13 Reacties

één jaar geleden

Vergeten bij te voegen; vaak in de avond staat haar buik bol en hard.

één jaar geleden

Herkenbaar. Die van mij roept de hele dag ‘eteeennnnn’ 🤷🏼‍♀️ als ze wakker wordt krijgt ze 150 met 1 schepje, daarna eet ze zo 2 boterhammen weg of een bord havermout pap. Rond 09:30 nog een stuk fruit. ‘S middags 2 boterhammen, rond 15:00 tussendoortje(s) en dan rond 17:30 warm eten met wat yoghurt na en om 18:30 nog een fles melk. De tussendoortjes variëren van rozijntjes of een koekje tot stukjes rauwkost. Maar ook als ze mij ziet eten dan komt ze gelijk aanrennen en vreet ze mijn bord ook nog mee als het aan haar ligt.

één jaar geleden

Wij houden ongeveer eenzelfde eetschema aan, onze dochter kan ook goed eten. Het enige wat wij 'anders' doen is tussen ontbijt en lunch altijd een fruitmoment (bij ons eet ze volkoren pap als ontbijt dus dan geen fruit zoals bij jullie). Zo te zien geef je al dingen die best goed vullen zoals havermout en ei, dus daar heb im verder geen tips over...

één jaar geleden

Wij hebben ook een lekkere vreetzak. Ze schrokt het eten naar binnen waardoor ik het idee heb dat ze niet direct doorheeft dat ze vol zit. Is dat bij jou kindje ook zo? Ik geef daarom bij iedere maaltijd nog fruit als toetje. Als ontbijt krijgt ze havermout en daarna fruit, als lunch eet ze 2 boterhammen of soms roerei met een boterham oid, en daarna krijgt ze fruit. Als avondeten eet ze een bordje met de pot mee en dan ook nog wat fruit. Ik heb het idee dat het fruit helpt omdat ze dan wat langer aan tafel zit. Het eten kan dan zakken waardoor ze doorheeft dat ze eigenlijk wel vol zit. Tussendoor geven we nog een cracotte, koekje, soepstengel, stukjes tomaat oid. En ze krijgt melk bij haar lunch wat ook beter vult dan water.

één jaar geleden

Ah “gelukkig” nog meer. Mijn dochter eet indd ook erg snel. Daarom geef ik haar zelf een vorkje/lepel zodat ze rustiger eet. Als tussendoortjes geef ik haar ook gewoon gestoomde groentes. Vandaag wortel en een ei erbij.

één jaar geleden

Hier ook een vreetzak! Ze krijgt; - Ontbijt 1 boterham + 100 ml halfvolle melk - Fruit 150 gram - Lunch 2 boterhammen + 100 ml halfvolle melk - Tussendoortje; fruit of koekje - Avondeten 200 gram (met de pot mee) - Voor het naar bed gaan 100 ml yoghurt En heel de dag kan ze drinken uit haar beker met water/thee of ranja. Ik vind dat ze genoeg krijgt, dus ik geef niet altijd toe als ze iets wilt, ze zult moeten wachten op het volgende eet moment. Maar ook voor haar is het af en toe feest en krijg ze bijvoorbeeld doosje rozijntjes extra.

één jaar geleden

Hier ook een mannetje wat super veel eet: - ontbijt 1 a 1,5 boterham met boter + beker melk of thee - fruit: 1 appel, kiwi, druiven of banaan - lunch: 1 a 2 boterhammen - tussendoor: knijpfruit, cracker en/of fruit ( meestal een combi) - avond: met de pot mee + yoghurt Bij elke andere maaltijd en tussendoor krijgt hij water en/of thee. Drinkt ook goed! Zijn buikje staat ook vaak bol aan het einde van de dag, maar hij vindt het zelf prima en kent z’n grenzen. Wij zijn net gestopt met de bv, dus voor mij fijn dat hij zo lekker eet en overal van geniet. Hij beweegt ook super veel qua spelen, kruipen, optrekken, enz. dus denk dat hij het ook echt nodig heeft. Hij is nu ong 16 mnd, 82 cm en 12 kg.

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar! Mijn dochter van 16 maanden eet ook graag en veel. Ik probeer het maar niet meer teveel te beperken, want ze zal het wel nodig hebben omdat ze zo beweeglijk en actief is. Hier ziet het menu er ongeveer zo uit: Ontbijt: 1,5 volkoren boterham met roomboter en volle melk Tussendoor: stuk fruit en water Lunch: 2 volkoren boterhammen met 100% pindakaas, avocado, banaan of appelstroop + volle melk en water Tussendoor: nog wat fruit, ei, volle kwark of yoghurt, volkoren soepstengel en water Avondeten: 200-225 gram met de pot mee en water Voor het slapen: 90 ml + 2,5 schepje kunstvoeding Mijn dochter is ook geneigd om te proppen en snel te eten en daarom geef ik haar 1 stukje eten per keer of ik "voer" haar.

één jaar geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Hier ook herkenbaar! Mijn dochter van 16 maanden eet ook graag en veel. Ik ...
Het tussendoortje van 's middags is één van de genoemde dingen, niet en en😅

één jaar geleden

Hier ook een lekkere eter van bijna 16 maand. 7.00 fles halfvolle melk verdund met water 180 7.30 2 volkoren boterhammen met beleg 10.30 banaan en/of mandarijn, peer 12.15 2 volkoren boterhammen met beleg 15.00/16.00 tussendoortjes: soepstengel, koekjes, rozijntjes of nog wen stukje fruit 17.00 avondeten: vaak aardappels, vlees en groente 18.30 fles halfvolle melk verdund met water 150

één jaar geleden

Reactie op JDSL

Hier ook een lekkere eter van bijna 16 maand. 7.00 fles halfvolle melk ver ...
Oh en niet te vergeten een toetje na het avondeten!

één jaar geleden

Fijn! Hier ook grote eter overdag, maar niet met avondeten helaas (spaghetti uitgesloten). Koekjes van de kleine keuken zijn overigens niet gezonder dan gewone koekjes hoor (als dat de reden is dat je die koopt).

één jaar geleden

Ah allemaal lekkerbekjes hier. Haha fijn. Als ik zo lees wat jullie kindjes eten, dan eet mijn dochter niet veel meer. Wave: koekjes vd kleine keuken zijn indd niet gezond. Maar wel gezonder dan gewone koekjes als je naar de ingrediënten kijkt die er in zitten ☺️ maar dat is weer een andere “discussie”. Ook de reden waarom ik vaak zelf koekjes bak, zonder meuk en net zo lekker. Alleen niet lang houdbaar.