijlen, zodat ze niet te scherp zijn. Het is heel verdrietig, maar zoals anderen ook al zeggen, een ongeluk zit helaas in een klein hoekje.

één jaar geleden

Mijn zoontje was al iets ouder (2) toen hij vanuit de keuken naar de woonkamer vloog en op de salontafel knalde. Voortand met wortel en al er uit. Mn maag draaide om. Niks aan te doen zei te tandarts. Hij heeft jarenlang zonder voortand gelopen. Kwam ook als laatste door. Geluk bij een ongeluk dat het melktandjes zijn. Dochter van 10 heeft (opzettelijk) een schommel tegen haar voortanden gehad en die waren schuin afgebroken. Heb me zelden zó slecht gevoeld... Zal dus altijd gedoe zijn aangezien het haar "grote mensen tanden" zijn.

één jaar geleden

Hoe gaat het middels met je dochtertje en met jou?

één jaar geleden

Reactie op Raeven

Mijn zoontje was al iets ouder (2) toen hij vanuit de keuken naar de woonka ...
Ik heb als kind ook mijn 'grote mensen' voortand afgebroken met een ongelukje. Deze is toen hersteld door de tandarts en heb ik er zelden gedoe mee gehad. Hopelijk stelt dat je gerust. Waarom is er geen beter woord voor grote mensen tanden?

één jaar geleden

Ons zoontje is op een stang van een wip geknalt met z'n tandjes. Ook 1 tandje half. De tandarts heeft alleen de scherpe hoekjes eraf geschuurd (dit was een trauma voor mij als mama zo zielig) maar heeft er verder geen last meer van. Ik zie het zelf eigenlijk al niet meer.