34 Reacties

2 jaar geleden

Ik maak pannekoekjes met banaan ei en havermout, soms ook gewoon alleen fruit, of een broodje

2 jaar geleden

Alleen havermout met melk geef ik ook naast de borstvoeding

2 jaar geleden

Hier krijgt ons zoontje pap. Van 150 ml melk gemaakt. Wel nog om 11.00 en 15.00 uur 150 fles. 1 daarvan wil ik er af gaan halen maar hij drinkt nog bijna geen water/thee dus vind het vocht nog wel belangrijk

2 jaar geleden

1 fles 210 wanneer hij wakker word Uurtje later fruit of broodje Dan slapen en daarna weer fruit of brood, ligt eraan wat hij ervoor heeft gehad. Soms fruithapje en een broodje in de ochtend, ligt eraan of hij honger heeft!

2 jaar geleden

Hier een broodje en daarna een flesje van 150+5, na zijn ochtenddut krijgt hij fruit.

2 jaar geleden

Wij krijgen de flessen er niet meer in zonder halve dwang. Wij geven in de ochtend pap met opvolgmelk (100ml) en dan krijgt ze nog 50 fles aangeboden. In de middag krijgt ze altijd een boterham en daarnaast nog een "snack" gemaakt van opvolgmelk, t varieert van koekjes tot pannenkoeken en "yoghurt" en dan nog een flesje hoeveel ze drinkt (wij bieden nog maar 120 aan omdat ze meer dan dat nooit drinkt) In de avond krijgt ze hier groente vlees aardappelen of rijst of pasta, de rijst en pasta koken wij met een beetje opvolgmelk en water. Als we t opwarmen doen we daar ook wat opvolgmelk bij. En voor t slapen gaan drinkt ze t flesje van 150 bijna altijd wel leeg🙏 zo denken wij dat de genoeg binnen krijgt (meestal meer dan 450ml aan opvolgmelk) en daarnaast genoeg groenten , fruit en vezelproducten

2 jaar geleden

Hier een flesje 180+6 en daarna een halve tot hele boterham. Na dr ochtenddutje fruit. Na een uurtje dr boterham en dan weer na een uur dr fles 210+7. Rond 15u tussendoortje. 17u avondeten en 18u dr laatste fles 210+7 en 3 scheppen pap. Ze is een bezige bij en heeft t ook echt allemaal nodig bijna 8kg nu.

2 jaar geleden

Ik maakt havermoutpap als ontbijt. Ik maak het met kunstvoeding 120+4. Geen fles meer in de ochtend inmiddels. Verder wissel ik af wat ik door de havermout doe, blauwe bessen, banaan met pindakaas, aardbeien, appel en kaneel of geraspte wortels met kaneel en rozijntjes. Hij vindt t echt heerlijk

2 jaar geleden

Na wakker worden eerst fles van 180+6 en half uur daarna eten we samen een boterham. Fruit krijgt hij na zijn ochtendslaap (bij de opvang geven ze hem voor de ochtendslaap fruit)

2 jaar geleden

Reactie op babyonntheway

Ik maakt havermoutpap als ontbijt. Ik maak het met kunstvoeding 120+4. Geen ...
En dat geef je in een bordje met een lepel? Ik had laatst pap gemaakt en daar moest ze niks van hebben.. Maar het was misschien nog te dun 🤔

2 jaar geleden

Wij geven 1 boterham en 150cc fles of we maken van 180cc pap

2 jaar geleden

Hier krijgt ze als ze wakker is rond 6u een fles van 180ml. Daarna slaapt ze door, als ze beneden is rond 9u krijgt ze havermout (water+havermout in 'n pannetje even laten koken, evt met geraspte appel erdoor (ook laten meekoken of wat ander fruit).

2 jaar geleden

Hier een papfles 180cc als ontbijt rond 7:00 en dan rond 9:00 fruit.

2 jaar geleden

Hier een fles van 180 ml tussen 6 en 7 uur. Ligt er beetje aan hoe laat ze wakker is. En daarna een broodje. Om 9 uur fruit en dan slapen of andersom als ze eerder moe is.

2 jaar geleden

Ja hoor. 6u ongeveer borstvoeding en dan rond 8u ontbijt. Beetje afhankelijk van wanneer hij wakker wordt en we op staan. Vaak een stukje brood of een cracker of een cracotte met een stukje fruit of rauwkost. Pap of yoghurt met fruit kan ook.

2 jaar geleden

hier vaak banaan uit t knuistje, aardbeitje, broodje, meloen pannekoek, rijstwafel zoiets beetje yoghurt meestal half u na t wakker worden fles doe ik pas rond 10 bij t dutje

2 jaar geleden

Sem krijgt 1 boterham en een fles van 180 ml als ontbijt🍽 Eerst pap geprobeerd maar was geen favoriet🤣

2 jaar geleden

Hier een bordje pap gemaakt met (100ml) bv en olvarit 8 maanden + pap (fijne granen, zo uit het hoofd) en we bieden daarbij water aan. Ze krijgt een uurtje of 2 daarna een fruithapje. Brood vindt ze tot nu toe niet zo fijn in de ochtend. Ik eet zelf ook liever kwark in de ochtend dus snap het wel 😅.

2 jaar geleden

Hier eerst een flesje van 210 en na een uurtje een broodje met een stuk fruit. Als lunch hetzelfde maar ander beleg of geroosterd/tosti. Of krentenbol. Vaak yoghurt of weer fruit er bij. Twee keer brood gaar er prima in hier.

2 jaar geleden

Hier borstvoeding vaak rond 5 (of eerder of niet) en om 7 uur. Dan rond 9 een boterham