7 Reacties

één jaar geleden

Nou zorgen maken moet je niet maar wel in de gaten houden. Elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo hou je niet heel strak vast aan wat je allemaal leest is hij gezond is hij gelukkig? Lacht hij ! Dat is wat belangrijker is. En jij kan toch niets veranderen aan zijn tempo van ontwikkeling. Mijn motto is maak je niet druk om dingen waar je geen invloed op hebt. 😘

één jaar geleden

Mijn zoontje praat ook nog niet en loopt ook nog niet los. Hij wordt ook 16 maanden. Lekker op zijn eigen tempo laten gaan. Het komt goed 😊

één jaar geleden

Ik zou mss wel even praten over het feit dat ze hem dan maar (gemakshalve) in zijn buggy zetten om hem gerust te stellen.. misschien kunnen ze hem spelenderwijs meer in de groep betrekken, zodat hij zich meer op zijn gemak voelt?😊 Voor het overige zou ik me qua ontwikkeling echt helemaaaaaal geen zorgen maken. Mijn zoontje zegt vooral papa en de rest is gebrabbel.. dat komt later wel!

één jaar geleden

Hier ook eentje van zestien maanden die nog niet losloopt en ook nog weinig praat. Ook tweetalig opgevoed. Speelt wel vaak zelf bij de gastouder en soms met andere kindjes. Voelt zich er wel helemaal thuis, maar thuis ook heel hangerig en huilerig bij tijden. Maar ik denk dat dat er ook bij hoort. Misschien kun je vragen of ze niet met hem kunnen spelen of hem een beetje op weg helpen met zelf spelen.

één jaar geleden

Ik werk zelf al jaren binnen de kinderopvang en ik blijf het erg leuk en leerzaam vinden om alle verschillen te zien en ontdekken binnen de leeftijden van de kinderen. Je ziet zoveel verschillen ! Ook bij mijn zoontje (1,5 jaar) blijf ik t leuk vinden om soms te kijken naar de ontwikkeling van zijn leeftijdsgenootjes ! En inderdaad veel ouders maken zich hierover zorgen, niks geks of mis mee hoor. Alles komt goed de een is er vroeger bij en de ander later. Ik denk dat ze echt wel weten en merken en erkennen waar het kind zich prettig bij voelt. Mijn zoontje word ook 2 talig opgevoed en loopt voor met alles (aan de ene kant fijn en goed maar aan de andere kant is hij avebtoe TE bijdehand) 🤪 Ieder kind ontwikkeld in hun eige tempo ! Ik werk of kijk niet volgens het boekje maar naar het kind zelf dan komt alles goed !😇

één jaar geleden

Ik zou met de opvang bespreken hoe vaak ze hem in de buggy zetten en wat ze proberen om hem zo veel mogelijk op de groep te laten spelen (met hun nabijheid). Zodat hij veiligheid bij de leidsters krijgt en niet bij de buggy. Wat betreft de ontwikkeling zou ik dit bespreken met het cb/kind en gezin. Het is misschien nu nog niet zorgelijk, maar misschien wel iets om in de gaten te houden. Helaas komt niet bij elk kind de ontwikkeling helemaal vanzelf, maar hij is nu nog wel heel jong en heeft nog tijd om te ontwikkelen.

één jaar geleden

Reactie op saskiat91

Hier ook eentje van zestien maanden die nog niet losloopt en ook nog weinig ...
Precies wat SaskiaT91 zegt! Ik zou hier echt even een gesprek over voeren.. In de buggy zou ik niet zomaar accepteren. Ik verwacht echt meer van de leidsters. M’n kleintje moet zich namelijk ook juist veilig bij hem voelen. De buggy zou denk ik voor mij uiterste nood zijn en die is er soms. Als er wat is met andere kindjes snap ik dat echt. Verder geen zorgen maken! Hier ging hij letterlijk opeens lopen. Staan en liep zomaar weg 🤷🏻‍♀️ dus wie weet doet jouw kleintje dat straks ook 😃