10 Reacties
4 jaar geleden
Hier net een weekje naar ijskoud Duitsland geweest met onze baby van toen 12 weken. Wij hebben een draagzak gebruikt tijdens het wandelen. We doen haar een berenpak aan en binden daar (gevouwen als een appelflap/driehoek) een dikke fleecedeken omheen. De punten steken we op de rug door de rugzakhengels van de draagzak. Ik bewaar de gekolfde melk tijdens het wandelen tussen mijn borsten zodat het warm genoeg blijft. Beetje gek misschien, maar het werkt perfect, haha. Uiteindelijk komt het allemaal heus goed, dus geniet lekker van jullie vakantie :)!
4 jaar geleden
Reactie op Mara21
En vergeet ook geen vermaak voor jezelf. Ik had van allerlei babyspeelgoed ...
Oh ik blijf maar dingen bedenken. Wij hadden de cosleeper waar ze altijd in ligt mee en de kinderwagenbak, zodat ze een paar vertrouwde plekjes had in de verder vreemde omgeving. Een skibox op het dak van de auto is ideaal voor alle zooi. We hadden expres het bedje paar dagen voor vertrek alvast verschoond zodat ze daar de vertrouwde geuren van thuis had in plaats van een helemaal vers lakentje.
4 jaar geleden
Ik lees even mee. Wij gaan eind februari een week op wintersport naar Tsjechië en ben ook benieuwd wat handig is om allemaal mee te nemen!
Ik zie soms ook van die winterzakken voorbij komen, ipv een skipakje. En las laatst ook ergens op dit forum dat het afgeraden wordt om een berenpakje aan te doen in de draagzak vanwege de druk die dan op de voetjes komt te staan?
4 jaar geleden
Een usb flessenwarmer en een stevige powerbank 😉. https://www.bol.com/nl/nl/p/allernieuwste-usb-baby-fles-warmer-model-auto-s-heater-reisaccessoire-draagbaar-klittenband-kleur/9300000032499677/?bltgh=mj6E-R5GnFZEcn0u-tFBxg.2.4.ProductImage
Kost geen drol maar ideaal voor onderweg. Ik heb een elektrische kolf die ook op de powerbank werkt, werkt fantastisch niet meer aan een stopcontact gebonden die in dat soort huisjes vaak schaars zijn op de plekken waar je ze juist zou willen hebben.
4 jaar geleden
Oja en bij o.a. bonprix hebben ze heerlijk warme draagjassen, sommige kun je voor en achter dragen 😅. https://www.bonprix.nl/search/?qu=Zwangerschapsjas&searchmode=m&search_origin=suggest%255CsearchTerm
Wij waren toen de kleine 9.5 week was weekje naar Limburg met lichte vorst gewoon in joggingbroekje , rompertje, truitje en muts in de draagzak en onder mijn jas, was al warm genoeg voor meneer, die kwam er stomend uit 🤣.
4 jaar geleden
Reactie op Mennos9
Ik lees even mee. Wij gaan eind februari een week op wintersport naar Tsjec ...
Zou kunnen! Wij hebben een lekker ruime gekocht. Geen klachten gehad van de baby en toch heel wat uurtjes gelopen. We hebben ook een skipakje maar dat was nog veel te groot. Ik zou sowieso even testen in Nederland wat fijn is voor jullie kindje.