89 Reacties

één jaar geleden

Reactie op mignot

Bij ons in de gemeente krijg je wel toeslag voor de peuterspeelzaal als maa ...
Dit is dan VVE denk ik? Vve moet via indicatie van het consultatiebureau, dan betaald de gemeente het. Ter ondersteuning/voorkomen van taalontwikkelingsachterstand. Het cb beoordeelt dan of jouw kind hiervoor in aanmerking komt als zij denken dat het kind een taalontwikkelingsachterstand heeft of kan krijgen in de toekomst. Indien het consultatiebureau hier geen verdenking op heeft en je hier niet voor in aanmerking komt, zal er over het algemeen vanuit de gemeente geen bijdrage aan de peuterspeelzaal betaald worden.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Dit is dan VVE denk ik? Vve moet via indicatie van het consultatiebureau, ...
Of het is vanuit de bijzondere bijstand?

één jaar geleden

Nou wat ik.voornamelijk om mij heen hoor waarvan het heus wel goed bedoeld is dat het echt al een grote voorbereiding is op de basisschool. Heel erg hameren op van alles. Gauw beginnen over een taalachterstand dingen die ze al moeten. Mijn dochter gaat 2 dagen naar de opvang. Dan zou ik haar hiernaast 1 ochtend moeten brengen . Wat dan waarschijnlijk toch net weer te weinig is. Zou ze niet naar de opvang gaan zou ik haar zeker naar de peuterspeelzaal doen. Maar ik geloof er wel in dat kindjes flexibel zijn en zelf makkelijk mee stromen in groep 1. Ze moeten straks al zoveel

één jaar geleden

Hier gisteren intake gehad, wat was ze enthousiast!🥰 Ze begon meteen met de kindjes te spelen. Ik hoop dat ze zo blijft! Volgende week dinsdag mag ze al beginnen.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Is niet vanuit vve. Onze dochter heeft geen problemen met taal of iets anders. Als het vanuit de vve is dan mag je 4 ochtenden. Wij krijgen een vergoeding vanuit de gemeente omdat bij ons maar een ouder werkt (vandaar geen toeslag vanuit kinderopvang). De gemeente hier wil dat alle kinderen een eerlijke kans krijgen bij de start op de basisschool. Dus omdat wij niet in aanmerking komen voor kinderopvang toeslag krijgen wij de toeslag van de gemeente . Zodat onze dochter wel 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal kan. Zijn toevallig vandaag bij het cb geweest en hebben de verwijzing gekregen.

één jaar geleden

Reactie op mignot

Is niet vanuit vve. Onze dochter heeft geen problemen met taal of iets ande ...
Fijn dat de gemeente zo meedenkt en geld daarvoor beschikbaar stelt! Zouden eigenlijk alle gemeentes moeten doen.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Fijn dat de gemeente zo meedenkt en geld daarvoor beschikbaar stelt! Zouden ...
Zeker mee eens!

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Precies, en mijn dochter loopt juist voor met praten. Die maakt gerust zinnen van 9 woorden of meer die dan ook nog kloppen.

één jaar geleden

Reactie op mignot

Is niet vanuit vve. Onze dochter heeft geen problemen met taal of iets ande ...
Wat een mooie regeling, dat is hier dus helaas niet zo.

één jaar geleden

Reactie op Jurst

Wat een mooie regeling, dat is hier dus helaas niet zo.
Ik vind dat dus echt wel heel slecht geregeld, dat dat dus per gemeente verschil in zit. Toen wij voor de eerste keer bij het cb kwamen en onze gezinssituatie uitlegde (1 werkende ouder), is ons toen direct gezegd dat we vanaf dat onze dochter 2 zou zijn we een toeslag kregen (inkomensafhankelijk). Wij hebben toen besloten om haar tot 2 naar het kdv te doen. En hebben dat zelf betaald. En nu dus de overstap te maken naar peuteropvang. Scheelt ons heel wat geld in de maand! Daarbij vind ik het echt raar want dat het kdv niet wordt vergoed bij 1 werkende ouder, oké dat snap ik. Kdv is immers van origine bedoeld voor werkende ouders. Maar peuterspeelzaal is ook bedoeld als voorbereiding op school. Ondanks dat het nu tegenwoordig ook onder de kinderopvang valt. Ik vind dat daarmee andere kinderen (en ouders) tekort worden gedaan, als je geen vergoeding krijgt. Naar mijn idee heeft ieder kind het recht om naar de peuterspeelzaal te gaan vanaf 2. Maar goed wie ben ik.

één jaar geleden

Nou vandaag was het dan zover! Haar eerste dagje op de psz. Ze heeft het super goed gedaan, helemaal niet gehuild bij het afscheid nemen🥰🥰 Heb haar wel een kwartiertje eerder opgehaald omdat ze moe was. Kreeg ook leuke foto's toegestuurd.

één jaar geleden

Reactie op Samoumie

Nou vandaag was het dan zover! Haar eerste dagje op de psz. Ze heeft het su ...
Ah wat super fijn!! Mijn zoontje gaat donderdag voor de eerste keer🥹 ben nu al zo zenuwachtig!! Hij gaat niet naar de opvang en is als wij moeten werken bij opa's en oma's, en inderdaad best gehecht aan mij! Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan donderdag.

één jaar geleden

Reactie op deemiixx

Ah wat super fijn!! Mijn zoontje gaat donderdag voor de eerste keer🥹 ben n ...
Ja zooo spannend! Mijn kleine gaat 2 ochtenden. En jou zoontje? Ja ik was dus ook super zenuwachtig omdat ze aan mij gehecht is, en voor de rest nergens heen gaat, geen opvang enzo. Maar ze heeft het erg leuk gehad. Eenmaal thuis viel ze wel al snel in slaap😂

één jaar geleden

Reactie op Samoumie

Ja zooo spannend! Mijn kleine gaat 2 ochtenden. En jou zoontje? Ja ik was d ...
Mijn zoontje gaat eerst 1 ochtend per week! Dit ivm zijn vroeggeboorte ( 34 weken ) heeft hij nog snel last van prikkels, hij praat ook nog helemaal niets dus kan zich ook moeilijk uiten. Daarnaast werk ik 3 dagen en mijn man 5 dagen dus vind ik 1 dagje samen thuis en leuke dingen doen wel heel fijn nog! Misschien denk ik over een tijdje of het laatste jaartje voor de basisschool dat ik m wel 2 ochtenden doe! We gaan het meemaken😬

één jaar geleden

Reactie op deemiixx

Mijn zoontje gaat eerst 1 ochtend per week! Dit ivm zijn vroeggeboorte ( 34 ...
Ja mijn kleine zegt ook nog niet veel hoor. Maar ik merk wel aan haar dat het begint te komen. Ze begrijpt wel heel goed. Ja mij is verteld met 1 ochtend vergeten ze best veel en Moeten ze weer wennen. Ik vind voor nu 2 ochtenden prima. En idd misschien met 3 jaar een extra dagje erbij. We zien het wel eerst voor nu nog wennen haha. Vandaag weer voor de tweede keer, en ging weer goed! Hoe was het bij jou gegaan? Je zoontje is vandaag begonnen toch?

één jaar geleden

Reactie op Samoumie

Ja mijn kleine zegt ook nog niet veel hoor. Maar ik merk wel aan haar dat h ...
Dat is superfijn dat het weer goed gegaan is!!🤩 Mijn zoontje is inderdaad vanmorgen geweest! Uiteindelijk heb ik hem een half uurtje eerder opgehaald omdat hij verdrietig was, maar voor de eerste keer zo ben ik heel trots op m!☺️ en het is een super leuke groep met lieve juffen dus het komt vanzelf allemaal goed dat ie op zn plekkie zit!

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Fijn dat de gemeente zo meedenkt en geld daarvoor beschikbaar stelt! Zouden ...
Dit is toch gewoon zo vastgesteld overal? Ik heb het ook zo hier vanuit de gemeente. Psz vraagt dit voor je aan

één jaar geleden

Reactie op Samoumie

Ja mijn kleine zegt ook nog niet veel hoor. Maar ik merk wel aan haar dat h ...
Wat fijn dat t zo goed gaat bij jullie!! Bij mij is t nog steeds huilen.. vandaag voor de 6e keer en met brengen ging t wel goed! Alleen dan toch tussendoor wel wat gehuild zeiden de juffen. Ik vind t echt lastig.. hij neemt nu zn speentje mee en een knuffeltje dat lijkt beter te gaan. Hebben jullie nog andere tips?

één jaar geleden

Voor peuters die voor het eerst naar peuterspeelzaal gaan en niet naar kdv, merken jullie ook dat ze vaker grieperig/verkouden worden daarna? Hier net paar weken geweest en sindsdien al 2 griepjes gevat 😅

één jaar geleden

Reactie op deemiixx

Dat is superfijn dat het weer goed gegaan is!!🤩 Mijn zoontje is inderdaad ...
Oh wat goed! Ja dat komt wel goed hoor. Fijn ook dat het een leuke groep is. Hier ook hele lieve juffen en een leuke groep. Ben wel blij dat het allemaal leeftijdsgenootjes zijn en zij niet de kleinste is haha. Heb je nog andere kinderen?