21 Reacties

één jaar geleden

Als hij heel vroeg wakker is kan je hem ook om 11.00/11.30 al zijn middagslaapje laten doen. Het zal vanzelf wel verschijnen en wellicht dat hij dan ook later wakker wordt. Waarschijnlijk krijgt hij nu net teveel slaap waardoor hij zo vroeg is. Was bij ons in ieder geval zo.

één jaar geleden

Verschijnen is verschuiven :)

één jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Als hij heel vroeg wakker is kan je hem ook om 11.00/11.30 al zijn middagsl ...
Thnx, denk dat ik het idd vandaag gewoon probeer rond 11/11.30 uur en dan steeds wat verder opschuiven naar de middag

één jaar geleden

Wij hadden dit 2 weken geleden ook. Precies hetzelfde. Wij hebben heel abrupt z’n ochtend slaapje laten vallen en middag slaapje om 12u begonnen. Inmiddels doet hij middag slaapje om half 1. Ging eigenlijk super goed. Zorgde wel dat ik tijdens z’n ochtend slaapje ging wandelen of auto rijden zodat hij kon chillen en beetje kon doezelen (zonder te slapen)

één jaar geleden

Hij wordt nu trouwens steeds later wakker sochtends. Ook wel chill :)

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Hij wordt nu trouwens steeds later wakker sochtends. Ook wel chill :)
Klinkt fijn! Ik ga het maar eens proberen vandaag. En dan de lunch wel voor het slapen denk ik? Even wat eerder en dan uiteindelijk steeds wat later? En in de avond, hoelaat gaat jullie zoontje slapen?

één jaar geleden

Hier iemand die ook de signalen aangeeft om naar 1 slaapje te gaan maar dan van 11:30 tot max 12:30 slaapt of om 13:00 pas naar bed gaat en dan maar n half uur slaapt 🤦🏼‍♀️ De nachten zijn hier weer kei gebroken waardoor ze om 9 uur alweer aan de deur staat te sjorren dat ze wil slapen en slaapt dan gerust anderhalf uur🤦🏼‍♀️ Ze is af en toe zo lekker tegendraads....

één jaar geleden

Reactie op JDSL

Klinkt fijn! Ik ga het maar eens proberen vandaag. En dan de lunch wel voor ...
Ik geef hem net voor het slapen lunch en erna naar bed. Gelukkig vindt hij lunch geweldig lekker altijd. Dus dan kan hij zich nog even over z’n vermoeidheid heen zetten. Eerst sliep hij van 12 tot half 3 en nu van half 1 tot 3. Om half 8 savonds slapen en dan wordt hij tussen 6 en 7 wakker. Maar nu wordt hij steeds meer rond 7en wakker. Eerste dagen even doorheen bijten en veel wandelen (wij lieten hem ook tv kijken als hij heel moe was) en dan is hij zo moe dat hij ook lekker lang tukt smiddags. Binnen een week was hij aan z’n nieuwe ritme gewend. Succes!

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Ik geef hem net voor het slapen lunch en erna naar bed. Gelukkig vindt hij ...
Fijn om te horen en bedankt voor het delen!

één jaar geleden

Hoi, wij hebben ik denk 2 maanden gedaan van 2 naar 1 slaapje. Waarbij de eerst tijd het echt rond 11:30/12:00 moeite was om hem wakker te houden en ineens ging hij het makkelijk redden tot 13:00. Voor die kleintjes is het ook even weer zoeken naar ritme… ik gaf dan 11:00 een broodje en dan sliep hij vaak ook een uurtje maar nu slaapt hij minimaal 1,5 uur en eet rond 12:00 1 of 2 broodjes of een eitje. Op internet lees je veel over het middagslaapje weigeren als voorteken dat ze toe zijn aan 1 slaapje, vertrouw op je kleintje en dan zal het slapen vanzelf weer in een ritme komen! Succes de komende tijd

één jaar geleden

Ik dacht dat dit bij ons dochtertje ook het geval was, maar als ik haar rond 12:00-12:30u op bed leg, is ze dik een uur later alweer wakker. Ze werd toen ook steeds vroeger wakker sochtends, eerst 7:30u en nu 5:30u. Dus nu maar weer overgegaan op 2 korte dutjes op een dag en dat lijkt meestal beter te gaan.. Iemand tips hoe ik dr toch 1 middagdut kan laten doen die langer duurt dan een uur?

één jaar geleden

Reactie op LotV90

Ik dacht dat dit bij ons dochtertje ook het geval was, maar als ik haar ron ...
Oh precies het zelfde hier gehad vanaf 1 jaar slaapt ze 1x . Thuis max 1,5 uur. Op de opvang soms 2 uur. Maar ik herken dit dus wel sommige kindjes hebben niet meer slaap nodig en soms heeft het tijd nodig. Ik leg mijn dochter zo laat mogelijk in bed. Bijv vanaf half 12 kon niet want dan werd ze half 1 1uur wakker. Maar nu is dit meestal tussen half 1 1uur. Nouja dan is ze rond 2 uur half 3 wakker dit houd ze prima vol. Dus geen tips alleen misschien wat later er in leggen zodat ze het beter volhoud eind vd de dag

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oh precies het zelfde hier gehad vanaf 1 jaar slaapt ze 1x . Thuis max 1,5 ...
En niet te snel heen gaan soms lijkt mijn dochter klaar wakker kan ze zelfs rechtop gaan zitten. Maar dan gaat ze later toch weer liggen en verder slapen. Dit kan echt even duren maar dat maakt dus wel uit.

één jaar geleden

Reactie op LotV90

Ik dacht dat dit bij ons dochtertje ook het geval was, maar als ik haar ron ...
Ze zijn flexibeler dan je denkt. Ook veel met onze kleine gereisd met veel tijdverschil/jetlag. Ik denk gewoon paar dagen even doorzetten en duwen naar 1 slaapje en veel liefde geven, veel wandelen, dan ben je er zo :)

één jaar geleden

Hmm hier werkt het nog totaal niet.. lijkt nu ook echt de hele dag door moe en prikkelbaar. Slechte nachten en heel vroeg (tussen 5/5.30 uur) wakker.. houdt het maar moeilijk vol tot 11.30 uur voor de middag en slaapt dan ong 1,5 uur. Misschien toch nog 2 slaapjes doen?

één jaar geleden

Reactie op JDSL

Hmm hier werkt het nog totaal niet.. lijkt nu ook echt de hele dag door moe ...
Oei, dat is lastig. Misschien nog even 1 a 2 dagen deze strategie volhouden en dan weer nieuwe strategie? 😅 moeten vaak ook even wennen

één jaar geleden

En hoe gaat het nu?

één jaar geleden

Afgelopen dagen erg wisselend. Extra bij opa en oma geweest ivm werk en daar 2x pas na 2 uur ‘s middags gaan slapen terwijl hij al vanaf 5.30 uur wakker was. Dus behoorlijk tegen de slaap aan het vechten. De afgelopen 2 dagen gewoon 2 slaapjes gedaan en dat lijkt nu toch nog wel wat beter.. even afwachten en aankijken de rest van deze week

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Oei, dat is lastig. Misschien nog even 1 a 2 dagen deze strategie volhouden ...
Hebben nu toch maar 2 slaapjes weer geprobeerd🙊

één jaar geleden

Hier was ze al over naar 1 slaapje maar ze raakte toch oververmoeid dus ben 1 week terug gegaan naar een half uurtje slapen in de ochtend. Werd toch weer teveel ze had te weinig slaap drang smiddags. Nu weer terug naar 1 en ik hou haar goed in de gaten als ze vroeg wakker is gaat t middag slaapje eerder en ze ligt savonds half 7 in bed en zo gaat het tot nu toe goed