4 Reacties

één jaar geleden

Lastig zeg! Kan je nog wat meer vertellen? Wat ben je bang dat mis zou gaan? En wat is je ervaring met je schoonmoeder?

één jaar geleden

Klinkt lastig! Zou aanraden om goed in de gaten te houden of het een gezonde situatie is/blijft. Voor jezelf maar ook voor je zoontje! Misschien kun je het omdraaien en denken aan hoe leuk het voor je zoontje is? Dat dat het misschien iets makkelijker maakt om je eigen gevoel wat meer aan de kant te zetten? Niet alleen de dierentuin is voor hem leuk en interessant. Een dag met papa en andere mensen is dat ook. En daarnaast goed en leerzaam.

één jaar geleden

Ik ben het met september2109 eens. Zou inderdaad in de gaten te houden of dit een gezonde situatie is. Als alleen jij voor hem zorgt kan dit mogelijk eenkennigheid veroorzaken. Dat lijkt me voor o.a. jou partner ook niet leuk. Hoe ga je dat straks doen als hij naar de basisschool moet? Hij moet toch zelfstandigheid leren en jij moet dan een deel van de opvoeding loslaten want de juf neemt dit over. De band tussen jou en je schoonmoeder zou niet iets te maken moeten hebben met de band tussen haar en je zoontje. Tenminste het lijkt mij dat je wel wilt dat je zoontje een goede band krijgt met oma? Ook al is jullie contact moeilijk. Dat het de eerste keer dierentuin wordt snap ik dat dit niet leuk is. Misschien overleggen met je partner dat jij graag samen met hem en jullie zoontje naar de dierentuin wilt gaan? Dat je partner met z’n moeder naar de kinderboerderij gaan ofzo? Aan de andere kant zul jij ook heel veel “eerste dingen” met hem hebben gedaan waar je partner niet bij was. Ik zou het daarom zo brengen dat jij graag samen naar de dierentuin wilt met z’n drietjes ipv “ het is zijn eerste keer dus….”.

één jaar geleden

Ik snap dat dit heel lastig is maar loslaten hoort ook bij het moederschap. Juist door dit soort gedrag van mijn moeder is onze band echt heel ruk te noemen. T overbescherming en t niet loslaten van mij werkte bij mij juist op heel erg tegendraads gedrag, veel ruzie vanaf dat ik 6 was en in de puberleeftijd ging dat helemaal fout Dus probeer wat meer los te laten en ook te genieten dat je zoontje ook met anderen op pad gaat. Hem lekker laten genieten van de andere sociale activiteiten en het leren dat er meer in de wereld is dan alleen mama. Zoals nicci-nicolle ook zegt jij zal ook veel dingen voor het eerst gedaan hebben die je niet samen met je partner gedaan hebt. Misschien heeft je partner daar ook wel een idee bij van dan wil ik dit als vader zoon een mooi eerste moment van maken? Ik gok dat het gister geweest is dat ze er op uit zijn gegaan? En hoe is t gegaan?