26 Reacties

2 jaar geleden

Het kan allemaal soorten redenen hebben denk ik, ik zou er niet iets seksueels achter zoeken. Mijn man doucht met zijn zwembroek aan als ie met onze dochter doucht😂 Van mijn vader mochten we vroeger geeneens op de boven verdieping zijn als hij ging douchen. Maar goed ik heb ook wel eens gehoord in mijn omgeving dat een man hier heel veel moeite mee had maar pas later aan zijn partner durfde te vertellen dat dit was omdat hij seksueel misbruikt was als kind. Zoals ik zeg, het kan allemaal redenen hebben. Preutsheid, trauma’s.

2 jaar geleden

Zou er niet te veel achter zoeken. Misschien iets wat hij uit z'n jeugd heeft meegekregen idd. Dat zijn ouders er een ding van maakten of zo. Neem aan dat hij wel gewoon luiers verschoont?

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Zou er niet te veel achter zoeken. Misschien iets wat hij uit z'n jeugd hee ...
Jaa dat doet hij wel

2 jaar geleden

Ik denk ongegrond en misschien meer projectie van eigen angst? :)

2 jaar geleden

Van wat ik uit mijn omgeving begrijp is het voor veel mannen best ongemakkelijk. Kan ook aangeleerde rolverdeling zijn of het idee hoe andere er misschien over denken. De vraag is misschien eerder, is dit een probleem? Voor hem? Voor jou? Voor jullie zoon? Zo, ja dan kan het helpen om hem samen de douchen. Allemaal gezellig de badkamer in. De ene kleed uit en wast op het kussen en de ander doucht samen/spoelt af.

2 jaar geleden

Zou hier niet echt alarmbellen laten afgaan op dat gebied. Zelfs ik heb dingen die ik ongemakkelijk heb gevonden met mijn dochter 🤷🏻‍♀️ Dat was ook totaal niet op sexuele gebieden maar omdat er vanuit huis uit heel anders over gedaan werd of over gesproken is. nu ben ik volledig vertrouwd met onze dochter en weet ik ook niet meer beter.

2 jaar geleden

Ik zou ook zeggen preutsheid en misschien een beetje terughoudend voor het onbekende en er wat onzeker mee is? Maar jij kent hem hest beste natuurlijk! Maar geen reden tot zorgen lijkt me :)

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Van wat ik uit mijn omgeving begrijp is het voor veel mannen best ongemakke ...
Herkenbaar! Hier laat mijn vriend het badderen en douchen ook liever aan mij over, waarom eigenlijk geen idee. Maar dus wel die rolverdeling 😅

2 jaar geleden

Iedereen is zo verschillend op dit gebied, en dat is lastig te bepalen omdat er misschien niet zo open over wordt gesproken met anderen. Ik denk dat je vooral moet doen wat prettig voelt. Hier doucht mijn man ook in een boxer als hij samen met onze dochter doucht.

2 jaar geleden

Hier douche ik onze dochter ook altijd. Vriendlief vindt het helemaal niets om haar te douche, veel te bang dat ze weg glibbert 😅

2 jaar geleden

Mijn vriend was juist bang voor wat anderen zouden denken. Bijvoorbeeld als zijn dochter op school zou zeggen dat ze met haar vader onder de douche stond. Je wordt zo snel ergens van beschuldigd tegenwoordig.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie eerlijke reacties! Jullie hebben gelijk. Helemaal niet zijn opvoeding mee gerekend en denk dat dit daar vandaan komt. Bedankt🤍

2 jaar geleden

Ik vind wel dat je vreselijk overdrijft. En kunnen letterlijk 100 redenen zijn waarom hij dit ongemakkelijk vind. Het feit dat jij over je eigen vent zo iets denken vind ik dan echt heel erg. Ik snap dat het iets is waar je als ouder alert op moet zijn. Maar om je eigen wederhelft te verdenken omdat hij niet samen wil douchen gaat veel te ver. Zeker aangezien je door familie en vrienden gewoon zo online te zien bent en we nu allemaal weten hoe jij naar je vriend kijkt.

2 jaar geleden

Inderdaad! Maak dan een anoniem account aan met een andere naam en zonder foto van jou en je kind 😬

2 jaar geleden

Ik douche wel met mijn zoontje, maar zodra hij wat ouder word wil ik dit zelf ook niet meer. Ik vind het niet normaal dat een kind van 8 bloot met zn moeder of vader onder de douche staat. Ik vind het onnodig dat ze op die leeftijd hun ouders nog bloot zouden zien, ik zou er nu echt niet teveel achter zoeken.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik douche wel met mijn zoontje, maar zodra hij wat ouder word wil ik dit ze ...
Ik vind dit dus heel bijzonder. Een paar maanden terug op een baby shower van een vriendin kwam dit ook ter sprake. Samen met een paar andere vriendinnen vertelden wij dat wij onze ouders gewoon altijd naakt zagen in de badkamer bijv. Ook op latere leeftijd, lees pubers. Niet dat ik nog met ze ging douchen elke week of zo. Maar als ik onder de douche stond, ging mijn vader zijn tandenpoetsen en andersom. Ook ging ik nog wel eens met mijn moeder in bad voor de gezelligheid of zo. Een paar andere meiden op de babyshower die vonden dat dus echt bizar. Ik vond het op mijn beurt dus weer heel gek dat zij niet weten hoe hun ouders er naakt uit zien. We hebben toch allemaal een lichaam? Er is (in de meeste gezonde gevallen) toch niets seksueels aan. Het is in mijn ogen zo preuts. Waarom is het zo’n taboe?

2 jaar geleden

Reactie op MIMI03

Ik vind dit dus heel bijzonder. Een paar maanden terug op een baby shower v ...
Ik denk dat het vooral heel veel heeft te maken met wat je thuis hebt meegekregen. Bij ons was het namelijk niet normaal en staan wij daar dus ook een beetje hetzelfde in bij ons zoontje. Vrienden van me hebben het wel van huis meegekregen, maar daarvan zegt de vader al dat hij zich snel een pedofiel voelt als het om zijn eigen dochtertje gaat. Dat gevoel krijgt hij door wat je momenteel allemaal in de media hoort. Kortom, het is ieders eigen keuze en iedereen heeft een eigen referentiekader. Heeft niet zozeer iets met preutsheid te maken als ik naar mezelf kijk.

2 jaar geleden

Reactie op MIMI03

Ik vind dit dus heel bijzonder. Een paar maanden terug op een baby shower v ...
Het is geen taboe ik praat er ook gewoon openlijk over. Ik vind t alleen niet oke dat mijn kinderen mij als ze ouder zijn naakt zien. Ik heb 100% respect voor ieder zn keuze en heb ook niks tegen jullie keuze hoor, ik vind altijd als iemand zich daar fijn bij voelt moet je dat vooral doen. Ik ben van mening dat kinderen al best vroeg seksuele gevoelens kunnen krijgen en het voelt voor mij niet meer gepast om dan naakt door t huis te lopen bijvoorbeeld. Mijn moeder doet het nu wel eens als ik haar zie maar nu voel ik me daar ook minder ongemakkelijk bij ofzo, bij mn vader wil ik t absoluut niet. Mn moeder vind ik dan minder erg. Je kan t preuts noemen🙈

2 jaar geleden

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Laten we elkaar niet veroordelen. Ook Romy niet, zij stelt zich kwetsbaar op en dat vind ik dapper.

2 jaar geleden

Ik vind wel dat je vreselijk overdrijft. En kunnen letterlijk 100 redenen z ...
Niemand zegt dat ik zo naar hem kijk. Dit is een angst die bij mij op komt in dit specifieke geval. Betekent niet dat ik zo naar hem kijk of dat ik hem als iemand zie die daartoe in staat is😇