9 Reacties

8 maanden geleden

Jup, herkenbaar. Ook een huilbaby geweest. Vooral ik kan het slecht hebben. Hij begint als hij ergens een nee te horen krijgt. Dan is het jankend op de grond liggen of voor je voeten blijven lopen om opgetild te worden. Bij de opvang gedraagt hij zich keurig. Heel frusterend. Maar goed, kind afhankelijk zal het ook wel bij de leeftijd horen. Het is weer een fase die we doormaken. Soms kies ik er ook bewust voor om het "niet gezien" te hebben. Als het niks gevaarlijks is, dan kijk ik ff de andere kant op om even geen discussie te hebben. Ook merk ik dat het gedrag erger is als hij niet ff buiten zijn energie kwijt gekunnen heeft. Dus wij zijn elke dag wel een rondje buiten aan het doen waarbij hij lopend of op zijn fiets meegaat.

8 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Jup, herkenbaar. Ook een huilbaby geweest. Vooral ik kan het slecht hebben. ...
Ohh klinkt ook heel vervelend! Hier is het niet echt aan "nee" gebonden. Gek genoeg kan hij prima nee horen en krijgt hij zelden een driftbui. Maar het is wel de hele dag weeehhh om alles en niks. Naar buiten werkt inderdaad goed, of gewoon überhaupt even het huis uit naar de winkel of zo. Dan is het veel minder. En ik hou natuurlijk ook rekening met moe en hongerig zijn..

8 maanden geleden

Herkenbaar. Ik doe consequent eigenlijk als hij op zo'n zeur/huilmanier iets vraagt/zegt : mama begrijpt je niet als je zo zielig doet, kan je het ook normaal vragen. Meestal helpt dit wel, niet altijd natuurlijk.

8 maanden geleden

Ik denk dat het bij de leeftijd hoort. Ik negeer de drama. Ze wil alles zelf doen gelukkig heb ik veel geduld prima hier je luier en je kleren . En dan ga ik wat anders doen. Ik geef haar veel "vrijheid" daarin . Uiteindelijk is nee wel nee. Maar ik ga niet moeilijk doen als ze graag iets wel wil doen wat dan gewoon langer duurt. Ik heb soms ook het idee dat ze dan even warm moet eten soort van hangry en meestal pakt ze dan ook alles wel aan . Zowieso zeg ik nu heel vaak gewoon praten anders kan ik je niet helpen. Zal wel horen bij de ontwikkeling .

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik denk dat het bij de leeftijd hoort. Ik negeer de drama. Ze wil alles zel ...
Wat moet*

8 maanden geleden

Ik had het verhaal kunnen schrijven, het drijft me soms tot complete waanzin. Blijf me afvragen of het huilen/zeuren een keer gaat stoppen. Geen tips, wel fijn om te lezen dat we niet alleen zijn. 🤎

8 maanden geleden

Reactie op shaaannonv

Ik had het verhaal kunnen schrijven, het drijft me soms tot complete waanzi ...
Ja, vind ik ook fijn! Ik zeg altijd maar tegen mezelf dat ik geen enkel kind van 18 ken dat het nog steeds doet... 😅

8 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ja, vind ik ook fijn! Ik zeg altijd maar tegen mezelf dat ik geen enkel kin ...
Hahaha dat is waar, maar die gedachte is dan soms zo ver weg 😂

8 maanden geleden

Reactie op shaaannonv

Hahaha dat is waar, maar die gedachte is dan soms zo ver weg 😂
Ja, maar het is beter dan niks 🥲