2 Reacties

6 maanden geleden

Precies zoals wij het ook hebben het is best heftig soms ik hoop dat je de juiste tip krijgt en ik daar ook wat mee kan succes

6 maanden geleden

Oh heftig! Hier heeft peuterdochter dat ook een aantal keer gedaan. Wat ik doe/deed: Duidelijk en streng zeggen dat slaan/trekken/duwen niet mag. Want dat doet au en is niet lief. Doet ze het nog een keer? Dan zeg ik: je kunt blijkbaar niet in dezelfde ruimte als je broertje zijn. Ga maar naar de gang (klinkt als een time-out maar ik zie het als een logische consequentie). Daar laat ik haar een minuutje staan, ze huilt dan meestal. Ik herhaal nogmaals dat het niet mag omdat het pijn doet en niet lief is. Ik vraag dan, wat mag wel? Dan zegt ze 'aaien en kusjes geven'. Dat doet ze vervolgens en ze zegt sorry. Verschil lijkt hier dat apart zetten wel effect heeft. En ook slaat ze hier nooit hard en juist altijd als ik er bij ben (ik geloof om me te testen). Iig: consequent zijn en blijven herhalen. Ik hou niet van straffen en op de gang enz maar ik vind slaan wel next level. Ook omdat je je baby moet beschermen ben ik in dat geval strenger dan normaal voor peuter. Succes!