12 Reacties

2 jaar geleden

Geef je borstvoeding? Mijn zoontje heeft dit soort stukjes regelmatig in zijn luier en ook is de kleur erg herkenbaar. Kraamzorg vertelde me destijds dat dit opgehoopte vetjes zijn uit de moedermelk. Zij controleerden steeds zijn luiers en volgens hen was dit volkomen normaal

2 jaar geleden

Wat voor voeding geef je borst of fles? Onze dochter krijgt borstvoeding en die heeft ook van dit soort stukjes in de luier. Mij is verteld dat het rest eiwitten zijn die de darmpjes nog niet kunnen afbreken. Later als baby’s wat ouder zijn wel. Heb je ook een ontlasting kleurenkaart gekregen van het CB? Kijk even wel kleur de rest van de ontlasting is, houdt de kaart er naast. De eerste 3 mogen het niet zijn, dan zou ik bellen naar de HP.

2 jaar geleden

Oh fijn, ik geef idd borstvoeding en hij heeft wel vaker stukjes, maar iet zo wit als dit. Dankjulliewel ☺️

2 jaar geleden

Wij zijn met onze dochter in Groningen ziekenhuis voor problemen met de gal. Deze ontkleurde luiers a 6 keer op een dag horen daarbij. Ik zou een foto naar de arts sturen, dan weet je gelijk meer. Maar zolang er nog enig geel in de luier zit zal ik me geen zorgen maken. Als er echt problemen zijn, zien ze eruit zoals op deze foto.

2 jaar geleden

Reactie op Talja

Wij zijn met onze dochter in Groningen ziekenhuis voor problemen met de gal ...
Oh ja dat is gewoon een hele luier vol van die kleine stukjes die ik had. Oh jakkes, hoe gaat het met de kleine?

2 jaar geleden

Reactie op Rijan

Oh ja dat is gewoon een hele luier vol van die kleine stukjes die ik had. O ...
Inmiddels geopereerd waarbij de galblaas eruit is gehaald omdat deze vol met galstenen zat. Bijzonder omdat de artsen in het umcg dit nog nooit hebben meegemaakt met een baby van 8 weken. Maar gelukkig gaat alles weer goed!

2 jaar geleden

Reactie op Talja

Inmiddels geopereerd waarbij de galblaas eruit is gehaald omdat deze vol me ...
Ach gut de wurm! Wat heftig! Dan zal ze ook wel pijn hebben gehad, hopelijk gaat alles verder voorspoedig! Maar ook uit Groningen of omstreken dus?!

2 jaar geleden

Reactie op Talja

Inmiddels geopereerd waarbij de galblaas eruit is gehaald omdat deze vol me ...
Wat heftig! Gelukkig dat alles nu wel weer goed gaat!

2 jaar geleden

Ik vind dat ook altijd zo lastig inschatten. Denk als het 1x is je het ook gewoon even moet afwachten.... Onze zoon had het vandaag toevallig ook. Krijgt flesvoeding.. Nu zit hij net iets meer dan 2 weken op neocate, misschien dat dat er mee te maken heeft bij hem.. Al was deze luier ook ineens niet meer zo groen. Blijft bijzonder toch altijd he, de ontlasting vd kleintjes haha

2 jaar geleden

Reactie op M236

Ik vind dat ook altijd zo lastig inschatten. Denk als het 1x is je het ook ...
Jah joh, hij heeft nu opeens alle luiers echt hele dunne ontlasting en veel ook, dus nu twijfel ik weer of het dan niet te dun is.. pfff probeer er maar aan vast te houden dat hij borstvoeding krijgt en hij er niet uitgedroogd of ziek uitziet, dus dat het goed gaat 😋

2 jaar geleden

Reactie op Talja

Wij zijn met onze dochter in Groningen ziekenhuis voor problemen met de gal ...
Hallo Talja, wat voor problemen heeft jouw dochter? De ontlasting van mijn zoontje lijkt hier een beetje op. Hij spuugt ook veel. Er wordt nu ontlastingsonderzoek gedaan, maar ik weet niet of galproblemen daarin te herkennen zijn?

2 jaar geleden

Volgens mij zijn dit soort stukjes heel normaal hoor, ontkleurde ontlasting is echt helemaal wit