3 Reacties
2 maanden geleden
Mijn zoontje wil het liefste elke dag een staartje in zijn haren, een roze glitterstrikje erin en de elsa jurk van zijn zus aan. Als er nagels gelakt worden dan moet hij ook en het liefste roze. Hij noemt zichzelf ook een grote meid. Helemaal prima jongen, lekker doen. Hij heeft een oudere zus en een jonger zusje die alleen maar jurkjes dragen dat vindt hij helemaal geweldig.
Als hij bij de opvang is dan speelt hij vooral met jongens en is het een echte rauwdauwer. Denk vooral omdat hij thuis ziet dat ik zijn haren alleen kam en bij zijn zussen staartjes en vlechtjes maak dat hij dat gewoon heel leuk vindt. Zijn zus draait vaak rondjes met haar jurken en vraagt dan of ze mooi kan dansen, dan wil hij dat ook.
2 maanden geleden
Ik zou in jouw geval altijd zeggen tegen mn kind je mag zijn wie je bent en we houden van je. Verder niet te veel aandacht geven aan het vraagstuk jongen of meisje want daar zijn ze nog veel te jong voor. Ze zien nog geen verschil tussen echt en fantasie. Mocht dit aanhouden zijn er vast goede professionals of ervaringsdeskundigen waar je advies aan kan vragen.
2 maanden geleden
Niet, niet pushen of aandikken. Ze zitten in een levendige fantasie en willen nu alles zijn en dat prima. Straks wil ze misschien een dino zijn of net als jij. En korte haren willen is niet persé een jongen, ik had altijd een kortere bob, en stoere kleren en wilde ravotten.