11 Reacties

2 jaar geleden

Alcohol verdampt nooit helemaal, blijft altijd een beetje over. Is bijzonder weinig natuurlijk. Aan jou de keuze of je het wel of niet geeft.

2 jaar geleden

Nee absoluut niet, sorry maar de vraag alleen al

2 jaar geleden

Reactie op Car1990

Ik zeg toch ook dat ik twijfel? Dit omdat juist veel mensen tegen mij zeggen dat het wel kan als het al (in mijn geval dan) 6 uur aan het stoven is. En omdat er in fruit enz ook een heel klein beetje alcohol zit, in een rijpe banaan bijvoorbeeld 0,1% … dus vind je reactie een beetje gek en uit de hoogte. Maar goed bij twijfel heb ik besloten het niet te doen. Heb hem wat anders aangeboden.

2 jaar geleden

Ik zeg altijd, bij twijfel niet doen. Ook al denk ik niet dat het superveel kwaad kan hoor.

2 jaar geleden

Reactie op Car1990

Waarom zou je hier zo onvriendelijk op reageren?😅 is toch gewoon een vraag om advies waar je op kan zeggen ‘het is verstandiger dat niet te doen, ik neem zelf daarin liever geen risico’s’…?

2 jaar geleden

In veel producten zit een beetje alcohol ook in zijn lijfje zelf. Ons grote mensen lijf heeft een goed werkende lever die dit kan filteren en opslaan, het kleine baby lijfje kan dit nog niet. Dit betekend dat alcohol veel sneller gaat opbouwen. Daarom wordt geadviseerd om 0,0% te geven. Net als zout. Overal zit zout in, maar het advies is 0,0% toegevoegd zout.

2 jaar geleden

Er blijft altijd wat alcohol inzitten dus ik zou het zelf niet doen ☺️

2 jaar geleden

Ik zou het wel doen. Alcohol verdampt, zeker als je het zolang laat opstaan 😉

2 jaar geleden

Reactie op Car1990

Sorry, maar zelfs als je een zachte peer geeft zit hier een minimale hoeveelheid alcohol is (komt vrij bij het gistingsproces). Als je pastasaus 4 uur op het vuur staat, is het zeker veilig. Ethanol (=alcohol) verdampt bij lagere temperatuur dan water. Indien je een pan water op het vuur zou hebben laten staan, was het water naar alle waarschijnlijkheid ook verdampt.

2 jaar geleden

Reactie op Car1990

Doet t pijn? Vriendelijk antwoorden

2 jaar geleden

Haha. Wat een woede toch. Na 4 uur is het percentage alcohol verwaarloosbaar. Zeker als er niet zoveel wijn ingaat. Zou dat zeker aandurven hoor.