40 Reacties

één jaar geleden

Hier 2,5 week geleden bevallen van nr 3. Onze zoon van 1,5 is ook wel lastig (geweest). We merken dat het bij hem het praten en uitleggen heel goed helpt. Nu is zijn lastige gedrag wel meer op mij dan op mijn man gericht en huilt hij ook wel veel als hij alleen bij mij is en ik hem niet direct aandacht kan geven. Dan is hij echt heel dramatisch. Maar echt, probeer tijd voor je kindje te maken 1 op 1. Dat scheelt hier een hoop.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Hier 2,5 week geleden bevallen van nr 3. Onze zoon van 1,5 is ook wel lasti ...
Gefeliciteerd met de derde! 😊 ja ik probeer ook telkens uitleg geven samen wrijven op de buik maar hij wilt er nu niks mee te maken hebben. En idd die van mij trekt nu ook veel meer naar zijn vader toe. Vind niet erg maar als die in de nacht wakker word normaal kon ik hem slaapmaken nu wilt hij me ineens njet meer best wel frustererd zulke momenten

één jaar geleden

33 weken zwanger!

één jaar geleden

Hier ook 25 weken zwanger en zoontje zit indd in een lastige fase. Ben kapot. 😅

één jaar geleden

Hier 19 weken zwanger van de 2e

één jaar geleden

Hier 18 weken zwanger van nummer 2. Het is wel pittig soms en ik ben me er van bewust dat dat nog pittiger gaat worden haha. Ik ga vaak ook nog even liggen/slapen als zij haar middagdutje doet.

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Hier ook 25 weken zwanger en zoontje zit indd in een lastige fase. Ben kapo ...
Haha jaa ik begrijp je helemaal 🤣

één jaar geleden

38+2 vandaag 🥰

één jaar geleden

28 weken zwanger! Als het een beetje wil dus ook weer een septemberbaby :) Pfoe ik vind het spannend. Dochter zit nu wel in een fijne fase maar wel zoekende in hoe we haar een beetje laagdfrmpelig kunnen voorbereiden.. Tips die ik heb gekregen - of ruim van te voren over naar een nieuwe kamer of ruim na de geboorte (wij gaan proberen haar komende weken te verhuizen, 3 maanden vtv) - bij de ontmoeting niet zelf de baby vasthouden maar juist haar op schoot nemen en de baby laten zien - een cadeautje namens de baby meenemen - nu al minderen met tillen en pappa meer laten doen - veel laten helpen (spullen aangeven, in badje doen) - soms ook de baby even laten wachten - niet baby de schuld geven (dus niet: mamma is nu even met de baby bezig, maar: mamma komt zo bij jou!) - bezoek vragen ook aandacht aan je eerste te geven - vooral go with the flow.. het is sowieso pittig, maar dat overleven jullie allemaal wel

één jaar geleden

Ohja en niet te veel druk op jezelf leggen. Dan maar wat meer schermtijd, een keertje extra naar opa en oma en meer chaos thuis. Het komt wel goed.

één jaar geleden

Hier een zoontje van 10 weken oud en een dochter die over 3 maanden 2 wordt. Het is soms wel even aanpoten maar zooo leuk om te zien hoe die 2 nu al samen zijn!

één jaar geleden

Nu 30 weken, met 2 dagen verschil uitgerekend met de oudste zijn verjaardag. Ons zoontje heeft een betere fase. De tips van Joanna zijn diegene die ik ook al gelezen heb 🙂 ik zit er een klein beetje mee in, want bijna iedereen zegt dat van 1 naar 2 wel heel heavy is...

één jaar geleden

Reactie op Aeterna

Nu 30 weken, met 2 dagen verschil uitgerekend met de oudste zijn verjaardag ...
Ja ik vind het vrij heavy maar dat komt de kleine klimt overal op doet me toch vanalles haha. Maar het hoort erbij.. ik heb het beetje los gelaten en laat hem ontdenken natuurlijk tot bepaalde maten. Maar het is echt ondekkings fase ik vind het vrij pittig met dikke buik haha

één jaar geleden

Reactie op Didem68

Ja ik vind het vrij heavy maar dat komt de kleine klimt overal op doet me t ...
Voet bij stuk houden 😉 voorlopig zit ik in een betere fase van mijn zwangerschap, dus dat helpt wel...

één jaar geleden

Hier is nr twee inmiddels 9 weken oud. Het is wel weer wennen aan de slechte nachten, maar verder valt het me alles mee. De zwangerschap vond ik in de laatste fase ook wel pittiger, maar ik heb gewoon mijn grenzen richting de dreumes aangegeven (mama kan jou even niet tillen, want dat is wat te zwaar. Mama komt even op een krukje bij jou zitten, want ik kom niet meer van de grond. Mama is een beetje moe, maar je mag wel zelf gaan spelen. Je mag lopen of in de wagen enzovoorts). Dat was soms even jammer en dat benoemde ik dan ook, maar na een poosje verwachtte ze het ook niet meer van me. Het bereidde haar ook wel voor op de realiteit dat ik sinds de bevalling ook niet altijd direct beschikbaar meer ben ivm de borstvoeding/verzorging van de baby. Ze accepteert dat eigenlijk nog beter dan ik had verwacht. Ze weet natuurlijk inmiddels ook allang niet meer beter dan dat ze een broertje heeft en vindt hem echt heel lief. Hij wordt wel gelijk weerbaar, want de liefde wordt soms vrij lomp gedeeld (hard halloooo baby in zijn slapende gezicht gillen enzo) 🙈. Verder hebben we haar veel betrokken met een pop met een flesje en een luier om haar wat voor te bereiden. Als ik zit te voeden of te kolven, zit ze er vaak met een pop naast te rommelen.

één jaar geleden

En natuurlijk van harte gefeliciteeeerd 😁😁!

één jaar geleden

15+4 zwanger van de 2e. Had ook wat eerder mogen zijn van mij. Zegmaar tussen juni en september had ik ook leuk gevonden qua leeftijden. Maar nu krijgen we een feestdagenbaby. Wij gaan inderdaad in augustus onze dochter al naar nieuwe kamer doen en daarna pas vertrekken van de baby. Het is nog zo ver weg anders ook. Ik heb het eigenijk heel gezellig met mijn dochter. Ja ze is heel pittig en eigenwijs, maar vooral lief en gezellig. Ik zie het wel zitten met haar. Hoop alleen dat onze 2e wat makelijker gaat zijn. De eerste was een huilbaby en sliep met 8 maanden nog maar stukjes van 15-75 minuten max. En overdag alleen als we gingen wandelen en in de avond moest ik om 19 uur met haar mee naar bed. Het heeft 14 maanden geduurd voor ze een soort van door ging slapen. Maargoed, nu doet ze alles geweldig! En in deze zin is het goed dat ik niet al in september ofzo zwanger ben geworden. Dat was echt heel pittig geweest, nu hebben we iig heel even in rust kunnen draaien hier met haar.

één jaar geleden

Hier 21.3 zwanger 🥰 uitgerekend in november. Ben zo benieuwd hoe het gaat zijn straks met 2 kindjes. Alle andere mama's gefeliciteerd ook!

één jaar geleden

Hier 8 weken zwanger van ons 4 kindje oudste dochter 7 jongste dochter 3 en ons jongste zoon bijna 2 in augustus heel druk maar tegen de baby er is is onze zoon net een maand naar zijn nieuwe school altijd druk hier maar word gewoon 😊

één jaar geleden

Ben net 4 weken terug bevallen van de tweede. Vond de laatste anderhalve maand in de zwangerschap pittig. Ik werk in de jeugdpsychiatrie en draaide wisseldiensten in combi met een dreumes was dat af en toe wel heel zwaar. Verder vind ik het nu op zich meevallen. Voor mij zijn de lastige momenten als de baby huilt en/of borstvoeding wilt en me dochter ook graag iets van me wilt. Ik ben dan zo blij als me partner thuis is, want als ik alleen ben word ik echt wel even gestresst en voel ik me schuldig naar me dochter. Ik probeer haar wel zoveel mogelijk aandacht te geven als de baby slaapt en ook alle rituelen zoals de ochtenden en het naar bed gaan lekker samen te blijven doen. Voor de rest voorbereid op de komst van de baby door ook een Pop aan te schaffen en kinderwagentje etc. Ze is gelukkig niet jaloers maar juist een hele lieve behulpzame zus! Succes!!!