8 Reacties

één jaar geleden

Merk je vanzelf, gewoon proberen! In het begin zal ze misschien optijd aan haar slaap willen beginnen. Onze zoon ging wel eens om 11u, en dat schoof dan steeds meer op naar 1w tot 3 ofzo. Komt vanzelf, ze moeten ook even wennen.

één jaar geleden

Hier geen vast slaapritme wat mij wel opvalt is dat Ben nu zelf aan het experimenteren is. Ene dag echt nog 2 slaapjes en de andere met moeite 1. Op de opvang precies het zelfde. Gelukkig volgt onze gastouder volledig Ben. Die is normaal van dit is het schema maar met Ben was ze er al snel achter. Dat werkt niet 🤣. Dus dan maar een keertje wakker maken als ze naar buiten zouden gaan. Vindt meneertje niet erg, die haalt zijn gemiste slaapmomentje rustig later weer in. Als hij dan maar minstens 15 a 30 min geslapen heeft.

één jaar geleden

Je kan in eerste instantie de middagslaap rond 11u doen en dan eventueel nog late middag powernap. Daarna steeds wat later op de dag

één jaar geleden

Dankje voor de reacties! Ik ga langzaamaan haar 1e slaapje een beetje verschuiven als ze er aan toe is. Ik vermoed dat ze toch uit ritme was door haar doorkomende tanden (4 maar liefst). Afgelopen dagen weer terug in oude ritme en om 5 uur wakker sochtends..2 slaapjes dan dus toch echt nodig en gaan gelukkig weer goed. En wat chill dat Ben zo flexibel is zeg! Hier zou ze dat heel slecht trekken haha

één jaar geleden

Het kan ook dat ze om 5u wakker is, omdat ze overdag dan wat teveel slaapt. Hier nu langzaam over naar 1 slaapje, door haar bij haar ochtendslaap na 30min wakker te maken. Dat is vaak van 9:15 tot 9:45 ofzo. s Middags slaapt ze dan nog zo’n 2 uur, soms 2,5 uur, vanaf 13:00u ongeveer. Wij merken dat we haar wakker moesten gaan maken omdat ze in de ochtend makkelijk 2 uur sliep maar dat het dan smiddags niet meer lukte. De hele ochtend overbruggen lukt haar nog niet, dus dit werkt voor nu.

één jaar geleden

Minte had een ochtend slaapje van 30 min maar omdat ik der s middags niet meer in slaap kreeg doet ze nu een ochtend dit van 20 minuten. Soms valt ze niet in slaap in de ochtend en doen we geen ochtenddut en dan eerder middagdutje (12 ipv 1) Ik ben van plan om ochtend dit om de dag te gaan doen. Gewoon zien of ze het nodig heeft of niet

één jaar geleden

Hier blijft het middagslaapje kort sinds ze maar 1 slaapje willen. Geeeen idee hoe ik dit langer krijg dan 1 cyclus....

één jaar geleden

Ik denk dat wij nu ook tussen 1 en 2 slaapjes in zitten… dagen dat hij rond 7 uur/half 8 wakker is dan is hij om 10:30 uur echt moe en laat ik hem een half uurtje slapen. Dan gaat hij weer rond 14:00-14:30 en dan laat ik hem slapen tot hij zelf wakker wordt. Soms 15:00, soms 15:30. Als hij na 8 uur wakker is ‘s ochtends houdt hij het langer vol, dan rek ik het tot 13:00 uur en leg hem dan op bed. Dan slaapt hij max 1,5 uur… en hoop dat hij als hij helemaal op 1 slaapje zit langer gaat slapen…