12 Reacties

2 jaar geleden

Ik wieg nooit als het slapen niet lukt probeer ik het na 30/60min opnieuw eerst natuurlijk 2 of 3x speentje in . En anders heel even laten huilen dan opnieuw speentje word ze ook moe van.maar ik ga er geen strijd van maken

2 jaar geleden

Nooit anders geweest bij mij😅 helaas. Maargoed soms valt ze na de "tiet" in slaap en dan gaat het allemaal lekker snel. Merk nu ook wel dat het wiegen langer duurt nu ze gaat kruipen e.d. en er wss veel gebeurd in haar hoofd. Maar verwacht dat het steeds beter zal gaan met slapen.... zelf geduldig blijven en kijken of je hem steeds wakkerder weg kan leggen.

2 jaar geleden

Hier is het wiegen juist ineens voorbij sinds ze in de sprong zit; waar ik haar eerst altijd half in slaap wiegde wordt ze er nu ineens super onrustig van. Maar in bed leggen is ook geen optie want dan gaat ze gelijk kruipen, rollen, draaien, optrekken etc. 😆

2 jaar geleden

Wij hebben dit gehad met het op vakantie gaan. 2 weken lang gewiegd. Bij thuiskomst direct streng weer gedaan en gecontroleerd laten huilen (methode staat op internet) eerste dag moest ik ook huilen, maar merkte al snel dat mijn dochter het hier erg goed op deed. We zijn op deze manier direct gestopt met wiegen

2 jaar geleden

Reactie op nootje123

Wij hebben dit gehad met het op vakantie gaan. 2 weken lang gewiegd. Bij th ...
Ik hoop heel erg dat je je uitvoerig hebt verdiept in de (nadelige) effecten en waarom deze ogenschijnlijk 'goed' lijkt te werken, alvorens je deze achterhaalde methode bent gaan toepassen.

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Ik hoop heel erg dat je je uitvoerig hebt verdiept in de (nadelige) effecte ...
Bij gecontroleerd laten huilen was het voor zover ik mij verdiept heb niet schadelijk en een slaapcoach heeft ons dit aangeraden.

2 jaar geleden

Reactie op nootje123

Bij gecontroleerd laten huilen was het voor zover ik mij verdiept heb niet ...
Oke. Je moet het uiteraard zelf weten waar je je prettig bij voelt, maar als het in de toekomst nog eens 'nodig' is verdiep je dan eens in sensitief responsieve methodes om te kijken of dat wellicht past. (Bijvoorbeeld op instagram 'eindelijkslapen' of 'bureauvanslaap', ook beiden slaapcoaches). Het is erg jammer dat het gecontroleerd laten huilen nog steeds wordt aanbevolen door CB's en slaapcoaches, het is zo achterhaald en er zijn andere manieren die veel 'liever' voor je baby zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Oke. Je moet het uiteraard zelf weten waar je je prettig bij voelt, maar al ...
Joh wat onnodig om zo kritisch te zijn op wat nootje doet!! Ze slaat haar kind toch niet? Gewoon een andere manier dan jij. Ieder doet het op eigen inzicht, we hebben het niet nodig om elkaar te bekritiseren (en al helemaal niet 2 keer achter elkaar).

2 jaar geleden

Reactie op DS1610

Joh wat onnodig om zo kritisch te zijn op wat nootje doet!! Ze slaat haar k ...
Wauw, ik bekritiseer toch niet? Je zou enkel eens moeten lezen wat uit onderzoeken is gebleken en ik geef haar een tip om ook eens naar alternatieven te kijken mocht het nog eens nodig zijn? Ik zeg letterlijk dat ze moet doen wat bij haar past. Ik heb daarnaast helemaal niets gezegd over hoe ik 'het doe'.

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Wauw, ik bekritiseer toch niet? Je zou enkel eens moeten lezen wat uit onde ...
Ik vind je toon erg belerend en kritisch, maar wellicht interpreteer ik dat dan niet goed.

2 jaar geleden

Reactie op DS1610

Ik vind je toon erg belerend en kritisch, maar wellicht interpreteer ik dat ...
Excuses, zo was het niet bedoeld en ik heb echt mijn best gedaan het ook niet op die manier te schrijven. Ik heb zelf een zeer moeilijke slaper en heb mij van daaruit in diverse methoden uitvoerig verdiept. Ook veel gelezen over het gecontroleerd huilen. Ik ben zelf geschrokken van de effecten die het 'gecontroleerd huilen' met zich mee kunnen brengen. En heb stukjes gelezen vanuit baby's perspectief die mij erg raakten. En wanneer ik iets lees over het gecontroleerd huilen raakt mij dit dus erg. Het enige wat ik dus wil doen is andere mama's er bewust van maken. Meer niet. Sorry als dit verkeerd overkwam.

2 jaar geleden

Hier ook veel problemen met in slaap komen en idd sinds sprong 6 helemaal drama. Ook hele korte slaapjes en bijna nooit langer dan 1 cyclus. Veel hulp nodig en onrustig, maar wel heeeel moe. ‘S nachts ook vaak wakker en valt zonder hulp niet meer in slaap😢 zo sneu voor hem en wij zijn ook toe aan meer slaap. Had gehoopt dat het na 8 maanden wel eens beter zou gaan… sterkte!