16 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben momenteel 36 weken zwanger en ik het inderdaad ook steeds vaker last van mijn ribben en rug. Wat bij mij werkt is lekker warm douchen of je helemaal languit strekken!

4 jaar geleden

Reactie op firstbabymom

Ik ben momenteel 36 weken zwanger en ik het inderdaad ook steeds vaker last ...
Dankjewel voor de tip😇

4 jaar geleden

Vlgns mij is dat een teken waarvoor je de verloskundige moet bellen 😅 Vooral boven rug..of tussen de schouderbladen dacht ik .. Weet het niet zeker hoor

4 jaar geleden

Ik heb dit al vanaf week 18 zoiets. Onhoudbare pijn vaak in mijn nice rug. Alles geprobeerd, fysio, chiro etc niks hielp… ik ben van postuur lang en smal en de verloskundige gaf aan dat door het toenemende gewicht en verandering in houding mijn bovenrug extra belast wordt wat de klachten veroorzaakt. Ik ben inmiddels 36.2 weken zwanger en sinds mijn verlof is het ietwat afgenomen, maar alsnog dagelijks last ervan helaas..

4 jaar geleden

Reactie op OneBigFamily 💕

Ik heb dit al vanaf week 18 zoiets. Onhoudbare pijn vaak in mijn nice rug. ...
Bovenrug bedoel ik *

4 jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Vlgns mij is dat een teken waarvoor je de verloskundige moet bellen 😅 Voor ...
Pijn tussen de schouderbladen kan wijzen op een te hoge bloeddruk, werd specifiek naar gevraagd bij mn laatste controle (en nog een lijstje andere zaken), dus klopt wat je zegt

4 jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Vlgns mij is dat een teken waarvoor je de verloskundige moet bellen 😅 Voor ...
Dankje voor het aangeven! Ik kijk het denk ik nog heel even aan

4 jaar geleden

Reactie op OneBigFamily 💕

Ik heb dit al vanaf week 18 zoiets. Onhoudbare pijn vaak in mijn nice rug. ...
Pff vervelend.. hopelijk laat je kleine niet lang meer op zich wachten dan😊

4 jaar geleden

Ik heb dat ook sinds een paar weken, ook heel erg 's nachts 😫 een heel zeurderig gevoel in mijn rug/ribben rechts. Tijdens het zwemmen heb ok er niks last van, dus ik vermoed iets van belasting van spieren of aanhechtingen daar... warmte (kersenpitje) doet écht veel deugd hier.

4 jaar geleden

Pijn tussen de schouderbladen kan wijzen op een te hoge bloeddruk, werd spe ...
Thnx voor de aanvulling! Ik was het al aan het opzoeken!

4 jaar geleden

Reactie op StekskeNJ

Ik heb dat ook sinds een paar weken, ook heel erg 's nachts 😫 een heel zeu ...
Vervelend.. Dankje voor de tip!

4 jaar geleden

Inderdaad kan pijn tussen de schouderbladen wijzen op het hellp-syndroom/zwangerschapsvergiftiging, dus erg belangrijk om te bellen naar de verloskundige! Bij twijfel liever een belletje teveel dan te weinig..

4 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Inderdaad kan pijn tussen de schouderbladen wijzen op het hellp-syndroom/zw ...
Dankje voor de verheldering! Ik lig nu in bed en voel het niet meer dus ik denk dat het lag aan een verkeerde houding oid, mocht het terugkomen dan zal ik zeker bellen

4 jaar geleden

Ik heb een aantal dagen ook heel erg pijn gehad aan mijn linkerrib. De kleine had me waarschijnlijk gewoon keihard getrapt, na een paar dagen van houding verandert en nu is het dus veel beter.. hoop voor je dat het wel minder is, ik kon 4 nachten op rij niet slapen!!

4 jaar geleden

Hier ook heel erg veel last van. Vooral m’n ribben rechts zijn gewoon beurs geschopt. Favo houding helaas dus links geen last. Zorgt ervoor dat ik snachts alleen nog op links kan slapen anders wordt ik al wakker met pijn. Ik moet liggen, zitten e.d. Gedurende de dag afwisselen en savonds na het eten meteen plat. Heel erg veel last van m’n rug. Lange tijd zitten is niet meer haalbaar. Nog 6 dagen werken. Volgende week vrijdag eindelijk verlof!!!

4 jaar geleden

Ik ben nu 35 wkn en heb het al een paar weken in toenemende mate. Voelt alsof mn rug en ribben uit elkaar getrokken worden. Steeds ook op dezelfde plek (kleine ligt graag rechts met dr billen, bij mn oudste had ik precies dezelfde plek). Wordt er soms gek van omdat geen enkele houding werkt, behalve slapen op bed. Een warme douchestraal verlicht eventjes of een pittenzak. Mijn ervaring van de vorige zwangerschap is dat het over is zodra de kleine geboren is, dus we houden nog maar ff vol....