3 Reacties

2 jaar geleden

Spijker op ze kop hier bij ons ook oma en opa ging heel goed sinds vorige week naar kdv, ze drinkt niet ze slaapt niet is kapot moe en huilt de hele dag door ik herken mij meisje niet meer zo was ze nooit 🥺maak me echt zorgen en weet niet wat ik ermee moet. En nu is ze ook ziek en blijft komende week thuis

2 jaar geleden

Reactie op vlinder19811

Spijker op ze kop hier bij ons ook oma en opa ging heel goed sinds vorige w ...
Ontzettend lastig. Ieder kindje is anders en ik denk die van ons heel gevoelig voor een andere omgeving en andere mensen. 😞

2 jaar geleden

Gaat ze al lang naar de opvang en naar oma en opa? Het kan best een tijd duren voordat kindjes er aan wennen, zeker als ze pas met 6 maanden of later zijn gestart bij de opvang. Misschien is het een idee om haar thuis ook wat meer bloot te stellen aan prikkels? Bijv. regelmatig bezoek ontvangen of zelf langs bij vrienden/familie, of boodschappen doen met haar. Of muziek aan op de achtergrond thuis. Ons meisje was eerst ook totaal niet gewend aan prikkels omdat we de eerste maanden veel thuis waren en ze niet zoveel andere mensen had gezien. Daardoor was ze ook overprikkeld op de opvang. Maar ze gaat al vanaf 4 maanden en is nu helemaal gewend. We gaan er nu juist veel op uit met haar. Wandelen, vakanties, eten bij familie of vrienden met veel kids erbij, mensen die bij ons komen. Dat heeft bij ons geholpen.