12 Reacties

één jaar geleden

Geen ervaring Maar wij zijn ook al een maand of 2 overgestapt naar een peuterbed.. Hiervoor hadden wij het ledikant aan 1 kant open. Omdat die daar een keer uit geklommen was en best hard was gevallen. Wat zijn de nadelen dan als je te vroeg over stapt ? Mijn oudste 2 (jaren geleden) sliepen ook met 1.5 in een peuterbed 😅 dus miss kan ik van hun nu zeggen.. oja idd dat was te vroeg door die reden 😅

één jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Geen ervaring Maar wij zijn ook al een maand of 2 overgestapt naar een peu ...
Heb gelezen dat ‘te vroeg’ overstappen op een peuterbed voor meer slaapproblemen zou kunnen zorgen omdat sommige kindjes nog niet echt met de vrijheid kunnen omgaan en te pas en te onpas uit bed komen etc. Maar ja, wat is te vroeg.. en elk kind is anders natuurlijk. Maar was toch even nieuwsgierig naar ervaringen :)!

één jaar geleden

Owww oké dat wist ik niet! Maar ik kan wel zeggen dat ik dat met me oudste 2 niet heb gehad! Ja idd wat is vroeg.. is voor ieder anders! Bedankt voor je reactie!

één jaar geleden

Wat is de gedachten achter dat je niet te snel over moet stappen naar een peuterbed? We zijn in november al overgestapt. Gaat helemaal goed hier.

één jaar geleden

Reactie op Evi89

Heb gelezen dat ‘te vroeg’ overstappen op een peuterbed voor meer slaapprob ...
Ow dat zie ik nu dat je dat al hebt uitgelegd. Het is helemaal afhankelijk van je kindje of het kan of niet. Bij ons gaat zo veel beter als wanneer hij "opgesloten" zat.

één jaar geleden

Onze dochter was ook alleen maar aan het klimmen in haar ledikant. Wij hebben nu een peuter bed en bij haar was het over.

één jaar geleden

Wij gaan nu ook naar een peuterbedje. Onze kleine wilt niet meer goed slapen of word telkens wakker door te weinig plek. Denk dat ieder kind anders is niks te vroeg of te laat is

één jaar geleden

Wij gaan binnenkort ook over op een peuterbed. Allen ben ik echt op zoek naar een goeie waar ze niet uit kan vallen. Een vloerbed is niks voor haar (al geprobeerd en rolt ze uit omdat ze de randen opzoekt) dus helaas is dat geen optie tenzij er daarvoor ook randen bestaan maar dan is t nut van zn vloerbed ook redelijk weg.

één jaar geleden

Ik denk dat je vooral moet kijken wat voor jouw kindje werkt. Je kan proberen alvast over te gaan en mocht t niks zijn dan altijd nog terug. Het gedoe met klimmen heb je nu toch al. Onze dochter heeft nog helemaal niet door dat ze 'opgesloten' zit en heeft het helemaal prima in dr ledikant en blijft dus zolang ze het chill vindt. Maar ze gaat ivm de nieuwe baby wel binnenkort over naar een nieuwe kamer, waar we al wel een eenpersoonsbed (geen peuterbed) gaan neerzetten. Ledikant komt daar naast, dus dan kan ze op termijn zelf kiezen waar ze wil slapen. We gaan trouwens voor de ikea kura met een lattenbodem op de grond, zodat er ook een soort valhekje bij zit.

één jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Wij gaan binnenkort ook over op een peuterbed. Allen ben ik echt op zoek na ...
Ik had begrepen dat de nut van een vloerbed is, dat je kindje er zelf in en uit kan. Dus kan wel met randen. Wij hebben deze uitvalbeveiliging: https://www.ikea.com/nl/nl/p/nattapa-zijsteun-wit-50465761/ Onze zoon kan hier gewoon over heen of langs, maar valt niet uit zn bed. Als hij over gaat naar z'n eigen kamer, krijgt hij een bed van Petit Puk. Die hebben ook bedden met lage hekjes.

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Ik had begrepen dat de nut van een vloerbed is, dat je kindje er zelf in en ...
Wij hadden een vloerbed zonder de rand aan de voorkant waardoor wij dit niet konden realiseren. Gister avond hebben we een vriend van ons gevraagd een vloerbed te maken (hij is timmerman en tussen de klussen door doet hij dit soort dingen voor vrienden) dus we gaan morgen het hout samen uitzoeken en dan gaat het in de vorm van een caravan worden. Ben Heeeeel benieuwd als t af is dan kan ik t geraamte gaan aankleden 😍 en kan ze eindelijk echt naar een grote meiden kamer

één jaar geleden

Kan je niet een zijkant uit zijn ledikant halen? Vaak zit er wel een peuter optie op. Sommige bedjes haal je een hele zijkant eruit, wij kunnen een zijkant vervangen voor 1 met uitvalbeveligingshekjes. Dus in de overgang naar open bedje gaat zij gewoon haar eigen bedje nog even houden, maar met een andere zijkant erin.