5 Reacties

één jaar geleden

Als jou gevoel zegt dat het niet fijn zit dan moet je je gevoel volgen. Maar werk zelf op de babygroep en breng mijn kinderen naar een babygroep. Bij ons proberen ze altijd vaste leidsters erop te zetten Minimaal 1 van de 3 maar liever 2 van de 3. Als die ene vaste leidster dan net ziek is dan kan t voorkomen dat er niemand is. Is niet zoals iedereen het wilt maar is helaas deze tijd.. Enige wat ik kan zeggen over het tempen is: je kan idd maar half uur na uit bed komen tempen, trui met deze temp en lange mouwen rompers zijn niet heel gek. Zij spelen vooral op de grond. Dus snap ook dat ze die niet uit hebben gedaan. Als ze daarna hadden gezien dat ze koorts had hadden ze dat vast wel gedaan. En rode wangen kan ook komen door tanden/net uit bed/ vermoeidheid. Dus dat zegt ook niet altijd iets. Enige wat ik mee wil geven is dat op een kdv er nog 7 of 11 andere babys zijn waar ook voor gezorgd moeten worden. Kan dus wel eens zijn dat ze het niet snel genoeg opmerken. Zit helaas wel verschil in met thuis waar je 1 of 2 kindjes hebt. Vind het goed dat je je gevoel hebt geuit als het niet goed voelt. Een klacht indienen vind ik wel heel ver gaan. Bedoel dit alles behalve aanvallend maar gewoon mijn mening. Hopelijk is de kleine nu weer fit😘

één jaar geleden

Reactie op Mariamaria93

Als jou gevoel zegt dat het niet fijn zit dan moet je je gevoel volgen. Maa ...
Bedankt voor je bericht.. en voof de opheldering! Fijn om het met iemand te delen buiten de opvang. Er komt natuurlijk ook wat emoties los als ouder.. maar ik kan het nu wel beter plaatsen 😀

één jaar geleden

Reactie op Eems88

Bedankt voor je bericht.. en voof de opheldering! Fijn om het met iemand te ...
Snap het hoor! Ik zelf loop ook tegen dingen aan als ouder en probeer het dan ook te relativeren door het ook als leidster te zien. Ik check regelmatig de hoofdjes van de kids om te dubbel checken dat iedereen fit is want vind vervelend om ze naar huis te sturen eind van de dag en te hebben gemist dat ze verhoging hebben. Alleen kan inderdaad ineens opkomen ook. Maar nogmaals als je ergens tegen aan loopt, je kan het altijd aangeven en vragen om uitleg. Fijne dag nog!

één jaar geleden

Ik vind het vooral slordig van de leidsters. Ik werk zelf ook op een kdv. Je merkt al snel genoeg als een kindje het warm heeft. Je pakt een kind regelmatig op een dag op om te verschonen, naar bed te doen, in een stoel te zetten en om naar buiten te gaan. Dit is meerdere keren per dag. Wij voelen altijd bij twijfel even in het nekje. Als ik twijfel vraag ik mijn collega en anders temperaturen wij het kindje even. Zelf zal ik je kindje niet zoveel aantrekken. Binnen is het bij ons gewoon een prima temperatuur. Een lange mouwen romper met trui is al snel te warm. Dat merk ik bij onze dochter ook. Ze spelen vaak zoveel dus genoeg in beweging. Ik zal gewoon kritisch blijven. Ik doe dat bij ons dochtertje ook, ook al zijn het mijn collega’s. Mij maakt het niet uit want ik ben op dat moment moeder en dus klant. Ze letten nu beter op. Ik heb haar ook eens opgehaald met koorts. Zij was al niet fit en ik had een paar uurtjes voor ophalen nog gevraagd hoe het was, alles was goed volgens hen. Kritisch blijven en gewoon alles zeggen. Ik doe dat ook. Ik verwacht dat er goed gezorgd wordt voor mijn kind en als wij haar ophalen dat alles goed is, anders hoor je dat eerder te horen. Het personeels tekort is inderdaad een dingetje, je kunt meerdere gezichten op een dag zien maar dat mag echt geen invloed hebben op de verzorging van een kind

één jaar geleden

De kwaliteit zal ten aller tijden achteruit gaan bij een tekort aan personeel (werk zelf in de opvang). Dat neemt niet weg dat als een kindje het warm heeft of warm voelt je in ieder geval de trui even uitdoet inderdaad. Dus in dat geval heb je zeker een punt.