19 Reacties

één jaar geleden

Heeft hij s nachts wel dorst of is het een gewoonte om s nachts te voeden? Wat krijgt hij ongeveer overdag binnen? 300 ml zuivel + 500 ml vocht is de richtlijn.

één jaar geleden

Wij zitten nu ook nog boven het aantal ml zuivel. Het afbouwen moet ineens zo snel, dat is niet te doen. Dus wij bouwen zuivel wel af en vervangen steeds een kleine hoeveelheid voor thee of water. En dan komen we vanzelf op die 300 ml uit. Misschien is dit ook een optie voor jou? Dat je bijvoorbeeld eerst je kindje water/thee/wat dan ook laat drinken en daarna nog wat borstvoeding aanbiedt? Eventueel verdunde melk aanbieden als je toch met het aantal ml in je maag zit. En het aanbieden altijd voor een maaltijd, tijdens een maaltijd en na een maaltijd. Dan heeft je kindje al 3 mogelijkheden in een half uur.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Heeft hij s nachts wel dorst of is het een gewoonte om s nachts te voeden? ...
Valt kunstvoeding onder vocht of zuivel ?

één jaar geleden

Onze dochter drinkt ook heel slecht water en thee dus geven haar nog vaak flessen melk maar dan wel erg verdund! Soms echt maar een kwart melk en de rest water. Dan kom je beter uit met het max aantal ml zuivel.

één jaar geleden

Reactie op Noelleanne95

Valt kunstvoeding onder vocht of zuivel ?
Die snap ik ook niet helemaal. Arts van het CB zei dat het onder zuivel valt. Maar dan vind ik het raar dat je tot 1 jaar een liter zuivel/kunstvoeding mag en vanaf een jaar maar 300ml. Ik las ook dat het max 300 ml is omdat het lichaam anders moeite heeft met het afbreken van eiwit uit het zuivel maar dat kunstvoeding bewerkt is dus dat dat makkelijker af te breken is. In dat geval hoef je t misschien niet tot die 300 ml te rekenen?

één jaar geleden

Hier gebeurde hetzelfde. Wij hebben hem een 360 beker gegeven met ranja. Ben er geen fan van maar hij drinkt wel en we slapen snachts weer door. :)

één jaar geleden

Reactie op Noelleanne95

Valt kunstvoeding onder vocht of zuivel ?
Zuivel. Vocht bedoelen we echt water/thee mee.

één jaar geleden

Reactie op September2109

Die snap ik ook niet helemaal. Arts van het CB zei dat het onder zuivel val ...
Klopt het valt onder zuivel. Tot 1 jaar is dat de hoofdvoeding en na 1 jaar niet meer ☺️

één jaar geleden

Reactie op September2109

Die snap ik ook niet helemaal. Arts van het CB zei dat het onder zuivel val ...
Ook gek toch? Dat je ineen van 1000 naar 300 moet gaan. Ik volg gewoon onze dochter en die heeft gewoon nog behoefte aan een nachtflesje zo nu en dan. Vind het maar vaag allemaal

één jaar geleden

In België is de richtlijn nog 500ml zuivel per dag vanaf 1 jaar. Wij volgen ook ons zoontje. Hij drinkt ook nog regelmatig een fles ‘s nachts.

één jaar geleden

Wij hebben een 360-beker en die vindt onze zoon echt helemaal geweldig sinds hij 9 maanden is. Drinkt hier water, melk, thee of iets anders uit. Hij drinkt daarnaast nog een of tweemaal aan de borst. Soms komt hij ‘s nachts, maar dan zit hij niet lekker in z’n vel en wil hij ook alleen bij ons in bed. Soms laat ik hem bij het terugleggen, als hij tussen ons in in slaap is gevallen, gerust even mopperen en dan is hij alsnog binnen 3 minuten in slaap! 😅. Na een sprong valt hij weer zelf in slaap zonder hulp.

één jaar geleden

Reactie op Tine_K

In België is de richtlijn nog 500ml zuivel per dag vanaf 1 jaar. Wij volgen ...
ik doe sinds vandaag fles 2x van 120 en savonds 150 (was 3x 150) fijn dat ik volgens de Belgische normen goed zit haha of probeer de middagfles te skippen krijg die flessen er echt nog niet uit ... zat ook met dat zuivelverhaal maar heb t maar losgelaten wat ik ook los heb gelaten is in een ledikant moeten, dan slaapt hij toch bij ons.. anyhow als loslaten geen optie is zou ik voor t slapen nog iets te knagen geven, al is t n krentenbol of een boterham verder heb ik nooit andere bekers dan gewone glazen gegeven, dus rietjesbekers enzo snapt hij niet... misschien dat ook proberen. En wat ook als een trein werkt is tegelijk drinken.. ik neem dan óók een glas en dat delen we dan

één jaar geleden

O echt? Maar het consultatiebureau zei bij mij je mag de maximale hoeveelheid zuivel helemaal loslaten als je nog borstvoeding geeft. Alleen kennelijk dus uitzonderlijk. De meeste dames geven geen borstvoeding meer aan een kindje van 1 jaar…? Voor ons helpt helaas om in de middag wat appelsap (of appelsap met zwarte bes) gewoon puur uit een fles van de boer een beetje in een flesje te doen en dan heel veel water erbij. Als hij niet genoeg heeft gedronken overdag is dat eigenlijk de enige manier om te zorgen dat hij drinkt. Bij mij wordt hij niet meer zo zeer wakker voor voeding in de nacht maar juist van de buikkramp. Gewoon te harde ontlasting voor dat kleine lichaampje doordat hij dus te weinig drinkt soms.. Tandarts heb ik overigens om hulp gevraagd en hij zei dat is prima om af en toe te geven. Maar verdun én houd het echt bij 6/7x voeding en dus wat drinken omdat je anders te snel tandrot krijgt als je dus iets anders dan water of thee geeft. O Ja en bij ons werkt hertjes thee van piramide geweldig! Hopelijk heb je er iets aan 😘

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

O echt? Maar het consultatiebureau zei bij mij je mag de maximale hoeveelhe ...
Ooh echt? Ik hield me voor 1 keer aan dat boekje maar telde zuivel als koemelkproducten 😅. Ik heb gisteren echt om de haverklap zijn rietjes beker aangeboden, die wilde hij vaak niet, later op de dag een voedingsjurkje aangedaan omdat hij dood op was maar niet in slaap kon komen en hem dus terug naar beneden nam terwijl we visite hadden. Toen heeft hij alsnog goed gedronken op de bank en daarna heerlijk 1.5 uur in de box geslapen 😅. En na het eten ook gewoon weer borst gedronken. Paar goede volle luiers gehad voor het slapen gaan. Tot nu toe is hij 2x wakker geweest 1e keer geen idee wanneer en hoe hij in ons bed gekomen is. 2e keer omdat ik moest plassen en dorst had, toen heeft hij nog paar min gedronken.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Heeft hij s nachts wel dorst of is het een gewoonte om s nachts te voeden? ...
Hij krijgt thuis overdag nog zeker 2 a 3 keer borstvoeding, dus geen idee van hoeveelheden. Daarnaast probeer ik extra in zijn rietjesbeker aan te bieden. 360 bekers zijn hier geen succes, meneer gaat daarmee in drinkstaking 😖. Een open beker doen we ook af en toe, maar dan is meer ook met 2 slokjes klaar en de rest gooit hij met een grote grijns over zich heen 🙈. Dus vind de rietjes beker een mooie guldenmiddenweg 😅.

één jaar geleden

Reactie op Eknein-

Hier gebeurde hetzelfde. Wij hebben hem een 360 beker gegeven met ranja. Be ...
Gisteren roosvicee gegeven het ging er in maar niet van harte 🙈. Morgen eens wat anders proberen in Blijdorp.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Klopt het valt onder zuivel. Tot 1 jaar is dat de hoofdvoeding en na 1 jaar ...
Borstvoeding mag ik onbeperkt blijven aanbieden, mits hij voldoende blijft eten. Koemelkproducten en dus ook Kunstvoeding vallen onder zuivel.

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik doe sinds vandaag fles 2x van 120 en savonds 150 (was 3x 150) fijn dat i ...
Loslaten is key 😅. Maar soms wel frustrerend 🙈. Ik vergeet zelf ooo overdag te drinken en haal dat snachts in. Maar gun hem een zoveel betere nachtrust en ritme 😅.

één jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Ooh echt? Ik hield me voor 1 keer aan dat boekje maar telde zuivel als koem ...
Haha Nou ja ik was hoogst verbaasd natuurlijk toen ze de voeding met ons doornam. Ik zei; ‘ja maar hoe moet ik dan weten wat hij eet, want ik kolf dat niet. Dat eet hij bij mij’. En toen zij ze direct ‘o Ja sorry, je geeft nog borstvoeding, dat mag je er volledig los van zien’. Overigens natuurlijk dus nooit zeggen dat je kind niet wakker wordt vanwege dorst. Vannacht was het echt kassa. Al spelen hier denk ik de naweeën van de operatie mee. Laat je weten hoe het voor je gaat de komende dagen als hij weer wat meer bij je kan drinken? Misschien is hij gewoon echt nog niet helemaal klaar voor water, thee, sap, ranja etc.. Maar dat komt hoor, dat weet ik zeker. Dikke knuffel voor lieve Ben en jou als Supermama! 💕