15 Reacties

5 maanden geleden

Heel herkenbaar, 18 uur naar bed, smiddags niet, en nu begint ze eindelijk ook wat langere nachten te maken. Als ze echt voluit in ons gezicht gaat krijsen, zet ik haar in haar stoel of haar bed. Maar dat laatste kan bij jullie niet meer natuurlijk. Bewust stellen we het grote, open bed zo lang mogelijk uit, liefst tot ze 3 is. Verder ga ik zelf niet uit mn stekker. Ik zeg haar dat ik niet luister naar kindjes die gillen of schreeuwen of lelijk doen en ik haar weer kom halen als ze weer normaal kan doen of als ze mij vertelt waarom ze op die plek gezet is. En ze doet dit dus heel bewust stout. Inderdaad uitproberen, ze staat je op zo'n moment echt uit te lachen. En dit helpt wel.

5 maanden geleden

In ieder geval herkenning! Voor mijn gevoel zijn de pieken hoger en hebben we veel leuke momenten samen, maar de dalen zijn ook dieper met veel zeuren, nee en uittesten. Ook het zelfstandig spelen gaat de laatste tijd minder goed, het liefst doet ze alles samen. Ik hou m'n hart vast als er straks in mei een zusje bijkomt en ze naar een ander kdv moet.. Ik laat haar waar mogelijk dingen zelf doen/beslissen. Geef 2 opties die ik akkoord vindt, is het nee dan kies ik. Dingen uitleggen en als ze dingen gaat eisen/zeuren dan herhaal ik hoe ze iets netjes kan vragen. En af en toe heel diep ademhalen, wat voor mezelf gaan doen of de tv maar even aanzetten.

5 maanden geleden

Ja hoor, hier ook. De hele dag huilen om "niks" en niet luisteren. Als ik zeg dat mag niet dan zegt hij: ja mag wel en doet het gewoon. En niks is goed. Ik wil dit, oke prima, neee ik wil het niet, ook goed, jaaa ik wil wel, dat mag, neeee toch niet. En zo eindeloos door. Wordt er helemaal kierewiet van.

5 maanden geleden

Mijn zoontje is ook echt een een stouterd. Nu zelfs ook op de psz niet willen luisteren naar de juf. Huilen om alles, zeuren, niet willen eten. Gooien met speelgoed en alles is nee.

5 maanden geleden

Ah herkenbaar. Ze is net ziek geweest. Dus ik kan niet pijlen of het komt door dat ze ziek is of door de leeftijd een soort fase? Hier is het veel slapen ik wil naar bed? Ik wil een appel ik pak een appel nee ik wil een banaan. Oke. Ik wil naar binnen .prima . Nee ik wil naar buiten. Echt extreem huilen met tranen. Ze valt in bed ook meteen in slaap. Zal het toch een fase zijn of herkennen jullie dit?

5 maanden geleden

Pfff zo herkenbaar, was blij dat het net 19:00 uur was 😂😂 Bij ons is de fase net begonnen en hopelijk duurt het niet al te lang for the sake of de sfeer thuis 😜😂

5 maanden geleden

Reactie op steefgerritsen

Pfff zo herkenbaar, was blij dat het net 19:00 uur was 😂😂 Bij ons is de ...
Hier is ook alles nee. Geen luier aan? Dikke prima loopt zo een half uur in de blote kont🫣 mama ik wil een luier aan. Ja prima dan help ik je. Ik ga toch zeker die strijd niet aan 😂

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Hier is ook alles nee. Geen luier aan? Dikke prima loopt zo een half uur in ...
Nee hoor, misschien worden ze nog per ongelijk zindelijk ook 😜

5 maanden geleden

Het gaat de laatste dagen weer een stuk beter. In ieder geval met slapen. Heel fijn! Het zullen pieken en dalen zijn wat er allemaal bij hoort. Maar herkenning lezen is soms al een hele geruststelling haha!

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Hier is ook alles nee. Geen luier aan? Dikke prima loopt zo een half uur in ...
Hier plast ze dan als ze boos is'gewoon' op haar kleed😅

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Hier plast ze dan als ze boos is'gewoon' op haar kleed😅
Oh dat is heftig. Nee dat zie ik haar niet doen. Plassen doet ze wel op de wc alleen poepen niet. Maar dat zal ze zeker zonder luier niet doen. Dus ik heb geen angst 😂 . Lijkt me alleen een beetje fris🫣

5 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Nee hoor, misschien worden ze nog per ongelijk zindelijk ook 😜
Ja was het maar zo'n feest😂

5 maanden geleden

Ik vind het ook echt heel pittig. Ze zeurt de hele dag, wil continu opgetild worden en wil verder vooral helemaal niks. En ook mega driftbuien, waar ik haar bijna niet uit krijg. Vanmorgen verloor ik mijn geduld en daar voel ik me dan weer heel schuldig om. Veel erkenning en liefde geven, duidelijke regels en keuzes helpen hier wel. Maar mijn eigen draagkracht raakt een beetje op en dan lukt dat niet zo goed meer. Het middagslaapje lukt hier maar de helft van de dagen. Dan lees ik weer ergens dat vermoeidheid een reden kan zijn voor zulk gedrag... Maar ik kan haar niet in slaap toveren. En als ze 's middags slaapt, slaapt ze 's nachts minimaal een uur korter.

5 maanden geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Ik vind het ook echt heel pittig. Ze zeurt de hele dag, wil continu opgetil ...
Hier word er juist veel geslapen. Het huilen en zeuren laat ik gewoon gebeuren. Dan zeg ik gewoon je mag wel even in de gang huilen hoor. Als er geen aanleiding is dan heb ik daar geen energie voor dan mag ze terug komen als ze klaar is. Werkt echt heel goed. Net als met eten nee ik wil niet. Oke. Prima. Maar dan hoef je ook niet aantafel te zitten . Duurt niet lang en dan vind ze het niet gezellig. Als ze komt zitten en alsnog weigert te eten gaat ze gewoon even in de gang met de stoel. Het is echt even uit vinden. Ik merk dat het het beste werkt als ik het gedrag niet voed. Dus haar letterlijk laat uit huilen of zeuren..

3 maanden geleden

Zo herkenbaar allemaal. Onze dochter is nu 2j 8m ongeveer en ze kan zo zaaaaagen! Altijd alles herhalen, mama moet er altijd bij zijn of helpen, wil gepakt worden,.. Vandaag dagje met haar alleen thuis en 🤯🤯. Ze kan ook superlief zijn, is op school en bij meme altijd braaf en thuis.. Altijd testen. Ze zou constant willen eten, en blijft da zagen.. Qua dutje wil ze thuis ook niet slapen, nochtans is ze keimoe. Als we dan autorit maken, slaapt ze wzl in, maar eenmaal thuis terug keiwakker. Het feit dat ik 30 weken zwanger ben helpt ook niet echt aan mijn gemoed. Soms echt lastig.. Voel me soms ook slechte mama omdat ik me afvraag wat ik misdoe, want vooral bij mij altijd zagen en lastig doen.