10 Reacties

één jaar geleden

Het zijn vaak fases merk ik hier. Hoewel mijn dochter altijd wel mama blijft prefereren, is het bij zoon wisselend. Momenteel zit hij in een hele erge mama fase, maar als papa hem een dag uit bed haalt en naar beneden gaat terwijl ik blijf liggen dan wil hij heel de dag papa. Komt vanzelf wel weer verandering in.

één jaar geleden

Sorry, maar ik zie het probleem niet? Het is niet zo dat hij liever bij de buurman is, dan bij z'n moeder. Je hebt het over z'n vader. Dat is toch juist super fijn?! Waarschijnlijk omdat hij jou veel vaker ziet, vindt hij het extra leuk om met zijn vader te zijn. Ik doe ook alles zelf voor mijn kinderen. Ik ben 24/7 met ze. Maar zodra mijn man thuis komt van werk, besta ik niet meer. Dan willen ze alleen bij hem zijn. En ik vind dat zo mega fijn om te zien en maakt mij heel blij. Maar goed, dat ben ik..

één jaar geleden

Mijn oudste zoon is vanaf dag 1 een mama's kindje, mijn jongste zoon vanaf dag 1 een papa's kindje. Ik vind het juist super mooi om te zien dat ze zo'n sterke band hebben. Als ik ze samen zie maakt mijn hart een sprongetje!

één jaar geleden

Reactie op MaryamD

Sorry, maar ik zie het probleem niet? Het is niet zo dat hij liever bij de ...
Precies hier ook zo! Ik vind het alleen maar leuk voor papa en ik heb m’n handen weer even vrij 🤭

één jaar geleden

Ik kan me wel voorstellen dat dit lastig voor je is! Bij ons is het andersom. Ons zoontje is (ik zou bijna zeggen obsessief) gek op mij. Papa vind hij ook leuk hoor maar als mama in de ruimte is dan heeft hij weinig aandacht voor mama. Ook als mama thuis komt kruipt hij heel hard op me af en als papa thuis komt lacht hij even en gaat dan weer verder met waar die mee bezig is. Mijn man vind dit soms ook best lastig dat dit verschillend is en dat kan ik me goed voorstellen.. Het zal vast een fase zijn hou ik ons maar voor en dat zal bij jullie net zo zijn😜

één jaar geleden

Hier ook een papa’s kindje. Ik vind het niet zo’n probleem 😅 Overigens is hier alles goed verdeeld. Ook in weekend mag ik eens langer blijven liggen van mijn man en doen we evenveel luiers etc 😁

één jaar geleden

Ah hier is het nu precies andersom. Ze wil alleen maar mij als ik in de ruimte ben. Dat is voor beide ouders heel vervelend. Ik kan geen stap meer zetten zonder een jengelend kind aan mijn been en voor mijn vriend is het vreselijk dat ze begint te huilen als ik haar aan hem geef (en dat doet mij natuurlijk ook verdriet). Het is een fase en je kindje kan er niks aan doen en doet het echt niet om jou te kwetsen. Het betekent ook echt niet dat je kindje minder van je houdt dan van je vriend, maar het voelt natuurlijk niet leuk. Succes met het doorkomen van deze periode!

één jaar geleden

Wij hebben dit ook een tijdje gehad. Wij hadden het idee omdat papa “altijd” (incl de zaterdag) werkt behalve dan op woensdag de papa dag. En mama er op 3 dagen alleen is. Het leek alsof papa dr grote vriend was voor lol uurtjes en ik voor de serieuze saaie dingen ben. (Dat voelde voor mij zo) We hebben afgesproken dat papa savonds na het werken wat meer aandacht aan haar besteed. We hebben er ook ingegooid om sochtends papa uit te zwaaien als hij weggaat en hem met mooi weer op te wachten bij de deur. Na het slapen leek ze hem altijd te zoeken. Ik vond het eerst ook irritant want ik neem ook het meeste op mij incl het corrigeren etc en als papa thuis was was het 1 groot feest met hem maar nu is het anders😅

één jaar geleden

Reactie op Eline2811

Ik kan me wel voorstellen dat dit lastig voor je is! Bij ons is het ander ...
Hier precies zelfde. Mijn vriend heeft daar veel moeite mee.

één jaar geleden

Fijn toch? Heb jij je handen vrij…kan papa ook even een luier verschonen en samen spelen. Kan jij even lekker in bad. Ontspan. Geniet 😉