87 Reacties

vor einem Jahr

Wij hebben ons ingeschreven toen we 1 waren.. en er is pas in dec plek 🫣 ik hoopte dat die vanaf oktober kon gaan want hij is er zo aan toe ! Wij zeggen nog geen woord.. en volgende week gesprek bij consultatiebureau voor een vve indicatie. Dus ben heel benieuwd.. ik hoop zodra die erop zit hij snel begint te praten.

vor einem Jahr

Juist lekker naar de peuterspeelzaal brengen. Zeker als ze nog vrijwel niet spreken. Door te spelen met leeftijdsgenootjes en door de begeleiding in interactie van de medewerkers pikken ze het zo op. Ook voor de sociale interactie is het heel goed, ze leren op elkaar wachten, naar elkaar luisteren, saken delen. Met een broer/zus of meerdere kan het natuurlijk ook allemaal maar juist weg bij papa en mama leren ze het zelf op te lossen ipv de hulp in te schakelen van papa of mama als het niet lukt.

vor einem Jahr

Hier straks met 2 jaar één ochtendje om mee te beginnen. ☺️! Let wel op er staan vaak wachtlijsten! Dus op tijd inschrijven.

vor einem Jahr

Reactie op Wendyyyyyy

Hier straks met 2 jaar één ochtendje om mee te beginnen. ☺️! Let wel op e ...
Ja we hebben haar al ingeschreven. Ze wordt in September 2, en in oktober mag ze 2 ochtenden komen.

vor einem Jahr

Hier was er snel plek, mag in september beginnen! 13 september word hij 2 en een week later gaat hij naar de peuterspeelzaal. Ik heb er zelf denk ik meer moeite mee dan hij.. ben wel heel benieuwd hoe dat gaat, ze hebben geen wendagen? Dus gewoon brengen en weg. Vind dat wel heel bijzonder. Ga daar wel andere afspraken over maken

vor einem Jahr

Reactie op Lou-ann21

Hier was er snel plek, mag in september beginnen! 13 september word hij 2 e ...
Hier ook, mijn zoontje is ook van 13/9 en mag 19:09 beginnen

vor einem Jahr

Mijn dochter gaat in januari starten, mocht al wel in november, maar omdat in die periode haar broertje geboren wordt dit nog even 2 maand uitgesteld. Ze gaat hier alleen naar de gastouder en is niet zo gewend aan drukte en is dan ook vaak heel erg aan ons geplakt en het duurt dan lang tot dat ze tot spelen komt. Daarom hoop ik met 2 ochtenden psz dat ze zich wat comfortabeler gaat voelen in een wat grotere groep.

vor einem Jahr

Bedankt voor jullie reacties🥰

vor einem Jahr

Hier gaat ze al een dag per week naar de opvang maar straks als ze 2 is ook een ochtend naar psz. Heb het idee dat 1 dag opvang net wat te weinig is op deze leeftijd. Dus misschien ook inschrijven voor nog een ochtend psz.

vor einem Jahr

Mijn zoontje is net 2 , gaat vanaf oktober 1 ochtend psz. Praat nog helemaal niet en gaat ook niet naar de opvang oid ( alleen oppas opa en oma ). Eerst wil ik even aankijken hoe het gaat en hoe die het vind en anders doe ik er nog een ochtendje bij. Maar beginnen hier lekker mee 😊

vor einem Jahr

Reactie op noortje19

Hier ook, mijn zoontje is ook van 13/9 en mag 19:09 beginnen
Zie je er erg tegenop? En hoe bereid jij je zoontje voor? Grappig dezelfde datum!

vor einem Jahr

Ja hier gaat ze ook met 2 jaar! Tot nu toe geen kinderopvang oid dus erg leuk om met leeftijdsgenoten te zijn. Ze is namelijk super open en sociaal, tegelijk aanhankelijk bij mij dus ook wel weer heel erg spannend. Ik krijg pas een week voordat ze gaat de intake. Weten jullie hoe dat zit met wendagen etc.? Lijkt me dat ik d'r niet ineens helemaal alleen laat met vreemden en ik een ochtendje mee mag kijken op de achtergrond? Geen idee! Maar ben heel benieuwd hoe dat werkt

vor einem Jahr

Reactie op Pippa_

Ja hier gaat ze ook met 2 jaar! Tot nu toe geen kinderopvang oid dus erg le ...
Ik ken de regels rondom de peuterspeelzaal niet maar lijkt mij juist heel storend als er steeds een ouder op de achtergrond aanwezig is. Voor zowel het kindje zelf, als de andere kinderen en de medewerkers. Ze zal waarschijnlijk sneller wennen als ze gelijk zonder jou naar de peuterspeelzaal gaat.

vor einem Jahr

Reactie op Pippa_

Ja hier gaat ze ook met 2 jaar! Tot nu toe geen kinderopvang oid dus erg le ...
Zover ik weet niet.. En heb zelf nooit meegemaakt dat een ouder bleef.. Als het echt niet zou gaan bellen ze sws dat je eerder mag ophalen.

vor einem Jahr

Reactie op Pippa_

Ja hier gaat ze ook met 2 jaar! Tot nu toe geen kinderopvang oid dus erg le ...
Bij de peuters is dat juist wel zo, daar zijn geen wendagen! Omdat ze al wat ouder zijn en ook wat meer kunnen :) ze gaan sneller in de groep mee met activiteiten ook. Er wordt wel uiteraard wat meer op ze gelet, maar realistisch gezien zijn het 8 kids per 1 medewerker en worden de kindjes daardoor ook wat meer ‘gedwongen’ om lekker mee te doen met de rest. Bij de babygroep is het natuurlijk anders, en voor mijn gevoel zijn wendagen ook iets meer voor de ouder dan voor het kindje. Voor mij was dat in ieder geval wel zo haha, zo’n kleine frummel achterlaten is toch anders dan een kindje van 2. Heb er vertrouwen in dat het goed gaat en als het niet gaat dan zullen ze je altijd op de hoogte brengen! Het zal eventjes wennen zijn voor die kleine maar vaak is het snel leuk voor ze :)/

vor einem Jahr

Thanks voor de reacties. Goed om te weten! Als zij er prima mee is, dan voor mij ook. Het leek me zo'n omslag ineens naar totaal onbekenden zonder een papa/mama ofzo. Maar dat gaat dus gewoon zo. We gaan het zien in september, ben heel benieuwd 🙈

vor einem Jahr

Hier wordt dochter over twee weken 2 jaar en zal dan 2 ochtenden per week gaan. Ik ben uitgerekend rond haar verjaardag dus ik hoop dat dat niet teveel wordt voor haar! Anders proberen we het na een aantal weken nog eens. Hier is ze ook alleen de oma’s gewend dus ben benieuwd. Gister op kennismaking geweest en ze leek het er heel leuk en interessant te vinden! Hopelijk blijft dat ook als wij straks weg gaan.

vor einem Jahr

Reactie op Lou-ann21

Zie je er erg tegenop? En hoe bereid jij je zoontje voor? Grappig dezelfde ...
Een beetje: hij is 3 maanden naar de gastouder gegaan en het brengen ging moeizaam. Steeds huilen, maar had het wel naar zijn zin daar. Ik bereid m eigenlijk niet voor, zou niet weten hoe eigenlijk 🙈 heb je tips? Ja wat grappig he dat ze de zelfde dag zijn geboren

vor einem Jahr

Mijn meisje begint 3 oktober 2 ochtenden. Ben zo benieuwd!

vor einem Jahr

Reactie op noortje19

Een beetje: hij is 3 maanden naar de gastouder gegaan en het brengen ging m ...
Ik ben zelf van plan om van de week vast te oefenen met de ochtend routine en het optijd klaar zijn want dat word ook nog een kunst🤣 wij zijn al 2 jaar samen thuis en hij kan gerust tot een uur of 9 wel doorslapen😳. Verder denk ik misschien wat boekjes lezen over school? Geen idee of dat binnenkomt maar ga t gewoon proberen. Hij snapt al veel en praat goed dus ik ga t gewoon uitleggen en dan op de dag zelf maar hopen dat t goed gaat😳