24 Reacties

5 jaar geleden

Mijn moeder heeft tijdens de zwangerschap van mij de hele tijd rauweigeel gegeten. Ik ben kern gezond ik heb een kern gezonde dochter en zwanger van de 2de.

5 jaar geleden

Maar wat zit hier eigenlijk in wat je niet mag?

5 jaar geleden

als het uit de winkel komt mag het wel hoor,

5 jaar geleden

Reactie op Naamloosaccount

Maar wat zit hier eigenlijk in wat je niet mag?
Rauw ei

5 jaar geleden

als het uit de winkel komt mag het wel hoor,
Kwam bij de echte bakker vandaan

5 jaar geleden

Reactie op Mello1994

Rauw ei
Dan moet je net een besmet ei hebben gehad. Ik zou me er geen zorgen over maken. Zolang je het niet elke dag doet

5 jaar geleden

Reactie op Mello1994

Kwam bij de echte bakker vandaan
Zij dienen zich aan een proces van verhitting te houden, alleen zelf gemaakte gebak mag niet

5 jaar geleden

Ik heb even een paar recepten bekeken maar nergens kom ik rauw ei tegen

5 jaar geleden

O zie het al heb je een zand deeg bodem gehad zeker. Nou meid was hij lekker?

5 jaar geleden

er zijn zooooveel mensen die er pas later achter komen dat ze zwanger zijn en gewoon een gezond kindje op de wereld brengen. ik zou me niet teveel zorgen maken om iets kleins joh! :)

5 jaar geleden

Niks aan de hand, loslaten, kan een keer gebeuren

5 jaar geleden

Vroeger aten en dronken ze zoveel dingen die nu niet meer zou mogen! Maak je niet te druk

5 jaar geleden

Ik heb de nare gewoonte als ik cake bak om dan de spatel en de kom uit te likken gister onbewust ook dus gedaan In het eerste trimester van je zwangerschap krijgt je kindje nog niks mee van jou voeding en dergelijke dus als het een keer gebeurd is dat niet erg.

5 jaar geleden

Rauwe ei is trouwens niet eens rechtstreeks gevaarlijk voor je baby, maar het wordt afgeraden omdat je er zelf erg ziek van zou kunnen worden als je zwanger bent

5 jaar geleden

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap perongeluk verse chocolademouse gegeten in een restaurant. Toen wist ik helemaal niet dat ze daar rauwe ei in verwerkten. Maargoed heb een gezonde dochter dus niks aan de hand!

5 jaar geleden

Reactie op Gabrielle30

Ik heb de nare gewoonte als ik cake bak om dan de spatel en de kom uit te l ...
Dat is niet helemaal waar, kindje krijgt vanaf week 10/11 voeding mee zei mijn verloskundige😊

5 jaar geleden

Hoi lieve dames, ik heb jullie hulp nodig. Nu ik zwanger ben (1e kindje) ben ik super bang iets te eten wat schadelijk kan zijn voor de baby. Ik let zo goed op, maar vooral bij anderen eten vind ik lastig. Bijvoorbeeld: gisteren sushi gegeten met gebakken garnaal en zaten maar paar kleine viseitjes op. Deze heb ik zoveel mogelijk er af gehaald, maar nu ben ik bang dat ik daar toch iets van gegeten heb of door kruisbesmetting listeria heb opgelopen. Ditzelfde met een macaron die ik gegeten heb, of deze dan ook wel echt goed gaar was. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik heb me nu voorgenomen geen sushi (ook niet vegetarisch) meer te eten en zo min mogelijk zelfgebakken gebak. Het zorgt voor mij voor te veel angst. Dit terwijl ik zelf super goed oplet. Bedankt voor jullie berichtjes alvast!

5 jaar geleden

Reactie op Brittje93

Hoi lieve dames, ik heb jullie hulp nodig. Nu ik zwanger ben (1e kindje) be ...
Herkenbaar, ik heb ook een paar keer gestaan van ‘oeps, dat was niet zo handig’. Het is uiteindelijk een zeer kleine kansen dat jij/je baby ziek wordt. Dus als iets per ongeluk eet, weet dat jij met een goede gezondheid het vast goed kan afbreken. Dat doe je normaal ook. Heb je daarna (tot een week) opeens enorme kramp in je buik, heel veel diarree...dan heb je naar de huisarts te gaan (zei de dokter mij, toen ik iets verkeerds gegeten had) en ook dan is er nog niet meteen man overboord. Dan is er medicatie etc. Weet dat de listeria bacterie niet in de vis zelf zit, maar komt door de ‘plastic’ verpakking. Die eitjes zitten vaak in potjes of blikjes, dus daar zou ik me weinig zorgen over maken. En een garnaal is zo gaar. Macarons uit de winkel kan je sowieso goed eten en dat rauwe ei gaat er vooral om dat jij niet ziek wordt (en dat indirect niet fijn is voor je kindje). Ken je de app ZwangerHap? Hij is wel heel Nederlands streng, toch helpt het om een keuze te maken. Visualiseer voor jezelf dat alles goed gaat met de zwangerschap. Al die angst...zou dat je lijf uithelpen (meditatie, vertrouwens zinnen) En lukt dat niet alleen, zou ik er gewoon hulp bij vragen van een professional. Veel succes en liefs

5 jaar geleden

Mijn vorige zwangerschap was ik ook heeeeeel voorzichtig, bijna neurotisch. Zocht alles op via die zwangerhap app. Merk dat ik nu veel relaxter ben. Gewoon nadenken en vermijden wat wordt afgeraden. De kans dat je per ongeluk iets "fouts" eet blijft, maar de kans dat je daar dan ziek van wordt is echt heel erg superklein. Hoe vaak heb je te maken gehad met listeria toen je niet zwanger was? Waarschijnlijk nooit ;) Nu verdient het wel extra aandacht natuurlijk. Wat mij hielp was gewoon beslissen iets niet meer te eten als ik er zenuwachtig van werd. Voorverpakte salades maakten mij bijvoorbeeld nerveus, gewoon niet meer eten. Niks mis mee als jij je vervolgens relaxter voelt :)

5 jaar geleden

Ik had perongeluk salami gegeten 😩 wist niet dat het niet mocht. Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken. Kan gebeuren!