9 Reacties
4 jaar geleden
Zolang heb ik nog niet met de baby geprobeerd. Zou wel adviseren om onderweg te stoppen. Wij reden meestal totdat de kleine aangaf te willen eten. En dan ook meteen verschonen. Afhankelijk van het weer in de auto of bij het tankstation. Voeden in de auto verschonen afhankelijk ook van je auto. Weet niet hoe goed je kleine slaapt onderweg maar zou zelf kiezen voor een overnachting
4 jaar geleden
Leuk!! Wij zijn met onze zoon op vakantie geweest toen hij 7 weken oud was. Ook een rit van in totaal 14 uur. We hebben de reis in 3 etappes geknipt, omdat we hem niet zoveel uur achter elkaar wilden laten liggen. En we zelf ook wel echt gaar waren steeds. Dus ongeveer 5 uur op een dag, en dan op de pauze plek ook lekker vakantie vieren! Meestal voedde ik voordat we gingen rijden. Dan halverwege een keer en gingen we ook even een stukje lopen bij het tankstation (ook met hond). En dan gelijk weer bij aankomst. Maar soms wilde hij dan al eerder drinken en probeerden we zo snel mogelijk te stoppen bij een tankstation. Ik geef ook borstvoeding en dat ging super makkelijk in de auto zelf. In veel grote tankstations zijn er ook wel goede ruimtes waar je kan voeden en verschonen. Maar we deden dat ook vaak in de auto. Als je ruimte heb, is het handig om een verschoonkussen mee te nemen. En.. wat ik je echt nog aan kan raden is een reiswiegje huren voor in de auto. Dan kan je baby namelijk liggen in de auto, dat is beter dan zoveel uren "zitten" in de Maxi-Cosi.
Ik denk dat 15 uur achter elkaar rijden echt heel heftig is. Onze zoon is tot nu toe steeds heel makkelijk en huilt bijna nooit. Maar als hij het zat was en wel ging huilen.. was het heel zwaar om in de auto te zitten en geen kant op te kunnen. Fijner als je dat kan voorkomen! Heel veel plezier, geniet ervan!! Wij vonden het fantastisch!!
4 jaar geleden
Wij hebben ook ooit op het punt gestaan om op vakantie te gaan en lang in de auto te zitten maar dat is er niet meer van gekomen.
15 uur is lang, bedenk je goed dat je na een lange autorit (waar je kleintje hopelijk lekker tijdens slaapt) daarna niet pers茅 zelf lekker kunt slapen. Wellicht is je kleintje na de reis 'gewoon' wakker.
Ik zou de reis opsplitsen in een paar stukken, afhankelijk van wat past bij de situatie.
Als je nog ruimte over hebt in de auto dan kun je ook prima daar verschonen mits het niet te koud is? Afhankelijk hoe je dat wil doen (kofferbak of achterbank)
4 jaar geleden
Wij gaan ook naar Itali毛 volgend week, hij is ook (ruim) 3 maanden en doen een overnachting. Ach, ik zie het allemaal wel. Gaan wel naar ons eigen huis. Waar gaan jullie heen? De tankstations in Duitsland en Zwitserland zijn echt netjes, daar kan je prima verschonen. En voeden heb ik vaker in de auto gedaan, zelfs kolven. Denk hoe relaxed jij bent, hoe beter het vast gaat!馃槵 Leuk dat jullie het 眉berhaupt doen!
4 jaar geleden
Je kan bij de meeste tankstations je baby verschonen. Gewoon je matje meenemen en alles goed desinfecteren voordat je hem neerlegt.
In de auto heb ik ook wel eens verschoond, gaat heel makkelijk vooral als ze zo klein zijn. Soms ook wel eens in de kinderwagen 馃槀. Komt vast goed! Wel inderdaad een paar keer stoppen zodat die kleine even uit de autostoel kan.
4 jaar geleden
Het advies is, als je een maxi Cosi hebt, elke 2 uur je kindje minimaal een kwartier plat laten liggen. Dus na voeden / verschonen nog minimaal 15 minuten. Een rit van 15uur wordt dan een behoorlijk stuk langer.
Ik zou dan minimaal 1 overnachting kiezen, zeker omdat je niet weet hoe je baby reageert op ene dergelijk lange autorit.
Het kan fijn zijn om een zitplek naast de baby vrij te houden, zodat je daar kan gaan zitten mocht je kindje overstuur raken. Als je zo lang onderweg bent dan slapen ze niet meer continu