10 Reacties

één jaar geleden

Ik zou eerst het ochtendslaapje verkorten naar 30, max 45min en hem langer wakker houden. Dus pas rond 2u bijv naar bed. Helpt hier ook als tussenstap 🤭

één jaar geleden

Ja inderdaad hier slaapt ze ook in de ochtend 30min en dan van 1-3 uur.

één jaar geleden

Houdt er rekening mee dat het ook een fase kan zijn. Onze man nu 13 maanden leek ook een week of 2 maar 1 dutje per dag te willen doen, van het een op het andere moment doet hij zijn ochtend dutje weer zoals vanouds en zijn middagdutje ook weer gewoon.

één jaar geleden

Je kan inderdaad het beste de ochtendslaap wat verkorten. Als je hem liever niet wakker maakt, zou ik hem 4/4.5 uur na wakker worden weer wegleggen. Je ziet wel vaak dat er dan wel een slaapje komt van 2/3 uurtjes. Dan redt hij het wss wel tot de avond ☺️

één jaar geleden

Ohja ik herken dit kan inderdaad ook een fase zijn. Je kan ook eerst hem om 9uur in bedleggen. 45 min en dan kijken of het lukt om 13.00 weer een slaapje te laten doen. Je kan ook proberen de ochtend te doorbreken dus even iets te doen waarbij hij zit. Bijv. Wandelen of winkelen dat werkt hier ook goed. En dan bijv half 12 broodje en 12.00 naar bed. Vaak moeten ze wel wennen aan het 1x slapen en slapen ze dan wat korter

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ohja ik herken dit kan inderdaad ook een fase zijn. Je kan ook eerst hem om ...
Met geluk hebben we dit 1x gehad. Toen ging hij om 12:30u naar de opvang en heeft hij daar 2,5 uur slapen. In de ochtend sliep hij niet, wel in bed gelegd uiteraard.

één jaar geleden

Het was hier een fase, wij merkten hetzelfde. Een paar dagen het ochtendslaapje overgeslagen en dan eerder naar bed, rond 12.30 uur. De afgelopen dagen merkten we weer dat ze moe is (ook ziek geweest trouwens) in de ochtend, dus nu weer van 09.00-10.00 en van 13.30 tot 15.00.

één jaar geleden

Ik maakte mijn dochter met haar ochtend slaap na 20 min wakker zodat ze ‘s middags echt van 13-15 sliep. Toen ze 1 werd was ook precies de ochtendslaap eraf

één jaar geleden

Vandaag hebben we zijn wakkertijd opgerekt tot half 12. Hij heeft toen ruim 2,5 geslapen. Vanavond lag hij om 18:45u in bed en sliep om 19u.

één jaar geleden

Vandaag hebben we zijn wakkertijd opgerekt tot half 12. Hij heeft toen ruim ...
Oh netjes. Wat fijn! Meteen 2,5 uur