89 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Wat fijn dat t zo goed gaat bij jullie!! Bij mij is t nog steeds huilen.. v ...
Ahh zo sneu! Hoevaak gaat hij naar de psz? Komt vast goed hoor, het is altijd wennen natuurlijk. Ik weet nog toen mijn eerste op de psz zat, hij vond het echt niks en ook alleen huilen. En duurde echt lang ook! Uiteindelijk hem daar weggehaald. Hij werd dan toch bijna 4. Inmiddels alweer 11 jaar!
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Wat fijn dat t zo goed gaat bij jullie!! Bij mij is t nog steeds huilen.. v ...
Dit komt mij helemaal bekend voor. Mijn dochter is nu vier keer geweest en bij haar is het brengen vooral nog huilen. En ze vraagt daar veel om haar speen en knuffeltjes. Die geven ze dan ook en bouwen ze per week af.
Het gaat elke week een beetje beter maar pff het is zo lastig en ingewikkeld qua gevoel.
Ik kwam haar laatst vrolijk halen en vol verhalen was ze. Maar in de auto zei ze dat ze niet meer ging (in haar taal).
Nu ben ik wat directer geweest en heb ik uitgelegd waar ze welke dag in de week heen gaat en dat papa mama of oma haar altijd komt halen. Hier leek ze zich bij neer te leggen.
En afgelopen vrijdag bracht ik de dochter van een vriendin naar dezelfde opvang als waar mijn dochter zit. Dit pakte positief uit!
- ze zag hoe vrolijk zij erheen ging
- ze liep rustig mee en keek rond maar hoorde van mij dat ze vandaag niet hoefde te blijven
- ze nam de omgeving daardoor beter in zich op en vervolgens zei ze buiten ‘ikke ook school’ (we noemen het schooltje).
Dus, wie weet voor jullie een tip om is een keer te gaan zonder dat ze moet blijven of als je iemand kent om diegene hun kind te brengen of mee te lopen?
Moet natuurlijk wel mogelijk zijn en was bij ons ook puur toeval maar pakte goed uit.
Ben nu heel benieuwd hoe het maandag zal gaan!
En, sterkte! Het is een periode waar we even doorheen moeten en het gaat echt goed komen. Maar pittig is het wel.
één jaar geleden
Onze dochter gaat morgen voor de eerste keer. Ze is tot vorige maand een keer in de week naar het kdv gegaan. Maar daar heeft het zeker een half jaar geduurd voordat ze gewend was (en niet meer huilde). Bij de kennismaking bij de psz was het ook veel huilen. Ik merk aan mezelf dat ik erg tegen morgen op zie. Ik weet dat we er weer door heen moeten en dat het goed voor haar is. Maar vind het wel lastig en ben heel benieuwd hoe het morgen gaat.
één jaar geleden
Reactie op Rfb
Voor peuters die voor het eerst naar peuterspeelzaal gaan en niet naar kdv, ...
Mijn dochter is vorige week eerste keer gegaan en gelijk raak! Na 1 dag al ziek moeten melden. Nu is iedereen ziek thuis 😢
één jaar geleden
Reactie op Bodiine
Dit komt mij helemaal bekend voor. Mijn dochter is nu vier keer geweest en ...
Wat fijn dat dat werkte! Ik hoop voor je dat t morgen goed gaat❤️. Morgen gaat mijn zoontje ook weer, ben ook erg benieuwd. Vandaag zei ik dat hij morgen weer naar school mag en zegt hij gelijk nee ik mama blijven🥲.
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Wat fijn dat dat werkte! Ik hoop voor je dat t morgen goed gaat❤️. Morgen g ...
Bij ons helpt het heel erg om elke dag te hypen, maar echt hyyyypen haha. Dus de naam van de groep samen zeggen, nadruk op lekker spelen de hele dag, namen van de juffen oefenen en vertellen etc. En ooh ted is al groot, mag hij naar de grote kindjes groep waaauuw. Nou ja je snapt wat ik bedoel :) heeel veel positiviteit 😅
één jaar geleden
Wij hebben hier sinds kort SamenSpel in onze gemeente. Kindjes tussen 1.5 en 2 jaar kunnen elke woensdag tussen 9.00 en 11.00 samen met papa en/of mama komen spelen onder begeleiding van een leidster. We gaan inmiddels een paar maanden, hebben een kleine vaste groep kindjes en ik heb mijn kind enorm zien ontwikkelen. Thuis gebaart hij het verven, kleien en wijst naar zijn knutselwerken. Hij laat t trots zien als papa thuiskomt. Hij kan nog niet veel woordjes maar het komt steeds meer, en hij riep zelfs de juf voor het eerst! Hij is net 2 en mag in november beginnen aan de pszaal. Ik had erg veel moeite met deze stap, maar nu ik afgelopen maanden heb gezien hoe hij groeit en ontwikkelt, naar het hek, de deur en de juf rent als we mogen gaan ben ik geheel gerust.
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Wat fijn dat dat werkte! Ik hoop voor je dat t morgen goed gaat❤️. Morgen g ...
Nou het was weer wat.. in de auto al een pruillipje en onderweg ernaartoe huilen. Ze wilde naar huis toe.
Bij binnenkomst er even bij gebleven en ze wilde heel graag haar speen en doekjes (zoals bekend daar). Afgesproken dat ik ze zou pakken en zij ze later zelf zou opruimen met de juf. Dit was ok en daardoor kon ik haar rustig achterlaten.
Maar ook deze maandag weer een knoop in mijn maag..
Het lijkt elke keer een klein beetje beter te gaan. Maar omdat ze ook elke week aangeeft niet te willen ga ik me toch afvragen of ze wel op haar plek is. Lastig!
We verwachten binnen nu en 2/3 weken ons tweede kindje. Dan gaat er ook een heel hoop veranderen. We kijken het nog een tijdje aan en anders volg ik mijn gevoel ☺️
Hoe ging het bij jullie vanmorgen?
één jaar geleden
Reactie op steefgerritsen
Bij ons helpt het heel erg om elke dag te hypen, maar echt hyyyypen haha. D ...
Ohhh thanks! Dit is een goede tip! Ga ik proberen. Vandaag was echt drama.. brengen ging goed, ophalen was hij echt mega overstuur en dat bleef tot hij sliep. Ik mocht m niet meer loslaten en ook bij m blijven liggen mer slapen.. was echt zo zo zo zielig. Als dit na 2/3 keer nog zo is dan stop ik ermee. Hij gaat nu voor de 8e keer en t word niet beter..
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Hoe gaat het inmiddels bij jullie?
Wij hebben een voorleesboekje gekocht ‘ik ga naar de peuterspeelzaal’. Dit boekje vindt ze heel leuk en wil ze het liefst elke avond lezen. Dit lijkt ook geholpen te hebben.
Het gaat een stuk beter! Tijdens de rit erheen is ze nog een beetje stil. Maar ze huilt niet meer en ze zwaait me uit als ik wegga. Ze heeft afgelopen maandag ook de hele dag geoefend zonder knuffels en speen (alleen met slapen).
Elke week een stapje vooruit!
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Ohhh thanks! Dit is een goede tip! Ga ik proberen. Vandaag was echt drama.. ...
Bij mn zoontje merk ik ooo nog geen vooruitgang. Tis nu zelfs met ophalen dat hij zo erg huilt als hij mij ziet. Hij heeft nu vakantie en volgende week gaat hij weer. Maar voel me er so niet goed bij vind zo zielig, terwijl het daarna wel heel goed gaat hij speelt goed, luistert goed naar de juffen