16 Reacties
4 jaar geleden
Wij geven lactophar junior. Gewoon op een lepeltje, vanaf week 1 al. Ook omdat ons zoontje antibiotica heeft gehad bij geboorte. Als ik het even niet geef, merken we het direct doordat hij kramp krijgt. Ik vind het ideaal op deze manier maar ik neem zelf ook van alles dus hij krijgt ook via borstvoeding het een en ander mee. Alleen niet van orthica maar van Nutriphyt (waar ook de lactophar van is ☺️).
4 jaar geleden
Ik geef orthiflor start met een flesje afgekolfde melk. Ik doe het in het flesje na het verwarmen en de hoeveelheid melk varieert, maar ik doe minimaal 50 ml. Ik heb niks gemerkt aan mijn zoontje wat betreft de smaak. Verder is het echt super spul, want hij heeft geen last van zijn darmen meer!
4 jaar geleden
Ik kreeg het advies om een dagdosering te verdelen over meerdere voedingen anders kan je kindje last krijgen van z’n darmpjes. Ik geef nu kunstvoeding en eerder kolfde ik fulltime dus ik kon het makkelijk verdelen. Bij live bv geven dan was t advies een beetje op je tepel te doen.
4 jaar geleden
Ik durf het niet te zeggen. Maar ik gebruik infacol en dat werkt ook super. 1 pipet (0.5ml) voor iedere voeding en krampen zijn stukken minder en lucht komt er makkelijker uit.
Dit wordt ook niet opgenomen door het lichaam dus verlaat in zn geheel het lichaam weer via de poep of bij het spugen
4 jaar geleden
Wij hebben de druppels gehad en die net als de vitamine d/k op een lepeltje gegeven tussen/tijdens het voeden
4 jaar geleden
En overigens heb ik daarna zelf ook een kuurtje gedaan juist omdat ik borstvoeding geef
4 jaar geleden
Hier ook super tevreden over orthiflor start! Toen ik bv gaf kolfde ik sochtends een heel klein beetje (Elvie handsfree kolf ideaal!), 10/20cc en mixte ik het in een glas. Dan met een klein voedingsspuitje opzuigen en geven voordat ik aan de bv begon. Inmiddels over naar kunstvoeding en dan gewoon een schepje in het laatste beetje fles erbij. Ik heb ergens gelezen dat het poeder binnen 5min ingenomen moet worden namelijk.
En toen ik het zelf innam ipv de kleine, gingen de krampjes niet over