16 Reacties

2 jaar geleden

Misschien eerst even de normale van difrax proberen en later de dental. Volgens mij heeft de dental ook een aparter tuutje. En de normale iets boller.

2 jaar geleden

Wij zijn overgestapt van bibs naar Philips avent air! Ging meteen goed, m’n zoontje pakte hem meteen en merkt zover ik weet geen verschil 😅

2 jaar geleden

Hoi! Ik zie al een aantal topics over bibs spenen hier en daar ivm dat de tandjes dan zo raar gaan staan etc. Maar ik denk dat echt bij de meeste spenen wel zulke "spenenmondjes" ontstaan, als ze maar lang genoeg de speen hebben. Ik denk als je gewoon op tijd de speen afleert dat dat de beste optie is. (Rond jaartje of 2/3) Dit was even een ongevraagde mening ofcourse hhaahaha ^^ Maar mijn zoontje wilt ook absoluut geen andere speen, al in het begin geprobeerd, maar alleen de bibs pakt ie. Denk dat de vorm juist heel fijn is voor baby's/kleine kindjes.

2 jaar geleden

Ik zag deze ook voorbij komen, hier doel ik op

2 jaar geleden

Mijn oudste zoon heeft een difrax speen en heeft ook gewoon een 'speen gebit'. Hij krijgt de speen alleen nog 's nachts en ik verwacht dat het echt nog wel bij trekt. Mijn jongste zoon pakt alleen een bibs, alle andere merken spuugt hij uit. Hij gebruikt de speen alleen bij het in slaap vallen, verder niet. Ik denk dat het met beide wel goed zal komen.

2 jaar geleden

ik ga door alle nieuwsberichten wel nog iets consequenter en strenger met de speen om écht alleen voor in bed en voor in slaap vallen speen blijft ook en hij gooit hem er gauw weer uit dus aangezien hij niet 24/7 met dat ding in zn mond loopt maak ik me niet zo druk dat t n bibs is

2 jaar geleden

sorry dat was je vraag niet haha geen tips behalve misschien gewoon maar zo houden en gauw mee stoppen

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik ga door alle nieuwsberichten wel nog iets consequenter en strenger met d ...
Ja, we gebruiken hem ook alleen in bed alleen helaas houdt onze dochter hem wel echt in tijdens haar slaap haha. Soms kan ik hem er stiekem uittrekken 😂 We gaan nog wel even proberen of een andere speen wel werkt en anders maar zo min mogelijk inderdaad…

2 jaar geleden

Wij ook overstapt van bibs naar Philips avent! Pakte hem gelijk en vindt nu de bibs speen niet meer boeiend 😂

2 jaar geleden

Hier ook overgestapt van bibs naar philips avent ultra air In 1x , geen probleem!

2 jaar geleden

Wij geven een soothie en het was hier geen succes om over te gaan. Met 8 maanden weigerde hij een andere speen te pakken, terwijl hij die andere speen toen hij jonger was nog wel pakte. Wij hebben difrax, medela, philips avent en zelfs bibs (was voor al de ophef hierover) geprobeerd. Speengebruik misschien afbouwen? Overdag wilt hij hem hier niet meer, alleen nog met in slaap vallen (daarna gooit hij hem uit).

2 jaar geleden

Wij zijn overgestapt van een ronde Kruidvat speen, naar een dental Kruidvat speen. Dat is meteen goed gegaan. Misschien kan je die speentjes proberen. Ze zijn maar 3,50 voor 2 stuks!

2 jaar geleden

Wij zijn overgestapt van de bibs naar de Avent dental. Een uurtje moeten proberen, maar daarna pakte hij hem gelijk.

2 jaar geleden

Een dental speen zal het gebit ook doen veranderen… geen enkele speen is goed voor een gebit.

2 jaar geleden

Overstappen is op deze leeftijd ook moeilijk. Maaske Treurniet (de logopediste die ook in dat artikel Famme aan het woord kwam) gaf ook aan dat zij niet meer zou wisselen, maar proberen om vanaf 1 jaar af te bouwen. Maar dat laatste raadt zij aan voor iedere speen. Geen antwoord op je vraag, maar ik heb me een beetje laten opfokken door dat artikel en heb toen heel erg m'n best gedaan om mijn zoontje aan een andere speen te krijgen. Hij heeft nu een orthodontische van Hevea, maar het ging best moeilijk. Ik heb hem een paar dagen veel overdag de speen gegeven. Nu pakt hij hem redelijk, maar niet zo goed als hij z'n Bibs pakte. Achteraf gezien, na het lezen van de nuance, weet ik niet of ik het t allemaal waard vond.