19 Reacties

één jaar geleden

Lees mee

één jaar geleden

Frustrerend he! Er wordt hier nog wel gegeten, maar man wat een karakter komt er af en toe naar boven! Denk je iets te hebben gekookt wat lekker wordt gevonden, want dat was altijd zo, 1 hapje en klaar mee. Vooral herkenbaarheid dus!

één jaar geleden

Reactie op Anouksurf

Frustrerend he! Er wordt hier nog wel gegeten, maar man wat een karakter ko ...
Ohhh ja dat ook inderdaad, iets wat ze altijd lekker vonden opeens hun neus voor ophalen. Zó irritant

één jaar geleden

In welke setting laat je haar eten? Eet ze zelf? Kan ze zelf aan tafel gaan zitten? Keuzevrijheid kan veel verschil maken. Ook bijvoorbeeld verschillende eten tegelijk aanbieden. Haar betrekken bij de bereiding van eten zou je ook kunnen proberen.

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

In welke setting laat je haar eten? Eet ze zelf? Kan ze zelf aan tafel gaan ...
Bedankt voor de tips maar alles wat je noemt passen we al toe

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik laat het lekker gaan, is vast een fase en ik maak er geen strijd van :) Vanavond wilde hij absoluut niet eten, totdat hij na 15 minuten per ongeluk het proefde van zijn vorkje en toen hapte hij zelf het hele bakje pasta op 🤷🏼‍♀️ zelf doen is overigens wel echt de enige manier haha Ik varieer wat meer nu, maar wat ik zeg, denk maar dat het weer even een fase is!

één jaar geleden

Deze fase hebben wij de afgelopen 3 weken gehad. Drama ! Uiteindelijk maar vers droog brood als avond eten gegeven, wel warm eten aanbieden eerst, dat at ze wel. Geen nadruk op eten gelegd en vooral geen strijd aangegaan. Sinds maandag eet mevrouw weer volop, en ook haar avond eten weer. Bij ons was het dus echt een fase. Hou vol, het wordt weer beter !

één jaar geleden

Hier ook net een fase gehad van moeilijk met eten. Wij hebben het ook maar laten gaan. Wel bij bord op de grond gooien natuurlijk benoemd dat we dat niet willen en dat we een beetje boos zijn. Nu eet mevrouw weer prima mee.

één jaar geleden

Hier ook die fase gehad. Ze at alleen maar yoghurt (ook al boden we veel meer aan) Bij ons hielp het om haar het zelf te laten doen (ook al kan ze dat nog niet). Maar we eten vaak puree, zodat dat op de lepel blijft plakken (ondanks dat ze de lepel alle kanten op beweegt). We geven tussendoor dan hapjes met een andere lepel. Ook helpt het soms om haar op schoot te nemen en haar dan eten aan te bieden. Is het voor haar toch veiliger, denk ik. Het avondeten gaat nog steeds niet geweldig. Sommige dagen gaat het gewoon moeilijker. Zolang het de andere dagen wel gaat maak ik mij er niet zo druk meer over. Ze geeft het echt wel aan als ze honger heeft.

één jaar geleden

Ja herkenbaar mijn dochter is ook 19 maand. Ik bied niks anders aan dan wat wij eten misschien wat meer groente los als we bijv pasta eten. Extra boontjes ernaast of tomaatjes. Verder niks anders. Als ze gaat gooien zeg ik klaar? En dan schuif ik het bord van haar af. Dan negeer ik het drama en gaan wij (man&ik) gewoon verder met eten . Uiteindelijk schuif ik het bord ongezien voorzichtig terug en soms hapt ze nog wat.. Ze krijgt niks anders. En gaat ook niet van tafel als ze dramatisch doet schuif ik de stoel even weg en eten we verder.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja herkenbaar mijn dochter is ook 19 maand. Ik bied niks anders aan dan wat ...
En met brood eten zeg ik soms gewoon je moet eerst broodje op eten dan mag je spelen. Dit werkt eigenlijk prima. Ik doe dit vooral omdat ik weet dat ze anders met een half uur om een koekje vraagt. Dan blijft ze maar wat langer aantafel om brood te eten.

één jaar geleden

Als ze altijd al goed at dan denk ik dat ze gewoon last heeft van doorkomende tandje/kies (als ze ze nog niet allemaal heeft) en nu even geen behoefte heeft om te eten.. vooral omdat je ook zegt dat ze meer behoefte heeft aan haar fles zonder echt te drinken. Mijn zoontje heeft dit bij elke kies de afgelopen tijd en dan probeer ik hem maar te geven wat hij wel wilt.. en na 2/3 weken eet hij weer zoals hij altijd at. Als ik dan weer voel in z’n mond, dan voel ik dat er een nieuwe kies/tand bij is gekomen

één jaar geleden

Hier inmiddels ook in deze fase (hopelijk is het een fase!?) beland..... Ontbijt gaat er amper in. Lunch met brood gaat er niet in. Avondeten alleen de kip/vis en 3 happen max aan pasta/rijst/aardappelen. Geen groentes.. Ze at voorheen 2 a 3 boterhammen met gemak. Avondeten een stuk meer, zelfs groentes gingen een stuk beter... Ze gooit het nu van tafel en wil soms niet eens meer in de stoel zitten. Hopelijk een fase dus! Zijn jullie er al uitgekomen en hoe? Hoor graag tips! Ik probeer er overigens geen punt van te maken en het te accepteren. Maar het maakt me zorgen omdat ik toch graag wil dat ze genoeg binnen krijgt.

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Hier inmiddels ook in deze fase (hopelijk is het een fase!?) beland..... ...
Heel eerlijk? Ik zeg gewoon dat ze het moet op eten dus ik wacht tot ze alsnog een paar hapjes eet. Dit vooral omdat ik weet dat ze anders alsnog om een koekje gaat vragen. En ik kook niet voor niks🤭. Ik snap dat alles soms in overleg moet met je kind en heel liefdevol Maar soms is het ook gewoon luisteren. Oprecht dit een aantal keren gedaan en ze gaat uiteindelijk echt eten. Al is het niet altijd veel. Gooien mag hier ook niet als dit gebeurt pak ik het bord zet ik het terug en leg ik alsnog wat eten op haar bord. Ik zeg zo weinig mogelijk alleen dat ze het moet op eten en dan wijs ik naar onze borden kijk wij hebben het op. Het is ook een leeftijd waarin ze willen uitproberen. Nu moet ik zeggen doe ik als ze het op heeft ook heel enthousiast juichen dus soms doet ze dit zelf ook 😂 dan eet ze heel snel alles op en dan het bord in de lucht Jeeej! Ja het kost veel moeite maar goed ze weet wat ze dan kan verwachten.

één jaar geleden

Pff ik heb een kleine meid die sinds ze 10 maanden is niks wilt eten tot de dag van vandaag (19 maanden) , alles is vies, wilt niks aanraken of proeven, structuur en smaak alles triggered haar om niet te eten. Ik weet het allemaal ook niet meer ...

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Heel eerlijk? Ik zeg gewoon dat ze het moet op eten dus ik wacht tot ze als ...
Dank voor je reactie! Ik heb dit geprobeerd (zonder dwang overigens want dat is niet mijn stijl) en het hielp hier niet. Wel heel fijn dat het bij jullie wel goed werkt. Ze heeft echt een sterke wil, dus dat laat ik dan gewoon gaan. Ik heb er geen problemen meer van gemaakt en geaccepteerd hoe het is. Het vooral leuk gehouden. Inmiddels eet ze ineens heel veel beter. Weer als vanouds en zelfs met wat nieuwe groentes! Dus toch een fase geweest denk ik. Ze was net hersteld van ziek zijn (corona), dus misschien lag het daar aan. (Geen smaak?!)

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Dank voor je reactie! Ik heb dit geprobeerd (zonder dwang overigens want da ...
Oh ja hier werkt het inmiddels ook niet altijd meer 😂 Maar dwang is het niet hoor. Het is ook heel wisselend wat werkt soms. Fijn dat ze weer wat beter eet en zelfs nieuwe groentes!

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oh ja hier werkt het inmiddels ook niet altijd meer 😂 Maar dwang is het ni ...
Haha ja heel wisselend he. Denk je eindelijk iets gevonden te hebben, is het de volgende dag weer anders. Hier ook zeker! Sorry trouwens, dwang klinkt wat naar. Zo bedoelde ik dat niet verder.

één jaar geleden

Reactie op irinaperee

Pff ik heb een kleine meid die sinds ze 10 maanden is niks wilt eten tot de ...
Zo herkenbaar. Hier eet de kleine nog wel wat maar vaak een potje of groente pannekoek, kip schnitzel, pannekoek, pizza stukjes, gebakken aardappel en boerenkool… verder niet zo veel