4 Reacties

één jaar geleden

Bij ons ook. Slaagregressie denk ik.

één jaar geleden

Enige 2 tips die ik kan geven is een timer zetten en een gevoel van eigen keuze. Nog 2 min spelen en dan tandenpoetsen. Samen timer zetten. Af en toe laten zien en daarna. Ow de wekker gaat af we gaan tanden poetsen. Wil je deze of deze tandenborstel? Mama eerst, dan jij. Deze of deze pyjama? Welke knuffel gaat er mee naar bed? Dit dingen helpt ons erg. Naar bed gaan is afscheid nemen en dat is moeilijk. Behouden van eigen regie kan helpen. Natuurlijk zijn deze dingen niet onderhandelbaar. Ze moeten gebeuren, maar door 2 keuzes te geven voelen ze toch regie. Ja slaapregressie, maar toch kunnen deze dingen wel helpen.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Enige 2 tips die ik kan geven is een timer zetten en een gevoel van eigen k ...
Ja dit is ook mijn tip, gevoel van keuze en heel duidelijk de vervolgstappen uitleggen zodat het geen verrassing is. Wij zeggen tijdens het spelen dat ze nog even mag spelen/1 boekje mag en dat we dan gaan tanden poetsen (wij eerst, zij daarna mag ze altijd zelf). Daarna mag ze (tenzij ze zelf bed aangeeft) nog 1 boekje uitkiezen om te lezen. We zeggen dan ook dat dit het laatste boekje is. Na het lezen pakken we haar nijnie en krijgt ze de slaapzak aan en gaat ze mee naar boven. Is onze dreumes nu wel heel makkelijk, want die drinkt een flesje op de arm en zegt als ze klaar is 'bed' en dan leggen we haar zo weg 🙈. Maar we doen het ook in de speeltuin etc. (nog 1 keer glijden en dan gaan we doei zeggen tegen de speeltuin).

één jaar geleden

Bedankt voor jullie berichtjes! Gelukkig was het een tijdelijke fase en gaat het eigenlijk na mijn berichtje weer zoals voorheen.