9 Reacties
2 jaar geleden
Wij kregen tot onze grote schrik en verassing een tweeling. Mijn ervaring is dat je een weg zult vinden. Ik heb ervaren dat veel mensen je graag op weg willen helpen met hun spullen zoals tweedehands kleertjes, babybadje e.d. Ik heb heel veel gratis spullen gekregen via via. Je leert ook creatief om te gaan met je budget. Veel van wat we hebben is van marktplaats zoals de ledikantjes. Ik koop op mp degelijke spullen van een bepaald populair merk, wat straks ook makkelijk weer opnieuw verkocht kan worden.
En meubels zoals commode en ledikantje kunnen ook nog doorgebruikt worden door het tweede kindje toch?
Mocht het echt niet lukken, zijn er enkele instanties waar je aan kunt kloppen. Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit zijn er verschillende stichtingen die kunnen helpen, bijv stichting baby spullen. Stichting jarige job of stichting leergeld etc.
Mag ik je feliciteren?
2 jaar geleden
Oh en tijd voor elkaar, laat staan voor mezelf....daar heb ik wel eens verhalen over gehoord dat zoiets bestaat. Hahaha.
2 jaar geleden
In principe valt het financiële stukje wel mee, behalve de dagopvang. Dat is toch weer erg duur.
Verder heb je denk ik alles nog wel in huis en is het vooral kleine dingetjes aanschaffen.
Nog minder tijd voor elkaar valt wel mee, grote zus is super trots als ze kan helpen. Daarbij liggen ze allebei voor 20u in hun bed te slapen, dus dat geeft ook rust. Bij ons zit er natuurlijk wel wat meer tijd tussen. (Bijna 3jr)
Ik ben juist blij met onze tweede meid. De interactie tussen die twee is zo leuk om te zien 😁
2 jaar geleden
Bij ons zit er meer tijd tussen namelijk 2,5 jaar. Over de verandering van 1 naar 2 merk ik dat bepaalde dingen veel makkelijker zijn in de zin dat je minder onzeker bent. En minder zoekende in hoe je dingen wil doen. Dingen gaan meer vanzelf vind ik. Je hebt het al eens gedaan en de oudste geeft vaak de structuur al dus daar gaat het allemaal wat in mee. Wel ervaar ik het een stuk drukker in de zin van tijd voor jezelf/elkaar. Bij 1 kindje had ik vaak dat die even zelf speelde of in bed lag en dan had je even je handen vrij. Nu is dat amper het geval. Nu slaapt onze oudste sinds een paar maanden niet meer. Dat is ook anders, met een kleiner leeftijdsverschil slapen ze beide overdag nog even. Wel vind ik de tweede een enorme verrijking voor ons gezin en voor elkaar (broer en zus). De interactie met elkaar is ontzettend waardevol. Daarnaast geloof ik altijd dat dingen wel weer op zijn plek vallen als het puur financieel of organisatorisch is. Als jullie samen sterk staan, dan komt het vast goed!
2 jaar geleden
Allereerst gefeliciteerd! Bij ons zit er 2 jaar & 10 maanden tussen hebben we bewust voor gekozen zodat ons oudste zoontje in een groot bed kon slapen omdat we anders het dubbel moeten aanschaffen, op marktplaats kun je soms hele mooie baby kamers kopen goedkoop of losse onderdelen bij de ikea een bedje bijvoorbeeld en de andere kosten valt reuze mee de kleertjes gaan allemaal door naar de 2e nu en alle andere babyspullen hebben we ook kunnen hergebruiken. Bij ons in Nederland hebben ze op Facebook ook heel veel weggeef groepen weet niet hoe dat in België is maar zo kun je de kosten echt goed drukken en wij hebben bij de geboorte allemaal cadeaubonnen gevraagd scheelt ook veel
2 jaar geleden
Wat een schrik. Het beeld zoals jullie dat voor ogen hadden staat op z'n kop. Het fiom kan je ook helpen om alles op een rijtje te zetten zodat jullie een weloverwogen beslissing kunnen nemen bij deze onverwachte zwangerschap.