26 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

wauw wat leuk, en maakt niet uit dat jullie er dan ook zitten en dingen doe ...
Nee, hij slaapt juist beter als er wel wat achtergrondgeluid is. Niet te hard natuurlijk. Voor in de nacht hebben we ook white noise. Maar sommige kindje hebben juist een donkere kamer en stilte nodig om overdag te kunnen slapen. Daarom werkt dit niet voor iedereen. Maar het is altijd het proberen waard. We gebruiken als vloerbed het matras + kleed uit de box. Normaal moet er ook een lattenbodem onder voor ventilatie. Dat gaan we wel doen in z'n slaapkamer als hij er aan toe is. Maar voor overdag een dutje, is een matras ook wel prima.

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Nee, hij slaapt juist beter als er wel wat achtergrondgeluid is. Niet te ha ...
en heb je nog speciale dingen gedaan om hem dat te leren haha ik ben heel enthausiast.. wil sowieso aan t vloerbed ipv ledikant

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Wij doen aan montessori-stijl opvoeding. Sinds onze zoon kan kruipen, hebbe ...
Wat gaaf zeg! Inspirerend vind ik! Zo leert je kindje te luisteren naar haar eigen vermoeidheidsignalen (is mijn interpretatie). Erg belangrijk denk ik om dat te kunnen, daarmee voorkom je wie weet ook burn-out achtige klachten later. En het geeft het zelfvertrouwen een boost. Onze kids blijven vanaf jongs af aan nogal aan staan wanneer er prikkels zijn. Die zijn echt nog nooit op de fiets in slaap gevallen, of zomaar op de bank, zelfs niet in de kinderwagen. We moesten bij de kleine baby's met een doekje in de weer om de oogjes toe te dekken zodat ze niet anders konden dan toegeven aan de slaap. Anders bleven ze gewoon alert. Was/is jou kindje daar anders mee?

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

en heb je nog speciale dingen gedaan om hem dat te leren haha ik ben heel e ...
Laten we er in een nieuw topic over verder praten: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2021/dutjes-vloerbed-montessori-ZoRzeK

2 jaar geleden

Reactie op Mama_van_vier

Wat gaaf zeg! Inspirerend vind ik! Zo leert je kindje te luisteren naar haa ...
Onze zoon vind het vooral vervelend om in zijn bewegingsvrijheid te worden beperkt, daarom vind hij z'n ledikant niet fijn. Laten we er in een nieuw topic over verder praten: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2021/dutjes-vloerbed-montessori-ZoRzeK Ik ben wel benieuwd hoe andere het aanpakken.

2 jaar geleden

Ik probeer zoveel mogelijk mijn dochter te volgen. Maar ik merk dat ik snel beïnvloed wordt door het internet en schema s. Ook al wil ik dat niet. Volgens mij slaapt ze soms wel Meer dan de meeste schema s zeggen. Ze is over het algemeen best ritme vast en als ze niet moe is of langer slaapt volg ik haar. Aan het eind van de week slaapt ze 3 tot 4 uur op een dag omdat ze te weinig op de opvang slaapt. 10:00 slapen 45 min. Tot 90 min. 13:00 slapen 60 min tot 90 min. Rond 17:00 soms nog 20 Min.